Auteur |
Bericht |
Bokicelli
996 C4 ''00
955 4.5 V8 Turbo ''03,
ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968Gelderland
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
@Dlotus: Een zoektocht in de VS is zekerder overwegen waard. Welke sites hield jij in de gaten?
Verder allen dank voor de bijdragen. Net terug van bezichtiging van de 2.7. Is toch best een behoorlijk project op alle vlakken. Ondanks een reeele inruilprijs die ik voor mijn eigen auto heb gekregen kijk ik toch even verder naar andere opties.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 jul 2018 19:59 |
|
|
Jazzy
914 1.7 1973Ermelo, NL
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Zelf heb ik een 914 in de US gekocht, die is nu onderweg. ( viewtopic.php?f=33&t=51458) En vlak voordat ik mijn andere 914 kocht was ik ook al op het punt om er eentje uit de US te gaan halen. Wat voor mij goed werkte is de internationale modelspecifieke fora in de gaten houden. Daar is voldoende aanbod en volop discussie over de zwakke punten, vorige eigenaars, etc. Als je daar een tijdje mee leest dan zie je vanzelf een auto langs komen die precies aan je eisen voldoet. Vervolgens heb je een paar opties. Wat veel mensen doen is gewoon vragen of iemand in de regio de auto kent of er bij wil gaan kijken. Ook kun je een bedrijf betalen om ter plekke een aankoopkeuring (Engels: PPI) voor je te doen, of te vragen of de verkoper naar een specialist of dealer wil rijden. Wat ik zelf vooral doe is allereerst op mijn gevoel af gaan. Zoals op de vorige pagina ook al gezegd, als er essentiële foto's of informatie weggelaten zijn uit de advertentie dan laat ik hem links liggen. Vervolgens een paar vragen via email en daarna bellen. Stel gewoon de normale vragen: hoe was het om de auto te hebben, wat voor onderhoud, welke problemen, wat zit er aan te komen, etc. en let goed op de antwoorden. Vraag ook om wat extra foto's, niet alleen voor de foto's zelf maar ook om te zien hoe de verkoper hier op reageert. Als je denkt dat de verkoper betrouwbaar is doe je een bod en start je de onderhandeling. Zelf importeer ik wel eens vaker auto's en laat het transport en invoeren afhandelen door Global Transport Amsterdam: http://www.globaltransportamsterdam.com/ Geen dure totaalpakketten met allerlei zaken die je zelf ook wel kunt, maar gewoon de auto ophalen bij de verkoper en bij mij voor de deur afleveren. Ook het inklaren handelen zij voor mij af waarna ik de invoerrechten (0% voor auto's ouder dan 30 jaar) en de BTW (6% over aanschafprijs en verzendkosten). Het transport zelf kost tussen de 1500-2000 euro, afhankelijk van de locatie en of het in een container moet of gewoon los op de boot. Dat zijn in ieder geval de prijzen aan de oostkust, bij locaties in het binnenland of aan de westkust kan het wat anders liggen. In Nederland moet de auto met de US titel en alle andere papierwinkel dat je maar kunt vinden naar de RDW. De keuring is vergelijkbaar met een normale APK en je moet met name even letten op Europese koplampen en achterlichten. Kosten zijn minder dan 200 euro en de kosten van twee kentekenplaten. In mijn geval heb je het dan over auto's in de prijsklasse tot 20.000 euro. In de hogere prijsklasse zou je ook nog kunnen overwegen om zelf te gaan kijken, een retourtje en hotelovernachting heb je al voor minder dan 1000 euro. Hoe dan ook, dat is hoe ik het doe. Misschien heb je er wat aan.
_________________________________________ 1973/3 914 1.7 Olympic Blue
|
04 jul 2018 22:46 |
|
|
DLotus
2007 Porsche 997 GT3
1994 Porsche 993 C2
1987 Porsche 911 3.2 Targa
1986 Defender 200TdiScheveningen
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Geloof het of niet, maar die van mij komt gewoon van Craigslist. Een eenvoudige regionale advertentie website, lastig te doorzoeken, maar staat heel veel aanbod op.
Wel goed opletten, bijna alle advertenties voor autos die wel erg goedkoop overkomen zijn nep. Het is dus essentieel dat je persoonlijk contact met de verkoper hebt en bijvoorbeeld foto's krijgt van specifieke dingen die jij wil zien. Zo kan je ook aftasten of hij wel echt de auto heeft staan.
