Tijd om me hier eens voor te stellen op dit forum; Frank en kom uit Alkmaar.
Lees al een tijdje mee op de diverse Porsche forums om me te oriënteren. Heb op dit moment een vlotte 350pk Opel Speedster waar ik o.a. diverse trackdays mee rij, maar voor de toerritjes-met-vriendin is het toch wel erg spartaans en heb de behoefte om weer terug te gaan naar een mooie "Restomod" car.
(Jaren geleden een oud A-type Manta gehad, compleet gerestaureerd en gemoderniseerd met een 300pk turboblok erin.)Een 911 dus liefst van het early longnose model, maar het moet ook wel een beetje rijden en ben dus niet wars van wat modernere techniek erin.
Fast forward en ben nu sinds een maand eigenaar van een US 911T uit 1973. Met werk, maar dat heb je al gauw bij een <73 model...
Kwam deze toevallig tegen op Pelican forum tegen en na enige twijfel vanwege de missende delen 'm uiteindelijk toch maar gekocht vanwege de huidige longnose prijzen. De meeste betaalbare early 911 "projectauto's" zijn namelijk vaak flinke roestbakken.
Deze US 911T uit 1973 is een Bahia red MFI model met origineel veel S-opties, maar mist helaas de originele 2.4 motor en de Recaro voorstoelen. Maar de delen die er wel bij zitten zijn nog knap, omdat de auto 25 jaar in deze staat zo in opslag heeft gestaan; het onderstel met 915 bak, het dashboard en de deurpanelen. En ook het complete MFI systeem.
Zoals duidelijk te zien is mist er ook nog wat plaatwerk; de achterspatborden en voorschermen zijn er 25 jaar geleden afgehaald vanwege een geplande RSR ombouw. Toen zijn ook de Recaro stoelen en het blok verkocht, maar die RSR is er dus nooit van gekomen.
Maar het blijft een early 73-er, dus er is helaas toch ook roest. Tot zover lijkt dat echter beperkt te blijven tot voornamelijk de dorpels en een paar plekjes voorin. Beide accubakken zijn ook flink gaar, maar die gaan straks toch weg voor de geplande oliekoeler(s). De rest van de body lijkt gelukkig in keiharde staat.
De twijfel is nog een beetje tussen een Hotrod style met getunede 3.0/3.6 erin en dan misschien RS/RSR/ST breed, of toch een full resto naar origineel terug met year-correct 2.4 MFI blok erin.
Afijn, ik zal maar snel een topic gaan aanmaken in Projects, want voorlopig ben ik hier nog wel even mee bezig en de eerste tijd zal dat voornamelijk zijn met het vergaren van restauratie info en veel nuttige adressen.