Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
23 maart 2019 16:47 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Remmen wordt bij een elektrische wagen toch vooral gebruikt om energie op te wekken? Dat zou de remblokken toch enorm moeten ontlasten? En dus veel minder fijnstof veroorzaken.
|
23 maart 2019 18:39 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Een EV weegt over het algemeen significant meer dan een vergelijkbare brandstof auto en dat gewicht moet toch ook tot stilstand worden gebracht dmv remmen. Dat daarbij regeneratie plaatsvindt staat los van de belasting van de remmen. Of je bedoelt dat een elektrische auto meer op de motor dan op de remmen afremt (maar dat zeg je niet).
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
23 maart 2019 18:55 |
|
|
Pepijn
2x 964 C4 en 911 2.4 EWaalre
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Om veel fijnstof te krijgen van de banden of de remmen zouden de banden en/of de remmen van een Tesla sneller moeten slijten dan bij een normale auto lijkt mij, dat stof moet immers ergens vandaan komen? De remmen gaan heel lang mee bij een Tesla zo zijn er verhalen van Tesla's die 500.000km hebben gereden met 1 set remschijven en dat de banden extreem snel slijten lijkt ook geen normaal gedrag. Er zijn mensen die een set banden hebben afgeschreven op een model S in 10.000km maar dat lag meestal aan slechte uitlijning, een model S die met 1 set banden 100.000 km haalt is geen uitzondering.
|
23 maart 2019 20:09 |
|
|
vaudi
996 C2, 1998
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Normale remmen, remmen doordat de remblokken met enorme druk op de remschemschijven worden gedrukt. Dat veroorzaakt heel veel warmte en de remblokken en schijven slijten. Bij een EV wordt kan er (zeer) sterk op de elektromotor worden opgewekt. Deze werkt dan als generator en levert stroom aan het accupack. Dus de wrijving op de remmen heb je dus amper. Tenzij je zeer sterk moet afremmen. Dan werken de schijfremmen wel mee. Die remmenset is zeer fors uitgevoerd om het extra gewicht van de EV aan te kunnen. Bij taxigebruik en rustige snelheden doen de schijfremmen amper mee. Meestal wel als de auto nagenoeg tot stilstand is gekomen. Daardoor kunnen die schijven tonnen km mee. Be zeer forse acceleratie of de accelaratie zal het loopvlak van de banden zeer zwaar belast worden. Dus de levensduur van de banden is zeer sterk afhankelijk van de rijstijl. Maar dat kennen we uitvaart ook zelf bij onze P.
|
23 maart 2019 21:56 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dus aan de banden en remmen ligt het al niet, van waar komt die extra fijnstof dan bij een EV? Wat zeg ik dan wel? Ik zeg toch dat de remmen enorm ontlast worden doordat er hoofdzakelijk recuperatie wordt gebruikt ipv gewoon remmen met remblokken.
|
24 maart 2019 8:59 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Het fijnstof van een EV zal heus niet van de remmen komen. Die gaan juist heel lang mee. Wat dus betekent dat er juist weinig contact tussen remschijf en blok is. Er wordt vooral geremd via het regeneratie circuit. Dat zo een Tesla extra zware remmen heeft is louter voor het geval er vol moet geremd worden voor een noodstop. Maar dat geldt dus ook voor een grote SUV met zelfde gewicht. Zie ook https://www.youtube.com/watch?v=qNd3miNU85k zie vanaf 3:45 ... 270k km en nog de originele schijven en de tweede set blokjes. Dus wie weet kan de schijf nog wel 200-300k km mee. En met twee sets blokjes voor bijna 300k km zal dat heus wel meevallen met dat remstof! Dus een beetje broodje aap verhaal!
|
28 maart 2019 16:19 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Is vooral van de banden. Veel koppel en relatief zwaar, daardoor meer fijnstof dan bij een normale auto. Maar per saldo dus minder, itt wat Olaf beweerde
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
28 maart 2019 21:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Je vergeet de kolencentrales die draaien om al die Tesla’s op te kunnen laden
|
28 maart 2019 22:01 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Hetzelfde geldt voor bijna elke wat zwaardere auto of zeg maar elke middelgrote SUV. Dus niet enkel een argument tegen EV. Zeker niet wat betreft de kleine modellen. En daarbovenop hangt bandenslijtage voor een groot deel af van rijstijl. En ik denk dat daar net de elektrische rijders het net veel beter doen dan gemiddeld. Dat van die kolen is natuurlijk wel weer waar.
