Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 8:27

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Mijn eerste stapjes. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 3.2 CC "87
Bericht Mijn eerste stapjes.
Als eerste bedankt voor alle reacties op mijn ''voorstelling''

Zaterdag mijn eerste stap gezet op weg naar een mooie porschetoekomst.
Bij Eric Wolbert even mogen snuffelen aan een aantal modellen.
Jaahaa voor het eerst in een Porsche gezeten :!: , de verwachtingen waren hoog en werden helemaal bewaarheid :D
De diepgewortelde liefde voor de automobiel kwam naar boven als nooit daarvoor, mijn gevoel wordt bevestigd, ik ben op de goede weg.

Misschien is het nu nog te vroeg om de richting aan te geven (i love richting aangeven, GEINTJE !) wat betreft het type dat ik het meest begeer.
Maaaar, ik krijg al wel een beetje een idee.

Natuurlijk moet het hele plaatje gaan kloppen: k'ben nie rijk of zo, m'n lief moet ik nog even over de streep trekken en niet onbelangrijk, hoe leg je je omgeving uit dat je in een "oudere auto" wilt gaan rijden die je nog meer als daarvoor gaat vertroetelen als een, ja wat !, baby ?

Okay dan, hier komt'ie,
:shock:
911 Carrera 2 Coupe.
+/-1992, ivm stuurbekr. airb.
Zwart ? wordt buitenslaper, valt ie niet zo op in donker.
Beige leder inter. schuifd. airco.

Omdat ik graag langere tijd met zo'n bolide zou willen doen, ik bedoel niet snel inruilen c.q. vervangen, is het dan misschien handig om een zoveel mogenlijk "af fabriek" auto te zoeken :?:

Als de auto (lichte) schade heeft gehad maar prof. is hersteld geeft dat dan later eventueel problemen ivm restwaarde :?:

Is 183.000 okay om de eerste tijd redelijk zorgeloos te kunnen fahren :?:

De Porsche die ik hier schets staat bij Theo Jansen :wink:
Niet dat ik deze "maar even" ga ophalen maar is als voorbeeld of ik de goede kant op denk/kijk. :
Graag jullie ongezouten mening . :idea:

To Defend, Conserve and Protect.

24 okt 2005 11:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Mijn ongezouten mening :wink: :lol: :lol: :lol:

Zwart zou ik niet doen als buitenslaper. Dit is een prachtkleur , maar ziet dadelijk vuil uit en vaagt zeer veelonderhoud om hem steeds mooi blinkend te houden. Ik zou eerder gaan voor het muizegrijs. Een eenvoudige kleur waar het niet zo snel bij opvalt dat hij vuil is en makkelijker in het poetsen vanwege strepen etc bij het afzemen.
Die kilometerstand is mits aangetoond kan worden dat de wagen regelmatig zijn onderhoud heeft gehad in orde. Daar kan je (normaalgezien) nog zorgeloos een hoop kilometertjes bij doen.
Aan een schadewagen die zeer goed zou hersteld zijn ziet men bijna (tot helemaal) niet dat deze ooit schade heeft gehad. Toch oppassen want dit doet idd iets aan de prijs dat je er voor terug zou krijgen. Porsche is een zeer raar merk daarin. Bij een andere wagen zou het een meer waarde zijn als er staat "verleden jaar volledig heropgespoten" , bij Porsches wordt men achterdochtig en zou geneigd zijn deze te laten staan. Een herspuitertje is niet erg als met bvb een fotoreportage kan aangetoond worden waarom hij herspoten is (doffe lak , krasjes en steenslag , een lichte aanrijding , ...)
Ik hoop dat je aan mijn "ongezouten mening" iets hebt :wink:
En succes met je zoektocht en (ik vermoed) je weldra aanschaf van je Porsche

Laatste update 22/10/2013

24 okt 2005 11:24
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
911-lover schreef:
Die kilometerstand is mits aangetoond kan worden dat de wagen regelmatig zijn onderhoud heeft gehad in orde. Daar kan je (normaalgezien) nog zorgeloos een hoop kilometertjes bij doen.

zoveel mensen, zo veel meningen :wink:
ik vind 183000 dus wel aan de hoge kant, revisies zie je toch wel voorkomen tussen de 180 en 220.000 km
geen regel; uitzonderingen naar boven en beneden daar gelaten

lichte schades heb ik persoonlijk niet echt een probleem mee, tenzij bijvoorbeeld meer elementaire zaken dan wat plaatwerk zijn geraakt (ophanging etc.)

24 okt 2005 11:32
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Mijn eerste stapjes.
Rombout schreef:
Okay dan, hier komt'ie,
:shock:
911 Carrera 2 Coupe.
+/-1992, ivm stuurbekr. airb.
Zwart ? wordt buitenslaper, valt ie niet zo op in donker.
Beige leder inter. schuifd. airco.

