Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Zou het met “echte” regenbanden wel te doen zijn
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 maart 2019 12:25 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ja. Maar die wil ik niet. Voor jou ander verhaal.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
14 maart 2019 12:37 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ik zou op de 17 inch slicks leggen en op de 15 inch Toyo 888. (hebben wij ook, maar beiden 15 inch) 888 doet het prima in de regen en op nat wegdek zolang ze maar redelijk profiel hebben. Nankang schijnt ook goede semi's te hebben, worden veel in de DNRT gebruikt, maar zelf geen ervaring mee.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
14 maart 2019 13:01 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Heb ik ook wel overwogen. Ook om op de 15inch circuit regenbanden te leggen. Maar ik wil op beide sets voorlopig straatlegaal blijven. De 17inch set blijft de meeste tijd in gebruik en bij echt slecht weer vind ik er ook minder aan om rondjes te rijden. Maar bij nat en wat regen zoek ik eigenlijk iets beters dan de R888R en de Interstates. En die zijn er wel maar ben benieuwd naar die ervaringen.
Anders gaan er 4 Bridgestone turanza’s op of zoiets. Maar dan ga ik er niet mee het circuit op.
Of maak er een drift setje van ...
Nankang en Interstates komen trouwens uit dezelfde fabriek en zijn vergelijkbaar zo niet identiek. Interstate levert de standaard DNRT race band.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
14 maart 2019 13:12 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Rij de trackdays met de 944 op 17inch AD08r. Met de 996 rij ik in de zomer op de weg met 18inch AD08r. Ook een keer de DPDD in de gietende regen.
Kan weinig vergelijken met de types die jij noemt maar ik vind het zeker een goed rijdende band. Zeker qua droge maar ook natte grip. Lijkt me voor dat doel een uitstekende keuze.
Als je een beetje rondsnuffelt op fora komt er een beetje uit dat de AD08r qua performance net iets onder de Michelin Sport Cup 2 uitkomen (op 911 dan wel) maar dat ze wel veel langer meegaan.
|
14 maart 2019 14:49 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Dat is wel hele nuttige info. Had de AD08R en de Federals op mijn lijstje staan. Dat jouw ervaringen met de eerste zo positief zijn, juist ook in de regen helpt me zeker.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
14 maart 2019 14:59 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
AD08r zit eigenlijk tss een pure semi-slick en sportieve straatband in. Door de iets hardere compound wat minder grip maar daar tegenover wel wat slijtvaster. Voor mij een prima compromis. En daardoor ook de ideale zomerband op de 911. Lekker strakke directe wegligging, bakken tractie bocht uit ... uiteraard wel wat meer afrolgeluid en hoger verbruik. Band is een stuk stijver en daardoor zwaarder dan de bekende N-code straatbanden.
Qua track-day heb nooit een andere semi-slick gereden. Ik zit er ook aan te denken om net als jij eens iets anders op een andere set velgen te leggen en dan eens een echte semi-slick te rijden. Aangezien ik de 944 niet zo heel vee rij denk ik er aan om op de AD08r naar de zondagse velgen te plaatsen en een setje Sport Cup 2 op de track velgen. Zijn er nog goeie suggesties voor een 17inch semi slick?
Als je de AD08r zou proberen ben ik natuurlijk benieuwd in hoeverre die kan tippen aan de bekendere trackable banden.
|
14 maart 2019 16:14 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 maart 2019 16:53 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Er zijn best veel goede semi slicks. Er zijn ook best wel wat tests te vinden op internet en YouTube. De top banden ontlopen elkaar niet zo veel met uitzondering van de prijs. Ik ben begonnen met instap niveau prijstechnisch. De Interstates DNRT race band (iST80, zachtste variant). Erg goede en leuke band voor een redelijke prijs (500 EUR rondom voor 4 banden). Ik ga nu een stap verder met de Toyo R888R. Ik zou het in mn rondetijden moeten merken maar eerst maar eens zien en even wennen aan de band. Prijs van de Toyo zit op 1,5x die van de Interstates dus 750-800 EUR. Overigens heeft Nankang ook een goed semi slick. Dat zou dezelfde band zijn als de Interstate, zelfde fabriek, maar de Interstates zijn erg goed verkrijgbaar ivm gebruik in de DNRT. Daarna denk ik dat je snel richting de reguliere A merken gaat zoals Michelin, Pirelli en Dunlop. Heb goede verhalen gehoord over de Dunlop Direzza. Ook een keer iemand gesproken op Assen die met de Pirelli Trofeo reed. Maar dan praat je, voor beiden, wel over een hele andere prijsklasse. Ik betwijfel of het (mij) dat waard is op een E36 BMW. De Trofeo rijder had ze overigens onder een McLaren 675LT. Ik vind Toyo R888R een mooi prijs/kwaliteit niveau en als ik met die band nog minimaal een seconde van mijn rondetijd op Zandvoort kan afrijden ben ik tevreden. Ik zit dan richting de 2m05s. Eerlijk gezegd vraag ik me ook af of ik op mijn huidige trackcar nog heel veel meer grip uit de banden moet proberen te halen. Ik betwijfel daarom ook of full slicks mij erg zouden helpen. Het moet allemaal wel een beetje in verhouding staan tot elkaar, auto, onderstel, gewicht, banden, de bestuurder, etc. Ze rijden ook in de DNRT niet voor niks met semis. Ben met de Porsche altijd een hele grote fan geweest van Michelin. Op de 993 turbo altijd de Pilot Sport 2 gehad en nu de Pilot Sport 4S. Ik zou mede daarom de Pilot Sport Cup 2 nog wel eens willen proberen. Maar ik betwijfel of ik daarmee sneller rond zal gaan als met de Interstates en de Toyos. En of ze het ook een seizoen uithouden op het circuit. Ik rij overigens op de E36 met 225/45 17inch rondom.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
