Na er lang en goed over gedacht te hebben, heb ik (met gemengde gevoelens) besloten de 996 te verkopen.
Zoals de meeste weten heb ik de auto de afgelopen 2 jaar enorm veel aandacht en liefde gegeven en is er veel aan gedaan.
Elke rit erin is weer een feest en vervelen gaat het nooit.
Bouwjaar 1999, origineel US, geimporteerd naar Duitsland en daarna naar NL (2010)
(USA platen type goedkeuring op kenteken bewijs
)
Circa 150.000km op de klok nu (er wordt nog mee gereden
)
Apk tot mei 2019
Voorzien van donker blauwe hardtop
Donkerblauw lederen interieur (incl "leerpakket" af fabriek, wat inhoud dat o.a. middenconsole delen, ventilatie delen en contactslot rand enz ook leer bekleed zijn)
Carbio kap is donkerblauw en qua stof in nette staat.
Cruisecontrole en boordcomputer aanwezig
Een kleine opsomming van wat er gedaan is de afgelopen 2 jaar (circa 15.000 km)
-Remmen rondom. Brembo schijven en Ferodo DS2500 blokken
-Banden rondom, Dunlop sportmaxx RT2.
-Wiellager links achter
-H&R veren rondom (circa 30mm verlaging)
-Nieuwe stoelen electrisch verstelbaar. bestuurders stoel met memory en lende steun verstelling
-Motorsteun rechts achter
-Grote beurt incl alle filters
-Verse koelvloeistof, remvloeistof, stuurbekrachtigings vloeistof en bakolie
-IMS lager vervangen (incl nieuwe pakking van IMS deksel)
-Koppelingset + duomassa vliegwiel vervangen
-Alle keerringen en afdichtingen in de motor (zoals oa krukaskeerringen, bougiegatrubbers, doppen nokkenashuis, klepdeksels, enz enz)
-Bougies
-24 klepstoters
-Startmotor en dynamo revisie
-Nieuwe lambda sonde's
-Koelmodificatie (koudere thermostaat, waterpomp enz)
-AOS vervangen
-Cilinders met camera bekeken door Koen exclusief
-Multiriem
-Uitlaat modificatie (gundohack)
-Eindstukken vervangen en strak aansluitend gemaakt
-Achterbumper MK2 gemonteerd (inlc onderliggende montage punten en hitteschilden)
-Shortshifter gemonteerd
-Originele Xenonlampen gemonteerd (hele koplamp unit vervangen)
En ongetwijfeld vergeet ik nog wat.
Het was een erg leuk project, ik heb er enorm veel schik van gehad en het rijd fantastisch.
Echter is het tijd om te laten gaan. Er zijn wat andere plannen, waarvoor ik de financieën kan gebruiken.
Taxatierapport aanwezig van maart 2018 (Peter Gratama van Gratama en Luxwola) van €31.500
Zijn er ook min punten? Uiteraard, ik ben nog niet overal aan toegekomen wat ik wilde doen om het top te maken.
-Achterruitje van de softtop is ooit vervangen, maar niet super netjes. Daar wilde ik nog steeds een ander in laten zetten om het top af te werken.
-Bij het bestuurdersraam wil (vooral met warme dagen) bij open doen, het deur/raam rubber wel eens opstropen, waardoor raam stroef gaat. (Nieuw rubber zal dit verhelpen)
-Velg rechts voor iets beschadigd (heb er onlangs iets tegen aan laten vallen
)
Plaatjes bij het verhaal:
Vraagprijs €28.950