Als het gevoel goed is, dan beginnen over de prijs.
Die ik gekocht heb stond op Hawaii. Vermoedelijk zien weinig amerikanen er iets in om $900 te betalen voor het verschepen van Hawaii naar het vaste land. De advertentie was summier, maar na contact met de man bleek een beetje dat hij opzoek was naar de juiste koper. Hij had de auto al sinds 1996 en was tweede eigenaar. De prijs was eigenlijk best heel scherp! Ik heb het idee dat het een beetje een kwestie van gunnen was...
Na de deal rond te hebben gemaakt is de auto vertrokken en op mijn verzoek vast reservesleutels, boekjes en wat andere zaken per post mij toegezonden. Kreeg een heel pakket met allerlei lekkernijen uit Hawaii, folder, cadeautjes voor de kinderen etc binnen! Super leuk.
De auto is een Grand Prix witte 3.2 Targa met een zwart interieur. Dus van de tweede eigenaar, G50 bak erin, zwart leer, 16" Fuchs en letterlijk alle onderhoudsgeschiedenis vanaf nieuw. Alle plaatwerkdelen, motor en bak origineel (overal stickertje met VIN nummer op aanwezig) en voor het grootste deel eerste lak. Kortom, echt wel een hele echte auto die gewoon goed gedocumenteerd is.
De koopjes in Amerika zijn er dus echt nog wel, maar je moet echt wel de tijd nemen tot je een keer "beet" hebt.
|
04 jul 2018 22:59 |
|
|
harryv8
911 -996 2004
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Zelf ook net een auto in de USA gekocht , ( geen Porsche) ( een TR8 coupe productie aantal 250) eerst goed ingelezen over het model , meelezen op fora's toen gewoon de vraag daar gesteld , wie weet er een goede te koop?.. kreeg wat aanbiedingen, op foto's geselecteerd , bleven 2 kandidaten over .. had een vragenlijstje en verzoek tot foto's onderkant enz . uiteindelijk bleef er 1 over en deze is overgekomen. Net zoals DLotus ook zegt , je merkt gauw met wie je te maken hebt .. de liefhebbers haal je er zo tussen uit. Ik heb alles tot grote tevredenheid laten verzorgen door MARLOG, kreeg een paar keer per week update van de status .. nu nog kenteken hopenlijk de 19e
_________________________________________ http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl
|
05 jul 2018 8:44 |
|
|
Bocaloco
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Ik had de mijne via het Pelican forum. Aardige verkoper, die goed meewerkte. Let op, als je hier gaat kijken krijg je wel last van hebberigheid http://forums.pelicanparts.com/porsche-cars-sale/
_________________________________________ 991.2 Targa 4 GTS
|
05 jul 2018 9:07 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Nee, dat probleem hebben alleen de aluminium carters. En hoe groter de cilinderinhoud, hoe meer kans er is op loskomen van de cilinderkopdraadeinden. Vanaf de 3.0 motoren én vanaf modeljaar 1978 hebben de 911 motoren dit probleem niet meer. Ik heb de laatste jaren ( ook door import) meer goede 2.7's dan slechte 2.7's gezien. En dat die blokken nog een stuk slechter zijn dan de 996 blokken is niet waar. Het enige probleem van de 2.7 motor t.o.v. de andere motoren zijn de cilinderkopdraadeinden die soms uit het carter komt door constante trekbelasting die te groot bleek voor een ouder wordend carter. Dit probleem werd regelmatig merkbaar na een jaar of 25 tot 35. Nu nog steeds rijden er veel 2.7's die niet gereviseerd zijn. Ik heb er een redelijk aantal in onderhoud en sommigen daarvan al meer dan 15 jaar. Pas bij revisie merk je duidelijk verschil bij een van 2.7 motor door extra bewerkingen aan het carter. Een 996 motor die het 25 tot 35 jaar zonder revisie doet, ik weet het niet. Deze motor had vanaf nieuw al een constructief probleem dat groter was dan een paar draadeindjes die loskomen. Dat ligt er aan waar je de fun uit haalt bij een Porsche. Is het uit de uitstraling van bredere wielen, het zeggen van hoeveel pk's hij heeft, van zwaar sturen en van redelijk stil cruisen op de snelweg........dan moet je geen 2.7 kopen. Zoek je een lichtvoetige, licht sturende auto waar je plezier haalt uit lekker ouderwets een stukje hard en netjes te rijden over een stil landweggetje, een keer de staart laten kwispelen bij het uitkomen van een bocht en genieten van het heerlijke sportieve karakter van de versnellingsbak én motor dan is de 2.7 een 911 met een hoger fun gehalte dan een SC of 3.2. De 2.7 is meer een gooi en smijt auto, de latere modellen worden lastiger op of tegen de grens te rijden op de openbare weg. Elk model 911 heeft voor en nadelen. De 2.7 heeft eigenlijk twee nadelen t.o.v. de andere modellen: 1) het imago dat ze hadden en de vooroordelen 2) een motorrevisie valt duurder uit door de aanwezigheid van een magnesium carter.
