Auteur |
Bericht |
marc hopstaken
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
Ik heb ook nog een nieuw km tellerplaatje besteld bij heiler tachodesign komt morgen of woensdag binnen verwacht ik en hoop dat deze wel past !
|
01 apr 2019 22:25 |
|
|
Niels
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
Beru had ik van ebay geloof ik in DLd, kwam ze later ook tegen bij Partswise dacht ik of CPP. Zijn koperkern heb ze op de alfa ook, prima spul. OEM is niet beter. Magnecor is wel het echte spul als je wat steviger wil rijden. Twijfel wel of je het verschil merkt op een T met HKZ. Is meer voor twinspark spul IMHO.
Check ook je bobine just in case. Is het de goede en niet een replica. Replica geeft de goede waardes maar niet de juiste intensiteit voor HKZ. Mijn ervaring met replica is echt R*K. ook de rode Beru die veel verkocht wordt is lang niet zo goed als de originele Bosch. Die dingen kosten dan ook een 150 e voor 40 jaar oud.
Tik lijkt wat op niezen? Of is het meer metaalachtig. Doet ie het ook als ie echt warm is?
|
02 apr 2019 10:24 |
|
|
marc hopstaken
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
Ja alles is nog origineel en volgens Remco van vliet van porsche centum leusden is de motor matching.
|
02 apr 2019 14:49 |
|
|
marc hopstaken
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
JEZUS , dit tellerplaatje past ook weer niet ik heb nog duidelijk aangegeven wat de steek is per Mail en nog gaat er iets niet goed ,,, , Koop ik speciaal een 1972 plaatje omdat ik dacht dat dit om een of andere reden voor dit jaartal geproduceerd is( toch niet zo raar lijkt me), maar nu blijkt dat er ook nog één is voor 911 tellers van 63 t/m 83.... MET DE JUISTE STEEK Verwarrend allemaal zeg .... BAAL IK ECHT VAN .... MAMA MIA !
|
02 apr 2019 20:58 |
|
|
marc hopstaken
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
Perfect gemaakt ,maar tel-rollen niet voor de gaten
|
02 apr 2019 22:07 |
|
|
marc hopstaken
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
|
07 apr 2019 12:21 |
|
|
marc hopstaken
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
Piewie, u had gelijk de gasklep tikt inderdaad af en toe als ik de gaffel terugdruk voel je soms ineens een flinke tik ! Heeft iemand een adres waar ik de gasklepbusjes /asjes kan bestellen met pakkingen voor heel het inlaattraject en ook voor een STE SK synchrometer ?
|
07 apr 2019 12:51 |
|
|
mayonaise
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
Throttle body kleppen en asjes zijn niet te bestellen Die moet je laten reviseren door iemand die er in gespecialiseerd is of je moet er jezelf in specialiseren en alles zelf maken. Het is maar hoe fanatiek je wil zijn met dat DhZ herstellen en zovoorts. Google STE synchrometer en je zal links vinden zoveel je wil https://www.amazon.de/Ste-Synchrometer- ... B00DHGX2D6
|
07 apr 2019 14:08 |
|
|
marc hopstaken
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
Ja ik ,zal eerst eens gaan kijken hoeveel effect de nieuwe verstuivers hebben miss hien is het wel wat druppelbenzine die nu en dan ontsteekt? Het is nogal een uitbundige nokkenastiming met vvrij veel overlap heb ik ergens gelezen .
|
07 apr 2019 16:50 |
|
|
mayonaise
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
Das de voornamelijk voor de S niet de E of T S heeft hoge lift en duur EDIT betere info DC cams
|
07 apr 2019 17:08 |
|
|
marc hopstaken
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
Nog een handigheidje voor de garagestallers onder ons (zoals ik ) Ik merkte dat de porsche deuren vrij lang zijn en makkelijk neiging hebben om open te zwaaien . Een goed(koop) en makkelijk truukje is dan het volgende ; neem een stukje slang +/- 10 cm en knip deze open over de lengte , dit schuif je dan op de rand van de deur . Werkt gewoon perfect .
|
07 apr 2019 22:26 |
|
|
marc hopstaken
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
Mayo , dat was een goede tip van U de STE is besteld via amazone.de ! dank hiervoor De timing en lift van de T is inderdaad korter maar de overlap is kennelijk nog steeds lang genoeg om wat lucht terug te pompen richting de gaskleppen .... ?
|
07 apr 2019 22:32 |
|
|
marc hopstaken
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
Wat betreft zelf DHZ activiteiten , ik ben niet bang van wat "backyard engineering" het moet wel betaalbaar blijven allemaal bypass en stationair tooltjes
|
07 apr 2019 23:20 |
|
|
mayonaise
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
op een T is dat echt wel verwaarloosbaar op een goedlopende motor. "pompen" is een heel groot woord in deze context.
|
08 apr 2019 8:25 |
|
|
Niels
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
Overlap is marginaal idd, merk je niets van. Ik heb hulp gehad van iemand die zelf een draaibank had voor de asjes. Dat is de makkelijkste weg. Beetje goede bankwerker/revisie bedrijf moet dat kunnen. Zijn bronzen busjes dus niet moeilijk. Voordat je die zelfgemaakte tools gebruikt op de pomp ff goed opletten en zorgen dat je ook CO kan meten in productie/tijdens rijden. Vooral erg goed bijhouden wat je doet, zeker voor de deellast schroef enzo. Tools zien er wel goed uit overigens
|
08 apr 2019 9:06 |
|
|
marc hopstaken
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
Wat denken jullie van die drukgolfjes achter de gaskleppen . Dit moet toch een oorzaak hebben?
