Porsche 964 Carrera 2 handgeschakeld satijnzwart MY1992
Te koop: Porsche 964 Carrera 2 handgeschakeld
Te koop is mijn Porsche Carrera 2 met handgeschakelde versnellingsbak. De auto is satijnzwart (kleurcode L729), en heeft een schuifdak en een grijs leren interieur. De auto is van modeljaar 1992, wat betekent dat er een aantal motorproblemen van de eerdere modeljaren zijn opgelost. En dat de auto af-fabriek is uitgerust met de Cup-spiegels en de Cup-wielen.
Foto’s zijn hier te vinden (ik heb hem er niet speciaal voor gewassen):
https://photos.app.goo.gl/d8RRCYXsCSCJHbv56De auto heeft 216.500km gereden. Ik heb hem in bezit sinds oktober 2011 (ik heb hem toen ook via dit forum gekocht) met destijds ongeveer 190.000km op de teller. De auto heeft de eerste vier jaar in Duitsland doorgebracht en is eind 1995 naar Nederland geïmporteerd.
Vervaldatum APK 02-07-2019
Datum eerste toelating 04-11-1991
Datum tenaamstelling 29-10-2011
Datum eerste afgifte Nederland 11-12-1995
Ik zie net nog dat ik ooit een tellerstandrapport heb gedownload bij het RDW waaruit blijkt dat hij op 8-11-1996 85.454km had gereden, met allemaal sluitend oplopende km standen nadien.
De auto is bij mij, en bij de eigenaar voor mij, tot 2015 in onderhoud geweest bij Robert Visser in Hilversum. De laatste grote beurt van 2.500 euro is in december 2017 uitgevoerd door PSTG van Klaas Willems in Huizen, waar ik naar over ben gegaan. PSTG is me uitstekend bevallen, Klaas heeft een nette lijst met punten opgesteld, en ze allemaal opgelost. Ook punten waar ik al jaren mee rondreed en die me steeds meer ergerden. Dus de auto is mechanisch goed in orde. Bij de laatste grote 20.000km beurt bij PSTG zijn de kleppen gesteld, is wat olielekkage opgelost, en zijn de motorsteunen vervangen, waarmee hij weer erg strak stuurt.
Ik heb gemerkt dat ik er steeds minder in rijd, in 2018 slechts 1250km. Hij heeft dus sinds de grote beurt bij PSTG ook slechts 1250km gereden De auto is altijd binnen gestald geweest, aan de druppellader, en is in de winterperiode niet buiten geweest.
De auto is uitgerust met een verstelbaar Bilstein PSS10 onderstel (september 2014 met 208.000km), ligt tussen RS en standaardhoogte in, en is uitgelijnd door Erwin Jansen van Rebel Engineering uit Steenwijk. De banden zijn Continental Sport Contact met N codering.
De auto is voorzien van een nadien ingebouwde airconditioning. Dat is op een nette manier gedaan. Je ziet alleen dat het nadien is ingebouwd door het aparte aan/uit knopje in de middenconsole. Ook is de auto voorzien van een alarm / zapper van Clifford (klasse 3, ingebouwd in 2004) om de auto te openen en te sluiten. De radio is een keurige Becker (die nooit aan staat overigens) met bij de knoppen passende amber verlichting.
Wat is er allemaal origineel bij:
- Alle boekjes zijn erbij, inclusief Porsche opbergmap
- Originele krik
- Originele EHBO rol
- Originele reservewiel met electrische bandenpomp en bandenspanningsmeter, gevarendriehoek en “Porsche original” de zak om je lekke band in te doen omdat die niet voorin past, maar in je interieur meegenomen moet worden…
- De facturen van de laatste drie eigenaren van de afgelopen 15 jaar, vanaf mei 2004
- Het onderhoudsboekje bevat de stempels vanaf nieuw, ook de recalls zijn er in opgenomen
- Er zijn 2 originele sleutels aanwezig
- De sticker aan de binnenkant van de voorklep zit er nog
Mij bekende minpuntjes:
- De wielen zouden wel eens een spuitbeurt kunnen gebruiken
- Er zit een roestplekje aan de binnen-boven-rand van het linker spatscherm
- Het wiel rechtsachter heeft een nieuw ventiel nodig, want wat verliest langzaam wat druk, 0.5bar / maand ofzo
- De binnenbekleding bij de passagiersdeurstijl kan een likje lijm gebruiken om vast te blijven zitten
Alles bij elkaar verkoop ik mijn nette zwarte 964 Carrera 2 handbak in een veel betere staat dan hij was toen ik hem kocht
Met wat pijn in mijn hart mag hij naar een volgende liefhebber van de luchtgekoelde sound. Mijn vraagprijs is 55.000 euro. Ik ontvang graag een PB als je geïnteresseerd bent, dan leggen we verder contact.
Nieuwe vraagprijs € 48.964,- Nogmaals: Foto’s zijn hier te vinden (ik heb hem er niet speciaal voor gewassen):
https://photos.app.goo.gl/d8RRCYXsCSCJHbv56