_________________________________________ Rebel engineering
|
05 jul 2018 10:00 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Hoppa, weer een paar misverstanden/vooroordelen recht gezet
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
05 jul 2018 11:18 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Kheb zelf 8 jaar een 911 2.7 bereden met heel veel fun en nauwelijks problemen. En idd een zeer lichtvoetig stuurbare 911 waar de pk’s pas kwamen bij een hoger toerengebied. Merkte wel dat bij de latere type’s de materialen beter waren en met name de kachelpotten en uitlaat. Was zelf een liefhebber van de 3.2 motoren, wat waren die sterk en betrouwbaar
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
05 jul 2018 12:05 |
|
|
Bokicelli
996 C4 ''00
955 4.5 V8 Turbo ''03,
ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968Gelderland
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Dank voor je tips Dlotus en Jazzy! Met zelf importeren van auto's heb ik ervaring. Echter heb ik tot nu toe nog geen auto uit de VS gekocht. Ook nooit een auto daar gezocht (op internet). Leuk en leerzaamom de ervaringen te lezen van jullie. Ik denk ook dat de fora's een goed medium zijn om aan een nette auto te komen van een liefhebber. Ik zal inderdaad ivm tijdgebrek een bedrinf moeten inschakelen voor de afhandeling van het transport etc in de VS. Invoeren, douane etc kan ik zelf ook prima (scheelt tenminste iets). Check! | | | | Erwin schreef: Nee, dat probleem hebben alleen de aluminium carters. En hoe groter de cilinderinhoud, hoe meer kans er is op loskomen van de cilinderkopdraadeinden. Vanaf de 3.0 motoren én vanaf modeljaar 1978 hebben de 911 motoren dit probleem niet meer. Ik heb de laatste jaren ( ook door import) meer goede 2.7's dan slechte 2.7's gezien. En dat die blokken nog een stuk slechter zijn dan de 996 blokken is niet waar. Het enige probleem van de 2.7 motor t.o.v. de andere motoren zijn de cilinderkopdraadeinden die soms uit het carter komt door constante trekbelasting die te groot bleek voor een ouder wordend carter. Dit probleem werd regelmatig merkbaar na een jaar of 25 tot 35. Nu nog steeds rijden er veel 2.7's die niet gereviseerd zijn. Ik heb er een redelijk aantal in onderhoud en sommigen daarvan al meer dan 15 jaar. Pas bij revisie merk je duidelijk verschil bij een van 2.7 motor door extra bewerkingen aan het carter. Een 996 motor die het 25 tot 35 jaar zonder revisie doet, ik weet het niet. Deze motor had vanaf nieuw al een constructief probleem dat groter was dan een paar draadeindjes die loskomen. Dat ligt er aan waar je de fun uit haalt bij een Porsche. Is het uit de uitstraling van bredere wielen, het zeggen van hoeveel pk's hij heeft, van zwaar sturen en van redelijk stil cruisen op de snelweg........dan moet je geen 2.7 kopen. Zoek je een lichtvoetige, licht sturende auto waar je plezier haalt uit lekker ouderwets een stukje hard en netjes te rijden over een stil landweggetje, een keer de staart laten kwispelen bij het uitkomen van een bocht en genieten van het heerlijke sportieve karakter van de versnellingsbak én motor dan is de 2.7 een 911 met een hoger fun gehalte dan een SC of 3.2. De 2.7 is meer een gooi en smijt auto, de latere modellen worden lastiger op of tegen de grens te rijden op de openbare weg. Elk model 911 heeft voor en nadelen. De 2.7 heeft eigenlijk twee nadelen t.o.v. de andere modellen: 1) het imago dat ze hadden en de vooroordelen 2) een motorrevisie valt duurder uit door de aanwezigheid van een magnesium carter. | | | | |