|
08 apr 2019 9:17 |
|
|
mayonaise
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
heb je CMA al volledig doorlopen? Dynamische compressie heb je misschien gemeten. maar das weinig relevant het is statische compressie die echt zegt welke staat je motor is. Leakdown test. als je inlaat klepseals niet goed sluiten bv ga je ook gepruttel in je uitlaat krijgen. Je zit met individuele throttle bodies, het is geen CIS systeem die 1 grote inlaat stroom heeft en die alles maskeert. elke zuiger en elke gasklep hangne 1 op 1 samen. Hoedanook, stationair, met ITB's die zo kort op de kop zitten ga je altijd wel ïets"van gepruttel zien. maar op en T bij goed getunede motor is dat verwaarloosbaar
|
08 apr 2019 9:23 |
|
|
marc hopstaken
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
Gisteren de synchronisatie nog een keer gedaan met de STE , wat een formidabel goed metertje is dat iedere mm van de bypass luchtschroef zie je terug op de meter. ik heb eerst ( warm) stationair de gaskleppen per stuk met de gastangen los ingeregeld de stangetjes opnieuw op maat gezet en daarna het toerental op handgas naar 3000 rpm gebracht en nog eens gemeten Hierbij had ik een flink verschil tussen links en rechts van de motor en dus met draaiende motor op 3000 toeren met de twee lange gasstangetjes het verschil opgeheven tot alles gelijk stond Daarna had ik sporadisch een beetje terugslag in inlaat op een paar gaskleppen (steeds dezelfde) en dit kwam weer door een iets te arm stationair mengsel ik heb de CO stationair stelschroef twee klikjes rijker gegeven en nu loopt alles echt lekker . Het resultaat hiervan is dat eigenlijk alle problemen opgelost zijn nu . De motor draait heel mooi nu zowel koud als warm en het" geklik"is ook over . Zo zie je maar met de kennis van leden op een forum sta je gewoon sterker , iedereen heeft zijn eigen visie en de juste combinatie van alle hersenspinsels brengt altijd de oplossing hartelijk dank voor het meedenken en de reacties ..
|
13 apr 2019 21:48 |
|
|
marc hopstaken
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
O ja, nog een ander leuk "weetje" ik had op marktplaats een blaupunkt radio uit de tijd gekocht en deze gaf alleen maar een zacht geluid zonder dat het volume te regelen was ... SHIT dat is op zoek naar een andere was mijn eerste ingeving , maar na wat googelen kwam ik er achter dat deze radio's een" radio "en "versterker' gedeelte hebben dat gekoppelt is door middel van een c clip op pin 1 en 2 van de DIN stekker aan de achterkant van deze radio's Aan de achterkant zit een zwarte 6 pins ( mono)of 7 pins (stereo) stekkerplug die af fabriek is afgedekt met een plastic kapje waarin deze c clip verwerkt is ,en deze ontbrak bij mijn radio zelf een C clipje gebogen van een koperdraadje en ja hoor prachtig regelbaar geluid met de volumeknop . ik heb dit nooit geweten maar iedereen die dit leest weet het nu ook .
|
13 apr 2019 22:21 |
|
|
marc hopstaken
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
|
13 apr 2019 22:47 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
McGyver!
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
14 apr 2019 6:38 |
|
|
marc hopstaken
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
Haha , zonder duct-tape en een snijbrander dan toch
|
14 apr 2019 9:15 |
|
|
Niels
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
Mark, kan je verhaal niet helemaal volgen. MFI heeft geen CO stationair op de buitenkant. Dat zit min of meer op de kleppen met de bypassschroef. De stat schroef zet hem iets eerder op de as waardoor hij praktisch een beetje gas geeft. Lijkt wel hetzelfde effect te geven met de kleppen dicht maar is niet hetzelfde mechanisme als bij carbs dus.
Je stuk over de kleppen en stangen, snap ik niet zo goed. Het resultaat is er, maar dat kan ook bedrieglijk zijn. Je zal de CMA moeten volgen. De stangetjes MOETEN allemaal hetzelfde zijn, het probleem los je niet op met stangetjes in lengte varieren (wellicht heb ik het verkeerd gelezen, maar het lijkt alsof je dat gedaan hebt). Basically staan de kleppen goed op de stop op stat en dan kom je op hoog toeren ook goed uit. Op half gas kan je soms wat bypass moeten bijregelen en dan is ie op stat niet perfect (wat weer niet zo erg is).
|
16 apr 2019 9:30 |
|
|
mayonaise
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
er zit stationair mengsel regeling en mengsel bij belasting op de pomp... rechts is de stationair klokgewijs is rijker, tegenklok armer links de belastings regeling klokgewijs armer, tegenklok rijker
|
16 apr 2019 10:16 |
|
|
Niels
|
Re: toerental relais 911 2.4MFI
Da wist ik. De rechter is echter geen mengselschroef. Je verandert de positie volgens mij, niet het mengsel zoals bij sommige carbs. Beetje retoriek, mee eens. Maar goed.
|
16 apr 2019 11:17 |
|
|