Auteur |
Bericht |
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
ZEER MOOI! Keep up!
_________________________________________ "Water dient om eieren te koken!"
|
07 okt 2005 19:14 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
whooooooooooo
wel mooi
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
07 okt 2005 21:59 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: mooi
Mag een mens nog niet eens 2 dagen weg Van de replica's weet ik geen prijzen, maar als je alles met de originele onderdelen gaat doen , denk ik dat €30.000 wel redelijk optimistisch is. | | | | Speedy944 schreef: e zou zo'n Replica al kunnen bouwen voor zo'n € 15.000,00, maar dan issie behoorlijk 'basic' (geen sierlijsten, etcetera). Een nette, redelijk complete bouw je voor zo'n € 20.000,00 en een hele complete (nauwelijks van echt te onderscheiden) Speedster met alle 'dingetjes en dangetjes' (zoals bumper-horens, echte Porsche zij-strips i.p.v. Keverstrips, 5 gaats Porsche (356) steek voor de velgen (en trommels rondom), full tonneau, echte 356-klokkenwinkel, etcetera, etcetera) gaat al gauw richting de € 30.000,00.... | | | | |
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
07 okt 2005 21:59 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
@ Michael; misschien kunnen we met enkele PF'rs wel eens naar je project komen kijken
Als hij of zij klaar is, moeten we wel eens een ritje organiseren.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
07 okt 2005 22:02 |
|
|
F@RGO
|
Hoi Paul , ziet er best mooi uit hé,
nog een winterke en tis aan uwen toer hé
|
07 okt 2005 22:04 |
|
|
horn
PF #57
|
michael, mooi vooruitzicht, goede smaak. hou ons op de hoogte!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 okt 2005 22:11 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Dat gaan we zeker eens doen volgend jaar .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
07 okt 2005 22:19 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ziet er goed uit Michael
Heb je nog een onderstel nodig?
Ik heb nog een chassis van een automaat uit 1968 te koop!
Deze hebben een mooiere achterwielophanging dan de normale pendelas
chassis
En volgens mij zit de voorstabi op de kop gemonteerd
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
08 okt 2005 22:04 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Vpprstabi zit volgens mij goed zo, hoor!
Ik zou alleen voor een dikkere uitvoering gaan... Dat merk je écht! Ik had er eentje van ´Weltmeister´ gemonteerd. Zag er strak uit en werkte super!
Het klassieke achterwiel-ophangsysteem werkt trouwens best goed. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Dat stuurt wat strakker dan het nieuwere systeem...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
09 okt 2005 0:09 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Pas op Speedy met wat je adviseerd Een 356 Replica heeft weinig wieldruk voor en is erg onderstuurd , mede veroorzaakt door de smalle banden voor. Ga je voor een dikkere stabi monteren vererger je het probleem De mensen die dit soort stangen monteren doen het bijna altijd voor de "looks".
Het nieuw type niet zo strak sturend als de oude pendelassen???
Je weet toch wel dat Porsche onder de 924 de draagarmen achter gebruikte van de Kever sportomatic uit 1968?
En deze draagarmen tot 1988 nog gebruikte?
En jij de aluminium versie hiervan onder jouw auto hebt zitten.
