Auteur |
Bericht |
Dickster
|
motormanagement lampje Cayman 3.4 - 2006
Goedemorgen, Vandaag op weg naar de APK voor mijn Cayman 3.4 (2006) begint op eens het motormanagement lampje te branden. nu hebben ze de boel uitgelezen Cinderbank 1 mengsel te arm. fout code was die kerel vergeten op te schrijven APK was goed, advies was om af en toe de auto ff lekker door te trekken. mijn specialist gebeld maar die is dicht vandaag. kan ik zo doorrijden? voel mij er toch niet helemaal prettig bij. bedankt. gr
|
24 dec 2018 12:07 |
|
|
Maupi
Porsche Cayman S
|
Re: motormanagement lampje
Hoi Dickster,
Ik heb je een persoonljk bericht gestuurd
groet Maupi.
|
24 dec 2018 12:22 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: motormanagement lampje
Pb? Waarom antwoord niet delen, heeft een ander er ook wat aan.
|
24 dec 2018 13:45 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: motormanagement lampje
Delen? Kom op zeg, het is hier geen forum.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
24 dec 2018 14:18 |
|
|
AirBus
VW Spijlbus 1964
BMW E93 335i
|
Re: motormanagement lampje
Ik deel veel, en daar krijg ik ook weinig antwoord op hoor ps ik zou de auto nog even goed laten uitlezen, als hij te schraal loopt kan je een klep verbranden..
_________________________________________ 6 pitter Boxster.. vs VW type 4 turbo spijlbus .. :)
|
24 dec 2018 15:20 |
|
|
Maupi
Porsche Cayman S
|
Re: motormanagement lampje
Beste heren,
Ik heb Lennert een persoonlijk bericht gestuurd omdat ik dit mogelijk het zelfde heb gehad
ik heb Lennert persoonlijk gesproken en hij laat vandaag nog de auto uitlezen dus zal worden vervolgd.
|
24 dec 2018 15:35 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: motormanagement lampje
Probeer een potje injectiereiniger in je benzinetank uit en dan de Duitse autobahn op.......
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
24 dec 2018 15:56 |
|
|
Dickster
|
Re: motormanagement lampje
nogmaals uitgelezen nu bij een specialist hij zag niets zorgwekkends wel een potje injectiereiniger meegekregen van Forte. melding is gereset dus ff afwachten of het terug komt.
|
24 dec 2018 21:22 |
|
|
BMtouring
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
|
Re: motormanagement lampje
Keertje Aral 102 komen tanken en leegrijden verder duitsland in. Niet achterlijk hard maar wel constant laten werken die motor, daar is ie voor.
Dat is veel leuker en beter dan een beetje additief erin gieten en in het dorp rondkeutelen.
Daarna wegblijven van die tinq en vaker tanken (doordat je vaker meer gasgeeft, niet 'nieuw rijden' en wel langere ritten maken).
|
24 dec 2018 23:08 |
|
|
Grootje
Groningen
|
Re: motormanagement lampje Cayman 3.4 - 2006
Vervelend! Hopelijk is het nu verholpen. Tank je 95 of 98? En wees niet bang om gas te geven, want daarvoor zijn ze ten spotte gemaakt.
|
28 dec 2018 14:49 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: motormanagement lampje Cayman 3.4 - 2006
Dit meen je toch niet echt. Er is toch niemand welke er 95 in gooit? Ik tank altijd 102 en vind het al jammer als er echt 1x alleen maar 98 in moet. Dan tank ik zoveel dat ik weer snel 102 kan gaan tanken.
_________________________________________ Mvg,
René
|
28 dec 2018 19:24 |
|
|
Hans44
|
Re: motormanagement lampje Cayman 3.4 - 2006
Ik rijdt 55k km's per jaar met een 997 TT en tank bijna alleen bij de Tinq gewoon 95. Om de hoek en lekker goedkoop. Alleen in Duitsland en op het circuit gaat er 98 of 100 in want in NL kan/mag je nooit lang onder vollast rijden. Nog nooit problemen gehad. Tinq en Tango komt gewoon uit hetzelfde vat als de Shell en BP. Laat je niet gek maken met die mooie merknamen. Was met de 993 C2 niet anders en die deed het na 430k km's ook nog steeds prima. Motoren zijn volgens mij allemaal afgesteld op 98, dus 100 of 102 is volgens mij onzin. Als ik in Duitsland 100 of 102 tankt loopt ie niks beter dan op 98. Lager octaan wordt door de pingelsensor prima opgevangen, maar bij een hoger octaan gaat de pingelsensor de ontsteking niet nog vroeger zetten voor 5 pk extra lijkt mij.
|
28 dec 2018 20:06 |
|
|
@944S2
Ex 944 S2 1989,
987 Boxster 2.7L 2005
Atlas GreyHaarlem
|
Re: motormanagement lampje Cayman 3.4 - 2006
Ik tankte bij mijn oude 944 S2 altijd 95, en bij mijn 987 ook. Als ik in Duitsland een hoger octaan tankte kon ik het bij mijn 944 S2 echt wel merken. Bij de 987 merk ik niet echt verschil.
_________________________________________ Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan.
|
28 dec 2018 21:42 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: motormanagement lampje Cayman 3.4 - 2006
Als jij 55k per jaar met je 997tt rijdt dan rij je zoveel dat je sowieso de rommel uit je motor wegbrandt omdat je lang genoeg op bedrijfstemperatuur rond rijdt en dat doet veel meer dan die jerrycan additieven die ze bij een volle tankwagen kiepen om er die zogenaamde schone premium brandstof van te maken. Hoor wel vaker dat de P waar vaak en ook echt mee gereden wordt de meest lekker motorkarakteristiek hebben. Ook dat na een lange vakantierit naar bv. het zuiden dat het allemaal veel soepeler rijdt en gast. De meeste mensen verzamelen gewoon spinnenwebben in hun boxer-motor. Te veel getroetel en niet voorbij de 5000 toeren durven gaan.
|
29 dec 2018 0:08 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: motormanagement lampje Cayman 3.4 - 2006
Tank ook altijd 98. Alleen als het niet anders kan 95. Afgelopen zomer in Duitsland met de 996, 95 erin. En echt te merken. Motor liep minder bij lage toeren. Daarna weer 98 en gelijk weer perfect.
|
29 dec 2018 11:23 |
|
|