Absoluut! Dank voor deze bijdrage Erwin. Ik denk dat het ook 'handig' voor mij is om bij een paar 'goede' luchtkoelers te gaan kijken. En ook om er mee te rijden om juist deze specifieke verschillen te ondervinden tussen de verschillende uitvoeringen/motoriseringen. Tot nu toe is mijn ervaring met Porsche beperkt gebleven tot de waterkokers. Een klassieke auto heeft in mijn ogen meer karakter. Maar je levert wel in comfort uiteraard van een hedendaagse auto. Echter is het een hobby en heb ik ook genoeg ervaring met old/youngtimers van Mercedes (ook al is het een totaal andere auto). Zijn er grote verschillen (op het vermogen na) tussen de 3.0 en de 3.2? Ik heb overigens een sterkere voorkeur voor de coupé ipv de Targa. Zit er een grote verschil in het weggedrag wat ook goed te merken is op de openbare weg?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 jul 2018 16:07 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
@Bokicelli: Geen dank. Het grote verschil voor de rijder is dat een 3.2 een betrouwbaar en zuiniger motormanagment heeft dat eigenlijk slijtvrij en nagenoeg probleemloos is. Een 3.0 heeft een meer mechanische injectie, de K-jetronic. Het verschil merk je doordat dit systeem net als carburateurs wel eens na gesteld moet worden en dat de motor niet altijd het zelfde loopt. Af en toe is er wel eens een K-jetronic rijder die wat klachten heeft over de koude of warme start en wat inhouden van de motor. Dit gaat soms flink in de papieren lopen. Wat slijtage betreft zijn de motoren gelijk, behalve dat de eerdere 3.0 SC motoren Alusil cilinders hadden die na 250.000 km wel een keer aan het einde van hun leven zijn. Nikasil cilinders ( 204pk SC en 3.2) zijn probleemloos. De Carrera 3.2 heeft als goede update betere kettingspanners van de distributie. Veel oudere modellen hebben deze in het verleden al een keer gemonteerd gekregen. Carrera 3.2 spanners hebben echter ook niet het eeuwige leven.
_________________________________________ Rebel engineering
|
05 jul 2018 16:58 |
|
|
Bokicelli
996 C4 ''00
955 4.5 V8 Turbo ''03,
ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968Gelderland
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Helemaal duidelijk Erwin, top!
Binnenkort even wat auto’s bekijken en evt rijden om het verschil ook te ervaren.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 jul 2018 17:12 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Leuk dat je juist een 2.7 wilt..... En laat je niet teveel van de wijs brengen mbt vermogen, 2.7 heeft vermogen zat om te kunnen genieten, touren op de wegen. Mijn 3.2 heb ik om oa de redenen die Erwin aanstipt aangeschaft en nog steeds ben ik tevreden over de mechaniek.... Succes met je zoektocht.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
06 jul 2018 14:46 |
|
|
Bokicelli
996 C4 ''00
955 4.5 V8 Turbo ''03,
ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968Gelderland
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Met de 2.7 heb ik nog niet gereden. Maar deze uitsluiten van de zoektocht doe ik nog zeker niet. Het gaat mij meer om een totaal plaatje wat klopt. Het is inderdaad een hele andere beleving het rijden in een Luftie. Inmiddels ook proefgereden in een 3.2 Targa. Geen verkeerde auto, keiharde basis, maar ik ben helaas nog niet helemaal overtuigd. Motor is droog maar loopt niet echt helemaal stationair lekker. Had ook het gevoel daf er wat paarden ontbreken. porsche 911 3,2 targa carrera 1984911 http://link.marktplaats.nl/m1296855019? ... nt=app_ios
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 jul 2018 23:29 |
|
|
Tilt!
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Recht van de boot Marktplaats op. Fishing for suckers. Niks moeite gedaan, niks gecontroleerd, gewoon ogen dicht en hopen op 't beste. Da's een mooie 15k auto. Wat je er meer aan betaalt is teveel.