Stom van Porsche dat ze toen niet de pendelassen hebben gebruikt ipv. de nieuwere as.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
09 okt 2005 10:29 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Bedankt voor je aanbod maar ik ben al voorzien van een 72er chassis.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
09 okt 2005 23:27 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
| | | | Renntech schreef: Pas op Speedy met wat je adviseerd Een 356 Replica heeft weinig wieldruk voor en is erg onderstuurd , mede veroorzaakt door de smalle banden voor. De meeste replica's worden sowieso voorzien van bredere voorbanden (185) en ze worden voor wat lager (vaak heel laag ) gelegd dan achter (door gebruikmaking van een verstelbare vooras). Hierdoor krijgt de replica wat meer druk op de voorwielen dan de Kever. Dat komt ook de wegligging ten goede. Bovendien hoef je bij een replica niet zo op het gewicht te letten (wel bij de RDW-keuring natuurlijk) en kun je door wat extra gewicht aan de voorzijde achter/onder het reservewiel de wegligging drastisch verbeteren! Mijn Speedster lag met een 1.8 liter type 4 blok als een blok op de weg. Al werd die wegligging wel minder naarmate de tank leegraakte.... Ga je voor een dikkere stabi monteren vererger je het probleem De mensen die dit soort stangen monteren doen het bijna altijd voor de "looks". Dat is niet waar, hoor! De Speedster Replica is door z'n ingekorte chassis en de redelijk stevige opbouw best een leuk 'gooi-en-smijt-karretje' met een alleszins redelijke wegligging en een verhoudingsgewijs stijve carrosserie (door het inkorten van het chassis waarschijnlijk). Ik heb in een echte Speedster gereden én ik heb een replica gehad. Uit ervaring kan ik zeggen dat een replica beter stuurt en een betere wegligging heeft dan een originele. Het blijft natuurlijk altijd een nepperd, maar het rijplezier is er niet minder om! Met zo'n dikkere stabi krijg je echt een veel strakker sturende Speedster! En dan spreek ik uit ervaring! Bovendien weet Gé Vaandrager echt wel wat hij doet, hoor!Het nieuw type niet zo strak sturend als de oude pendelassen??? Je weet toch wel dat Porsche onder de 924 de draagarmen achter gebruikte van de Kever sportomatic uit 1968? En deze draagarmen tot 1988 nog gebruikte? En jij de aluminium versie hiervan onder jouw auto hebt zitten. Stom van Porsche dat ze toen niet de pendelassen hebben gebruikt ipv. de nieuwere as. Dat weet ik ook wel, maar het echte Speedster-gevoel krijg je toch echt pas als je het klassieke ophangsysteem hebt en 'm dan tot op de rubbers laat zakken (verlagen) waardoor je achter een bizar negatief camber hebt. Ziet er niet alleen stoer uit, maar draagt ook absoluut bij aan het rijplezier (al slijten de banden wel een stuk harder)... | | | | |
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
10 okt 2005 0:22 |
|
|
horn
PF #57
|
Wat vinden de heren kenners hiervan?
Staat te koop bij The Gallery in Brummen
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 okt 2005 23:18 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
netjes
heeft meer mooi spul staan
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
25 okt 2005 23:23 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Dat ze al moeten beginnen, met er zilver kleurige ruitenwissers op te zetten
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
25 okt 2005 23:26 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ziet er leuk uit maar toch weer bezuinigd op een paar zaken zoals 911 klokken en de bagageruimte [zonder reservewiel] niet bekleed ook de ruitenwissers wat Paul al zei. Ze hadden er trouwens nog 1tje maar die is schijnbaar al verkocht.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
25 okt 2005 23:30 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Maar het blijven wel mooie wagens
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
25 okt 2005 23:32 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Inderdaad; met van die schroefwissertjes! Die zijn niet zo duur en maken het geheel meteen een stuk authentieker!
Dat het op het plaatje een replica betreft is al te zien aan het feit dat achter de alu sierstrip onder het portier geen rond plaatje is (voor de verstelling achter). Daarnaast zijn er nog wel andere 'give aways', maar daar zal ik jullie niet verder mee vermoeien...
Kijk ook eens op www.speedster-club.nl
Het verhaaltje bij 'foto's' heb ik nog geschreven en ook andere stukken tekst in de 'techtalk-afdeling' heb ik geschreven...
Zo komt dit plaatje bijvoorbeeld bij mij vandaan:
(leuk voor de mensen met een 356)
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
25 okt 2005 23:35 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Heb tegen Gé gezegd dat ie die wel op de mijne moet maken.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
25 okt 2005 23:39 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Smart move!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
25 okt 2005 23:45 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Zit ik net 'van kavel tot kasteel' te kijken -zo'n woonprogramma op tv- komt tot 3 keer toe 'mijn' 356 Speedster voorbij (en nog in close-up ook)...
3 jaar geleden verkocht (voor een beste prijs), maar als je 'm dan weer ziet, doet het toch wel weer een beetje zeer...
Heeft iemand het toevallig nog/ook gezien???
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
29 okt 2005 18:19 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dan is het echt niet meer "JOUW" Porsche hoor
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
29 okt 2005 20:14 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Als je 'm grotendeels zelf gebouwd hebt en helemaal zo gemaakt hebt als ie er nu uitziet, blijft 't toch altijd wel een beetje 'je auto'...
Vandaar ook dat ik mijn tussen aanhalingstekens heb gezet...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
29 okt 2005 20:18 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zo heb ik wel van een paar auto's die ik gehad heb spijt dat ze verkocht zijn , maar ach , daardoor heb ik weer iets anders kunnen halen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
29 okt 2005 20:22 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Heb ik inderdaad ook gezien. Ziet er schitterend uit.
|
30 okt 2005 10:16 |
|
|