Auteur |
Bericht |
Pondje
Porsche 996 C2 MK1 1998Soest
|
Re: Radarcontroles in Frankrijk
|
02 jul 2018 14:38 |
|
|
graniet
|
Re: Radarcontroles in Frankrijk
Wat een paniek allemaal voor die Franse boetes. Bij niet betalen gebeurd er absoluut niets
|
02 jul 2018 21:53 |
|
|
harryv8
911 -996 2004
|
Re: Radarcontroles in Frankrijk
Gebeurt er niets? Haa dus wel..vorig jaar 2 boetes in Frankrijk op de heen en terug weg..zelfde traject. . Iedereen zegt..niet betalen hoor je nooit meer wat van... Auto van de zaak.. in Frankrijk meteen veroordeeld dubbele boete wegens niet reageren. ... deurwaarders enz. . Toen zo snel mogelijk betaald..boetes worden dus WEL hier geïncasseerd.
_________________________________________ http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl
|
02 jul 2018 22:14 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Re: Radarcontroles in Frankrijk
Helemaal geen paniek. Slechts een tip. Rond Agde bijvoorbeeld wordt als een malle gecontroleerd. En "er gebeurd" is met een "t".
|
02 jul 2018 22:15 |
|
|
graniet
|
Re: Radarcontroles in Frankrijk
Pertinent onjuist. De Franse staat schakelt geen 'deurwaarders' in om de bedragen te innen. Bij je auto van de zaak zal vermoedelijk de Nederlandse leasemaatschappij de 'boetes' direct voldoen en dit dus dan bij jou willen incasseren en daar zal het wel om draaien. Het inningsproces tussen NL en FR is namelijk dat sinds enkele jaren het land waar de overtreding gemaakt is zelf in eerste aanleg tracht het bedrag te innen om het zelf te mogen behouden. Daarom is FR zo actief de laatste jaren met versturen van brieven naar Nederlanders die de overtreding in FR gemaakt hebben (immers 'vroeger' hoorde je er sowieso nooit meer wat van). In het begin was de brief nog in de Franse taal met dus maar een beperkt resultaat. Toen in slecht Nederlands met een beter resultaat en de laatste paar jaar met een brief in goed Nederlands met het beste resultaat. Als je daar niet op reageert dan volgt er meestal niets meer. Soms, afhankelijk van het departement waar de overtreding gemaakt is en niet afhankelijk van het vorderingsbedrag, volgt dan een prachtige dikke aangetekende brief (ook in het Nederlands). Als je daar niet op in gaat dan volgt er verder niets meer (in ieder geval tot mei dit jaar). De route is dan namelijk dat de Franse overheid de vordering overdraagt aan NL (en vice versa voor Fransen die de overtreding in NL maken) en dan kan Nederland eenvoudig via het CJIB de Franse vordering innen. Echter de Fransen dragen die vorderingen niet over omdat de geincasseerde bedragen dan ook niet naar Frankrijk terug vloeien. Dat is de reden waarom tot op heden het traject voor de in Frankrijk gemaakte overtredingen altijd op dat punt stopt. Of het niet betalen van gemaakte overtredingen nu wel zo netjes is moet ieder voor zich uitmaken en is natuurlijk voor eigen risico.
|
02 jul 2018 23:53 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Radarcontroles in Frankrijk
veel ervaring mee?
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
03 jul 2018 7:18 |
|
|
harryv8
911 -996 2004
|
Re: Radarcontroles in Frankrijk
@ graniet : Auto is geen lease auto maar een auto die op een Nederlandse BV staat. De fransen waren al zover dat via de KvK een uitreksel van het handelsregister was aangevraagd, en de brief direct geadresseerd was aan de directie. Ook 2 maal een aangetekende brief gehad met sommering tot betaling , en kreeg niet echt het gevoel dat dit snel zou stoppen. Ook leek het me niet zo handig om in Frankrijk op het vliegveld opgepakt te worden wegens niet betaalde boetes. Mijn navraag bij het CJIB vertelde mij dat de boetes wel werden overgedragen. Dit alles deed mij besluiten om te betalen.