14 maart 2019 18:40 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Wij reden met 888 op de Alfa, 15 inch. (2.06/2.07) 1 keer Kumho slicks erop en hoppa 3 seconden van de rondetijd af, zonder enige aanpassing aan de vering/demping. (2.03) Daar valt dus nog meer te halen. Dus als ik jou was zou ik dat toch een keer proberen, of niet want je wilt niet meer terug... Kumhos in onze maat zijn iets van 225/stuk, goed te doen. Gaan dit jaar Dunlops proberen, schijnen meer heatcycles te kunnen hebben dan Kumho. Wel 270-280/stuk, maar het proberen waard.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
14 maart 2019 22:29 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Welke slicks zou je dan aanraden Paul voor 15inch 7J breed velgen? Vind 1.000 EUR banden wel aan de prijs voor een extra setje. Daar rij ik normaal gesproken gewoon 2 complete sets van die Interstates van op in 3 jaar. Het is wel voor de hobby en zuiver trackdays. Hoe lang gaan die slicks mee vs semi slicks? Neem aan dat je ze nog meer kunt oprijden.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
14 maart 2019 22:50 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Dit heb je wel snel met slicks en dan is het over met de gein
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 maart 2019 23:15 |
|
|
olle griese
Groningen
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
remmen in een rechter bocht?
|
15 maart 2019 0:07 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Geen ABS meer op de E46?
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
15 maart 2019 0:19 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Maar wat rijden jullie voor tijden Hans? Zonder slicks en nu met slicks.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
15 maart 2019 0:20 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Nu weer wel, kennis reed een rondje Houd zelf geen tijd bij, zoon wel en zal het eens vragen.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
15 maart 2019 1:16 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Zou een setje Kumho proberen. Wij rijden daar plusminus 5 wedstrijden mee, 200-250 rondjes. Je merkt wel dat de grip na 2-3 wedstrijden af gaat bouwen, na 4-5 wedstrijden vergelijkbaar met 888. Daarom willen we dit seizoen Dunlop Slicks gaan proberen, die blijven langer goed naar verluid. Zou het gewoon eens proberen, maar op je 15 inch set. Zijn veel goedkoper dan 17 inch. Voordeel is natuurlijk dat wij een sponsor hebben, als particulier is het wel een dure hobby...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 maart 2019 10:16 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Gebeurt met semis toch ook? Die blokkeren nog sneller door minder grip.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 maart 2019 10:17 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Geef het adres ff van de sponsor
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
15 maart 2019 10:40 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Budget voor minstens 10 jaar naar Cazzo
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 maart 2019 12:26 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
ziet er goed uit Paul
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
15 maart 2019 12:52 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Een vraagje aan Paul en Mark, hoe deze bocht te nemen Je komt het Scheivlak door en neemt de Marlborobocht en tikt de kurbstone aan en vliegt naar links en pakt de Renaultbocht meest in 3 aan de rechterzijde om mooi egaal de Vodafonebocht door te komen nr 9. De grote bocht naar links en daar heb ik niet veel grip en al een paar x in de rondte gegaan De bmw heeft aardig wat kracht en is licht aan de achterzijde dit in tegenstelling met een 911. Denk ook wel dat de slicks een stuk minder worden maar heb dit niet met de andere bochten, maar aan het einde van de dag (vrijdag jl) ging hij wel aardig glijden
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
31 maart 2019 12:21 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ik probeer net voor die baanpost zo ver mogelijk rechts te zitten en dan die bocht mooi scherp aan te snijden. Ben dus eerst op die baanpost aan de rechterkant gefocussed. Daarna blik op de binnenkant van de bocht/kurbstone aan de linkerkant. Moet mezelf wel dwingen om vooruit te kijken en de bocht door te kijken. Maar snap wat je bedoelt, je moet behoorlijk hard remmen en het is wat glad daar en je neemt aardig wat snelheid mee de bocht in. Ben zelf nog niet eerder rondgegaan daar. Je kunt bocht uitkomen hem ook wel heel mooi laten uitlopen naar de kurbstones. Dus je moet je stuur al weer vrij snel openen bocht uit. Je hebt daar voldoende ruimte. Krijg wel weer zin om te rijden nu ...
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
31 maart 2019 12:35 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Zijn er hier mensen die naar de DPDD komen op 20.06? Geen idee waarom er hier op PF nog geen aankondiging is gekomen. Weet wel dat de laatste editie er niet zo veel animo was onder de forummers.
Tot nu toe altijd een zeer goed georganiseerd event gevonden met veel track beleving en vooral heeeeel rustig op de baan. Daardoor zeker wel het geld waard. Maar nu ben ik eigenlijk Jos zijn marketing aan het verzorgen.
|
05 apr 2019 23:03 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
05 apr 2019 23:25 |
|
|