Re: toerental relais 911 2.4MFI
Rijk bij koude motor is prima, MFI is hoedanook niet al te zuinig en werkt best bij iets te rijk.
Het electrisch gedeelte kun je in principe uitschakelen van MFI, en dan moet het ding gewoon goed lopen, opwarmen en optrekken.
Er zijn maar 2 electrische stukken op
1 de Cold start solenoid
2 de decel solenoid
De eerste geeft een speut extra gas bij echt koude motor
Doet als ik me goed herinner niet echt veel meer eens motor loopt, het doet niet de warm up.. maar kan me vergissen het is lang geleden.
de 2e duwt de pomp uit bij gas los laten bij xx toeren. Das t enige nut van die rpm relais en je motor moet gewoon goed lopen zonder die relais en solenoid, hoogstens wat verkwistend bij decel
Als hij warm goed loopt, en koud niet
Eens kijken of je warmtewisselaar wel goed warme lucht blaast
en de plaatjes niet vastplakken in je thermostaat.
Leuk om zo vermeld te worden, maar ik ben al weer te veel vergeten van MFI, het is al weer 12 jaar geleden.
Peter heeft nog altijd MFI, en is ook veel analytischer dan ik ben
Maar goed, ik denk dat hij goed op weg is met zijn troubleshoot. Ik zou het niet beter doen denk ik.
Dit is je bijbel voor MFI
op de letter volgen en als je pomp in spec is zal hij goed lopen.
Als het ondanks MFI niet lukt : Pomp laten reviseren/calibreren.
btw, werkt/ gebruik je de opwarm hendel wel of niet naast je handrem??