_________________________________________ http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl
|
03 jul 2018 8:09 |
|
|
graniet
|
Re: Radarcontroles in Frankrijk
Ik verblijf in beide landen (zie zijschrift) en heb auto's op zowel NL kenteken als FR kenteken. In FR op naam van een SARL en in NL op BV en prive. Vaak vlieg ik heen en weer maar soms met de auto. Over het algemeen zijn de bedragen in FR wat lager (let op: geldt niet voor alle overtredingen) en derhalve betaal je ze dan ook wat makkelijker. De laatste paar jaar zal ik zo tussen de 20 en 30 van die brieven ontvangen elk jaar. Ik kom ieder jaar zeker meer dan 50 keer op diverse FR vliegvelden voor binnenlandse vluchten, continentaal en interncontinentaal en dat geeft mij nooit problemen (overigens ook niet bij staande houdingen). Redelijk praktijk ervaring mee kan ik dus wel zeggen. Daarnaast is een (inmiddels gepensioneerd) topman van het FR ministerie van Justitie een goede vriend van mij. Dit soort onderwerpen vormen (naast belastingzaken) vaak onderwerp van gesprek vandaar dat ik vanuit die kant ook redelijk wat weet. Maar nogmaals; Het begaan van overtredingen kan een sanctie opleveren en die behoren volgens de regels van het spel voldaan te worden. Het op de blaren zitten heet dat in NL als ik het goed heb. Mijn uitleg van dit onderwerp en mijn persoonlijke ervaringen dienen dan ook op geen enkele wijze als een leidraad gelezen te worden om niet te betalen. Mijn reactie was enkel bedoeld om het ieder jaar weer terugkerend thema van verkeers'boetes' van Nederlandse vakantiegangers verkregen in FR wat te belichten. Niet meer en niet minder
|
03 jul 2018 10:14 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Radarcontroles in Frankrijk
Weer die veel gemaakte denkfout dat je door de correctie zonder risico wat harder kan rijden. De correctie wordt gedaan om te compenseren voor meetfouten - dat betekent dat men er rekening mee houdt dat de meting hoger kan aangeven dan de werkelijkheid. Het is dus niet gezegd dat als je werkelijk 136 rijdt - je met aftrek van 5 dus een bon krijgt voor 131. Als je werkelijk 136 rijdt, zou de meting weleens 140 aan kunnen geven (meetfout van 4) - met de correctie krijg je dan netjes een bon voor 135... Als de meting altijd exact zou kloppen, dan was die correctie niet nodig. De correctie voor meetfouten is dus geen extra veiligheidsmarge, maar om zeker te zijn dat een boete niet onterecht te hoog is.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
19 jul 2018 10:04 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Radarcontroles in Frankrijk
Maar dan moet je ook het hele complete verhaal neerzetten.
Ze hanteren meetcorrecties én ze hanteren ook marges voordat ze überhaupt gaan bekeuren. Dus per saldo kun je wel degelijk een bepaalde snelheid te hard rijden voordat je een boete krijgt.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
19 jul 2018 12:50 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Radarcontroles in Frankrijk
Ik ga er gewoon vanuit dat de teller wat teveel aan geeft,zo'n 10 km als ik 140 rij en een 130 km wegen nooit bekeuringen gehad dus zal wel goed zijn. Mocht het eens fout dan dan helaas pindakaas.
|
19 jul 2018 13:01 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Radarcontroles in Frankrijk
Slijtage van de banden is ook van invloed op de snelheid (omtrekverschil). Ik heb het al vaker hier gemeld: als je als buitenlander wordt aangehouden op de snelweg, dan is het boete bedrag tussen 130km/u en 170km/u 90,00Euro. Verder vind ik dat de radars langs de snelwegen prima staan aangegeven (in ieder geval op het traject dat ik regelmatig tot ruim onder Lyon rij).
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
19 jul 2018 18:35 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Radarcontroles in Frankrijk
Heb proefondervindelijk vastgesteld dat ik met 126 km/h op de teller nog nét door een 120 km/h radarval kan rijden in CH. 127 leidt tot een flits. Leve cruise control
|
19 jul 2018 19:42 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Radarcontroles in Frankrijk
Hoe vaak moest je testen, en wat heeft t experiment gekost?
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
19 jul 2018 21:27 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Radarcontroles in Frankrijk
Viel nog mee Maar heb over de jaren genoeg bijgedragen aan personeelsfeestjes van de politie
|
20 jul 2018 6:41 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Radarcontroles in Frankrijk
Je disclaimer is duidelijk hoor. Maar als ik toch een deurwaarder achter me aan krijg, en daarvoor bij jou per brief een claim zou neerleggen zou je waarschijnlijk toch gewoon niet reageren..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
20 jul 2018 11:16 |
|
|