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
08 jul 2018 23:45 |
|
|
Bokicelli
996 C4 ''00
955 4.5 V8 Turbo ''03,
ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968Gelderland
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Mee eens.. Die 2.7 valt af. Betreft een complete restauratie.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 jul 2018 0:07 |
|
|
Bokicelli
996 C4 ''00
955 4.5 V8 Turbo ''03,
ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968Gelderland
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Kent iemand misschien 1 van de twee auto’s? Rode Targa uit 78 Porsche 911 SC 3.0 Targa (bj 1978) http://link.marktplaats.nl/m1299353573? ... nt=app_iosBlauwe 3.2 coupe met een gereviseerde motor https://www.autoscout24.nl/aanbod/porsc ... bab310806d
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 jul 2018 6:49 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Die 3.2 lijkt op zich ok - revisie en veel bonnen - maar lijkt gespoten door een chimpansee
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 jul 2018 7:41 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Stoel extreem doorgezeten voor de kms. Vind het er uitzien als een hok.
|
09 jul 2018 8:11 |
|
|
harryv8
911 -996 2004
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
harryv8 schreef: Zelf ook net een auto in de USA gekocht. Net zoals DLotus ook zegt , je merkt gauw met wie je te maken hebt .. de liefhebbers haal je er zo tussen uit. Ik heb alles tot grote tevredenheid laten verzorgen door MARLOG, kreeg een paar keer per week update van de status .. nu nog kenteken hopenlijk de 19e I k denk ook dat de fora's een goed medium zijn om aan een nette auto te komen van een liefhebber. Ik zal inderdaad ivm tijdgebrek een bedrinf moeten inschakelen voor de afhandeling van het transport etc in de VS. Invoeren, douane etc kan ik zelf ook prima (scheelt tenminste iets).
** ik denk dat daar niet veel te verdienen valt , je praat hier over een paar tientjes kosten die je zelf kan besparen .. afhandeling douane papieren , en aangifte invoer belasting 6% tarief , zijn de kosten niet . Transport in de USA zou je wel op kunnen besparen , vanaf de verkoper naar de boot .. Maar denk ( mijn mening ) dat de extra kosten , niet opwegen tegen alles zelf regelen.. Ik kreeg regelmatige updates van de status van het transport.
_________________________________________ http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl
|
09 jul 2018 8:32 |
|
|
Jazzy
914 1.7 1973Ermelo, NL
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Het transport zou ik ook zeker niet zelf proberen te doen. In mijn geval praat je over 1700 euro voor: - Ophalen bij de verkoper - Regelen exportvergunning - Bestellen container - Regelen transportverzekering - Transport van de container per schip - Afladen in Amsterdam/Rotterdam - Inklaren en afhandeling BTW - Transport in Nederland
Dan is het toch wel verrekte handig om één aanspreekpunt te hebben bij een bedrijf dat het elke dag doet en de kneepjes van het vak kent.
Waar je wel op kunt besparen is het vervolg: - APK voorkeuren bij universele garage (40 euro?) - Oplossen kleine problemen nav. keuring - Vervangen verlichting door EU goedgekeurd (100-1000 euro, afhankelijk van type en verkrijgbaarheid onderdelen) - Keuring bij de RDW: 200 euro + 50 euro voor een dagverzekering - Kentekenplaten: 20-50 euro afhankelijk van type platen
_________________________________________ 1973/3 914 1.7 Olympic Blue
|
09 jul 2018 13:16 |
|
|
DLotus
2007 Porsche 997 GT3
1994 Porsche 993 C2
1987 Porsche 911 3.2 Targa
1986 Defender 200TdiScheveningen
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Kijk eens goed bij die blauw 3.2, achterin bij openstaande motorklep zie je links gewoon gaten in het plaatwerk! Hele enge auto!!
Ik vind inderdaad de handelaren die dat soort spul vers van de boot op marktplaats knallen altijd listig. Was die auto voor iemand bedoeld en is het helemaal niks? Dus maar door naar een ander? Er zit bij dat soort gasten ook maar weinig liefde voor de auto bij.