|
29 maart 2019 1:49 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Nou, eigenlijk niet, want het ging om de uitstoot van de auto. En voor het overige hebben we de energietransitie
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
29 maart 2019 10:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ja, in NL van het gas af terwijl je als oosterbuur een dikke subsidie krijgt om juist op gas te gaan stoken en koken Maar goed, terug over uitstoot van een Tesla
|
29 maart 2019 11:13 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ja maar jij weet waarschijnlijk ook wel dat de oosterburen van bruinkool naar gas gaan. Dat is een aanmerkelijke verbetering qua uitstoot.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
29 maart 2019 13:16 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Wie wil er dan ook met een caravan rijden?
|
01 apr 2019 15:24 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
01 apr 2019 15:57 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik. Sinds zaterdag een Model 3 erbij hier.
|
01 apr 2019 16:37 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Hoop dat de achterklep waterdicht is. Testexemplaar AMuS lekte in de kofferruimte. Performance versie is wel retesnel
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
01 apr 2019 22:01 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Vooralsnog lijkt er weinig mis met die van mij. En bij Tesla wordt ieder gebrek bij aflevering enorm uitgemeten, maar de BMW die ik vorige week in ontvangst nam kan terug omdat ze daar met dronken harsens die auto in elkaar geschroeft hebben ofzo.
O well...
|
02 apr 2019 7:57 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik lees net dat de Model 3 in Maart officieel de best verkochte auto is in Nederland en over het gehele eerste kwartaal nummer 5. Dat worden weer veel zure reacties over lage bijtelling, subsidie en hoe oneerlijk het allemaal is voor Jan Modaal!
|
02 apr 2019 8:35 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dus de S is goed bevallen?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 apr 2019 13:55 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ja, sowieso. Zeker met de ruime uitrol van de superchargers is een Tesla voor mij een perfecte keuze. Vanaf de aankondiging wist ik eigenlijk al dat ik een Model 3 wilde hebben (ik ben veel in de stad, dus is de compactheid een grote pre). Ik had verwacht dat de levertijd pas later een beetje redelijk zou worden, maar toen ik las dat de levertijd een maand was ben ik erin gedoken. Uiteindelijk bleek mijn levertijd slechts 3 dagen te zijn... Ding rijdt overigens beter dan een S. Die laatste is eigenlijk alleen maar een verstandige keuze als je de ruimte nodig hebt.
|
02 apr 2019 17:05 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Nou, eindelijk ook voor de bijl gegaan. 1M gaat eruit, heb genoeg speelgoed. Eerste indruk; retesnel, rijdt echt heel goed, matige stoelen.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
01 okt 2019 9:28 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Gefeliciteerd! Ik reed gisteren met de turbo S op de duitse Autobahn en er zat een Model 3 achter me die wilden demonstreren dat de nieuwe wereld goed op kan tegen de oude. en ik geef toe, ik moest diep, diep trappen en alle 530 paarden inzetten om dat kreng van de achterbumper af te krijgen met snelheden dik boven de 200. Retesnel, wat je zegt. Vraag me af wat eerder leeg was: zijn batterij of mijn tank V-Power Voelde me wel een beetje schuldig. Met elke accelleratie hoorde ik de gletsjers kraken...
|
01 okt 2019 9:44 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Moest dat ding gisteren in Adam ophalen op een industrieterrein in West. Aparte ervaring. Staan honderden van die dingen geparkeerd, je wordt een tent ingeleid, waar je de "sleutel" overhandigd krijgt. Uw auto staat in rij i3. Dat was het, ophalen en wegwezen. Was samen met mn zoon in de 1M. Meteen ff sprintje trekken, 1M was nog lekker warm en M3P hoeft niet opgewarmd te worden. Verpletterend snel. 1M is kansloos. En ik vond dat ding 2 jaar geleden al zo snel Op de snelweg een paar tussen sprintjes gedaan 100-220. M3P is echt veeeel sneller. Hopelijk geen controle gisteren avond op de A16 anders krijg ik een dubbele boete O ja, je kunt je M3P een naam geven, heb ik gedaan: Tesla Taycan Turbo S, met het oog op de toekomst
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
01 okt 2019 10:43 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Gefeliciteerd en veel rijplezier Idd wel apart om zo af te leveren; alle artikelen die ik via internet bestel worden netjes thuis afgeleverd Bij een Tesla kan je mss dan wel gelijk volgas (of moet het zijn "vol-elektrisch"), maar bij sommige hybrids (o.a. mijn Panamera; en mss ook de Taycan)) werkt de versnellingsbak (PDK) gewoon mee, dus rustig de olie opwarmen (tenminste, zo doe ik het).
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
01 okt 2019 11:13 |
|
|