Op de door Erwin (en vrouw) zeer goede georganiseerde middag op de 1e zondag in oktober dit jaar kwam oa het aantal technische items op het forum ter sprake. Die handschoen 'moet' ik wel oppakken, al is het om mezelf en Neppert aan te moedigen
Ben naar de technische middag bij Rebel Engineering gegaan omdat de techniek sowieso m'n aandacht heeft. 2e reden is omdat ik een tijdje terug een afgebroken kopbout vond toen ik de kleppen wilde gaan stellen. Dat is toch wel een teleurstellend moment als zoiets ziet
. De moed niet helemaal in m'n schoenen laten zakken en de olieleiding in de wielkast rechtsachter zelf vervangen. Wat een 'gevecht' om dit zonder iets te beschadigen of slopen eraf te halen. Een andere thermostaat kost serieus geld! Missie geslaagd.
Het werk en het huis eisen beide vervolgens de aandacht op. Ondertussen wel nagedacht over de aanpak van de 964. Misschien ook de bak doen want deze 'zingt' in de 5e versnelling.
Afijn, 01 oktober, op weg naar Steenwijk. Op 1 van de werkbanken had Erwin een compleet gedemonteerde motor van een 964, super interessant. Op de vraag van Erwin wat een dergelijke aanpak van een motor kost zat ik er niet ver naast. Het Plan van Aanpak staat nog niet op punt, maar het plan is om in 2024 motor en bak aan te pakken. Doel is om de 964 (opnieuw) in te zetten voor ritten in de Vogezen, Eifel, Alpen en Dolomieten
Het leuke is als je je ergens in verdiept je ook andere zaken tegenkomt. Zoals option code 220; limited slip differential
Niet dat ik deze (op dit moment) ambieer, roept het wel de vraag op of het een zeldzame optie is? Was dit leverbaar op de 2 en 4? En wat het (extra) zou toevoegen aan het rijplezier?