Zelf daar zoeken of eventueel eentje die hier staat goed bekijken en scherp kunnen kopen lijkt mij het beste!
|
09 jul 2018 15:30 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Precies, ook het eerste wat mij opviel.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
09 jul 2018 16:45 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
Maar wel eerlijk om te plaatsen toch? Je zal ze de kost moeten geven die alleen mooie plaatjes posten/adverteren om argeloze kopers naar hun bedrijf te lokken.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 jul 2018 17:08 |
|
|
flash911
911 3.2 Carrera CoupeSpaarndam
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
een nette 3.2 op NL kenteken vind je meestal niet voor onder de €40k
|
09 jul 2018 23:04 |
|
|
Bokicelli
996 C4 ''00
955 4.5 V8 Turbo ''03,
ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968Gelderland
|
Re: Kent iemand deze 911 en een stukje aankoopadvies..
| | | | harryv8 schreef: harryv8 schreef: Zelf ook net een auto in de USA gekocht. Net zoals DLotus ook zegt , je merkt gauw met wie je te maken hebt .. de liefhebbers haal je er zo tussen uit. Ik heb alles tot grote tevredenheid laten verzorgen door MARLOG, kreeg een paar keer per week update van de status .. nu nog kenteken hopenlijk de 19e I k denk ook dat de fora's een goed medium zijn om aan een nette auto te komen van een liefhebber. Ik zal inderdaad ivm tijdgebrek een bedrinf moeten inschakelen voor de afhandeling van het transport etc in de VS. Invoeren, douane etc kan ik zelf ook prima (scheelt tenminste iets).
** ik denk dat daar niet veel te verdienen valt , je praat hier over een paar tientjes kosten die je zelf kan besparen .. afhandeling douane papieren , en aangifte invoer belasting 6% tarief , zijn de kosten niet . Transport in de USA zou je wel op kunnen besparen , vanaf de verkoper naar de boot .. Maar denk ( mijn mening ) dat de extra kosten , niet opwegen tegen alles zelf regelen.. Ik kreeg regelmatige updates van de status van het transport. | | | | |
Leuk om andermans ervaringen te lezen hier. Leuk om te horen dat je ook geslaagd bent in je zoektocht. Echter bedoelde ik met ''scheelt tenminste iets'' kunde ipv het financiële aspect. Zelf zou ik zeker een bedrijf of een andere deskundige inschakelen bij het koop/transport proces. Zelf heb ik helaas geen tijd om daar naar toe te gaan en op zoek te gaan naar een geschikte auto/transport te regelen. +1 Verder dank voor je tips Jazzy. OVerige is inderdaad goed zelf te doen. Scherp opgemerkt. Echter als dat het enige was (incl versleten interieur) dan was het overwegen waard tegen een goed bod. Echter (zoals verwacht) valt het geheel toch iets meer tegen. Ook qua prijs is er nagenoeg geen ruimte meer helaas. Grote plus voor mij was dat de motor gereviseerd is en technische staat lijkt te kloppen. Maar dat weegt helaas niet op tegen de rest. Next.. Daar is zeker iets van te zeggen en het contact was verder netjes. Uitzonderingen daargelaten is dat inderdaad een stuk moeilijker dan een USA import. Vandaag de rode Targa bekeken. Betreft een SC 3.0 uit 78. Originele kleur was 'bruin'. Op zijn Amerikaans gespoten in rood wat de auto verder niet misstaat. Maar voorzien van een nieuwe lak staat toch op mijn lijst. Is zeker geen verkeerde auto, een aantal pluspunten: -keihard en geen roest te bekennen -net interieur -geen scheuren in het dashboard -mooie nette 'turbo' stoelen -motor loopt niet verkeerd -stuurt strak - 10 jaar in bezit geweest van zelfde eigenaar -inruil is evt mogelijk van de 996 (eigenaar vond het een bijzonder nette auto voor de km stand) Minpunten -zoals gezegd moet voorzien worden van een nieuwe laklaag -flinke beurt incl apk en op kenteken zetten -starten ging moeizaam (wat rook ontwikkeling) en stationair loopt de auto nog niet helemaal goed De eigenaar van het bedrijf is verder een echte liefhebber en zelf jaren in bezit van een SC cabrio. Heeft verder nog aardig wat leuk speelgoed staan en is een vriendelijke schappelijke man die zeker niet overkomt alsof die bewust rommel verkoopt. Ik wacht nog even op een bod op mijn auto van zijn kant. Van de week nog even langs Nijkerk voor een 74er Targa met een 3.0 met carburateurs. Staat ook nog een SC (ook met carburateurs). Staan beiden inmiddels op kenteken. http://www.heining.nl/occasions/https://www.autoscout24.nl/aanbod/porsc ... cldtidx=13
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 jul 2018 23:59 |
|
|