Afbeelding

:wink:

Rombout schreef:
Omdat ik graag langere tijd met zo'n bolide zou willen doen, ik bedoel niet snel inruilen c.q. vervangen, is het dan misschien handig om een zoveel mogenlijk "af fabriek" auto te zoeken :?:

Ik snap, de zinsnede van dez vraag niet helemaal :roll: als je het hebt over bv velgen en spiegels ... dan zou ik daar niet van wakker liggen :wink:

.. maar als je het hebt over bv een targa die omgebouwd is naar cabrio ... :shock: dit is in jouw geval niet van toepassing 8) :wink:

Rombout schreef:
Als de auto (lichte) schade heeft gehad maar prof. is hersteld geeft dat dan later eventueel problemen ivm restwaarde :?:

In hoeverre is het bekend dat de auto schade heeft gehad :?: hoe serieus is deze schade geweest :?: en last but not least :arrow: hoe is deze schade hersteld :?:

IMO is er nauwelijks nog een schadevrije Porsche van deze leeftijd te vinden ... ik zie het niet als een probleem, zolang je maar na kan gaan hoe deskundig (en evt. door wie) de schade is gerepareerd :idea:

Hoe hebben ze in dit geval de deur gerepareerd/vervangen ?

Rombout schreef:
Is 183.000 okay om de eerste tijd redelijk zorgeloos te kunnen fahren :?:

Tja ... dat is niet te zeggen :arrow: je hebt ze erbij die met 145Dkm al aan een motorrevisie toe zijn, of met 225Dkm, of met ....

Vraag jezelf af hoeveel je er per jaar mee wilt/moet gaan rijden :idea:

Rombout schreef:
De Porsche die ik hier schets staat bij Theo Jansen :wink:

... voor TJ begrippen is dit geen slechte prijs ... maar denk ten aller tijden aan (garantie en) een AKK :!:

24 okt 2005 11:39
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marco schreef:
zoveel mensen, zo veel meningen :wink:

Precies, want ik ben weer van mening dat de 6-cilinder boxer wel makkelijk veel meer kilometers kan draaien dan 200.000. Mits deze gewoon goed wordt onderhouden en bereden. Dat laatste kan worden afgeleid uit historie, algehele staat van de auto, aankoopkeuring.

Wat voor de zwarte bij TJ spreekt is dat het allereerst een aanbieding is (dus een prijs op marktniveau, daar waar TJ daar normaliter boven zit). Voorts is het een model 1993, die net wat verder in de ontwikkeling zit dan de eerdere modeljaren. Goede opties. En dealeronderhouden, waaruit je dan hopelijk mag afleiden dat de auto netjes al zijn beurten etc. heeft gehad volgens de Porschenormen (daaarmee is niet gezegd dat dat alleen bij de dealer zo is).

Ps Zwart moet je inderdaad blijven wassen. Maar het wassen van een Porsche is m.i. geen vervelende taak.

24 okt 2005 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 CC "87
Bericht 
DANK = duidelijk.

Olaf, ik bedoel idd zaken als Cup spiegels en velgen maar ook zeg maar achteraf in(om)gebouwde opties.
Is te zien of e.e.a. volgens Porsche specs is uitgevoerd.
Heb bijv. ergens gelezen over aanpassing koplampen wbt elektriek.

To Defend, Conserve and Protect.

24 okt 2005 12:41
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Rombout, aanpassingen die achteraf gedaan zijn, hoeven niet "slecht" te zijn voor de wagen. De aanpassing voor de verlichting zoals je die schetst is er zelfs eentje die best prettig is....

Maak voor jezelf (nogmaals!) gewoon een lijstje wat JIJ vindt dat er op en aan moet zitten...

Maar ook:
- Zorg dat je de wagen, voor een voor jou schappelijke prijs, goed kan verzekeren! Verdiep je hier vantevoren in!
- Bepaal je budget, en wijk er niet teveel vanaf!
- Weet hoeveel je wilt gaan rijden per jaar
- Doe een aankoopkeuring, waar ook, doe het nou maar!
- Bekijk veel auto's... Ik heb er ook TIG gezien, en uiteindelijk toch de eerste gekocht ;)

Succes, succes, succes...

24 okt 2005 19:55
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Spiegels die niet origineel zijn (immitatie )hebben een ander voet - het naderhand plaatsen van Porsche-Cupspiegels ipv de 'flaporen' is IMO niet waarde verminderend .. gewoon kijken of alles werkt - aan de electrisch bedienbare en verwarmde spiegels :idea:

Originele Porsche Cupvelgen hebben de ET waarde naast het ventiel staan -

Modificatie van de 964 koplampen MBT lichtsterkte/opbrengst is volgens mij nooit door Porsche zelf uitgevoerd :roll: .... zijn IMO aftermarket sollutions :wink:

:arrow: En zoals paSCal aangeeft ... informeer eens over een verzekering ... mijn advies (en dat van vele anderen) All-risc verzekeren op basis van taxatiewaarde volgens Art. 275 WvK 8)

24 okt 2005 20:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
Olaf schreef:
Originele Porsche Cupvelgen hebben de ET waarde naast het ventiel staan -
Je bedoelt de J-maat... :wink:

24 okt 2005 23:22
Profiel WWW
Moderator