Auteur |
Bericht |
testdriver
911
|
Porsche 964 C4 begin produktie...
Na veel discussies met collega-specialisten post ik het discussiepunt hier eens...
Wanneer werd de 964 C4 voor het eerst geproduceerd?
Uit mijn gegevens blijkt dat de 964C4 reeds eind 1988 werd geproduceerd (chassisnummer productiejaar 1989 uiteraard, K-nummer)
Een klein aantal van deze wagens zou ook al de eerste maal ingeschreven zijn in 1988 waardoor er dus heel uitzonderlijk eens 964's worden aangeboden van 1988. Ben bijvoorbeeld eentje tegengekomen met chassisnummer 0120 achteraan...
Volgens enkele collega's is dit onmogelijk en werd de C4 pas in de helft van 1989 op de markt gebracht... wat volgens mij onlogisch klinkt want dan zouden er slechts enkele wagens van 1989 zijn vermits vanaf augustus of september 1989 de L-serie van 1990 al in productie kwam...
Ik vermoed wel dat deze wagens die in 1988 reeds geleverd werden, wagens zijn van Porsche zelf, misschien "directiewagen" van ingenieur of iemand...
Dus, iemand meer gegevens hierover?
|
29 okt 2005 21:21 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Porsche 964 C4 begin produktie...
Pagina 2 van de 964-bijbel van Adrian Streather:
The Porsche Auftragsnummer 964 revolution began with first deliveries of the 911 Carrera 4 in January/February 1989.
Heb ook nog nooit ergens gelezen dat deze in 1988 al geleverd werd. Ik weet wel dat productiejaar 89 modellen tot ver in 1990 werden geleverd.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 okt 2005 21:42 |
|
|
testdriver
911
|
Tja, ik ben het dus al eerder tegengekomen en deze week weer opnieuw... Ik vermoed dus dat het gaat om directiewagens of iets dergelijks... Wagens ingeschreven eind november en december 1988 in Duitsland...
Vind het toch vreemd dat je zegt dat er 1989 modellen geleverd werden een heel stuk in 1990 terwijl productie van modeljaar 1990 toch al een tijdje bezig is in 1989... moeten dan wel wagens zijn die bij de dealer stonden en later pas verkocht en geleverd werden...
Ik neem maandag contact op met Porsche om het precies na te vragen... ik geef het chassisnummer van deze laatste wagen die ik tegengekomen ben door en dan weet ik precies van waar hij komt...
|
29 okt 2005 21:54 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 okt 2005 22:17 |
|
|
testdriver
911
|
Heb vanmorgen met iemand van Porsche België gesproken, de 964 C4 werd in 1988 reeds geleverd, gaat hier wel maar om iets van een 250 wagens, vooral directiewagens en demowagens...
Wat die "C2" in Rozenburg ZH betreft, die heb ik gekocht... Was gewoon een 3.2 met 964 ombouw van 1988... De brave juffrouw had een paar jaar geleden deze wagen gekocht voor een echte C2, in een garage gekocht... en gezien dat de juffrouw er geen verstand van had... ze had dan ook de prijs betaald van een echte 964...
Hieronder een fotootje van die 3.2
|
30 okt 2005 11:28 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik kan op de foto al zien dat het een ombouw betreft ... want bij een 964 kijk je niet door de voorbumper heen
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
30 okt 2005 12:03 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
De eersten 964-ers zijn inderdaad in 1988 afgeleverd.
Een tijdje geleden heeft zelfs de eertse 964 in Nederland te koop gestaan.
Het betrefte een dk. bruine van dhr. F. Porsche. Geschenk van de fabriek, incl. alle papieren en bewijzen.
Peter Morgan heeft dan ook niet altijd gelijk.
Het beste kun je 3-delige porsche boekenset van Bosscher en Barth (geloof ik..) kopen. Dat is in de ogen van vele kenners het beste boek.
Te koop bij Erwin (daar lag ie onlangs)
Erick
.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
30 okt 2005 12:13 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Waar stond die eerste 964 te koop? Dat is wel kicken zeg, de eerste 964 van Nederland in je bezit hebben, en dan ook nog met die historie (geschenk van fabriek etc).
|
30 okt 2005 12:54 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik moet mij sterk vergissen of ik heb die auto ook gezien en dat was niet de eerste in NL, het was nl. een Duits geleverde auto (logisch, want de heer F. Porsche heeft volgens mij nooit in NL gewoond). Wel was de auto idd van 1988.
|
30 okt 2005 17:46 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Het was uiteraard GEEN Nedrlands geleverde auto (!!!)
Stond wel ergens hier in NL. te koop.
Weet alleen nog dat ie donkerbruin was met bovenstaande info.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
30 okt 2005 19:32 |
|
|
horn
PF #57
|
De 964 Guruh ook niet kennelijk.
Ik heb overigens volgens mij ook nog nooit een donkerbruine 964 gezien...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 okt 2005 19:37 |
|
|
F@RGO
|
ik herinner mij een vriend die toen een 964 carrera 4 had in 1988(denk ik)
en die was in donkergroen.....
mooi
(belgie)
|
30 okt 2005 19:45 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Dat is waarschijnlijk Oakgreen geweest.
Kijk maar eens bij Theo Jansen op de site. Daar staat er eentje met de velgen in dezelfde kleur gespoten -> MOOI !!!!!!! (had alleen een zwart interieur in moeten zitten...)
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
30 okt 2005 19:49 |
|
|
horn
PF #57
|
je had in '89 wel cognac bruin op een 911.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 okt 2005 19:55 |
|
|
F@RGO
|
ik checkte ff de site,
idd het was dees kleur,
supermooi hoor voor een porsche,
past gewoon bij die 964
|
30 okt 2005 20:06 |
|
|
testdriver
911
|
In 1989 was er inderdaad cognac bruin metallic voor de 964, heeft wel iets die kleur maar niet iedereen is er even wild van...
|
30 okt 2005 21:39 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Klopt. En het is verrekte moeilijk om hem iets bij te leren... Hij houdt nl. enorm vast aan officiële informatie. En die zit er dus ook wel eens naast. Maar tegenwoordig heeft hij het wel 99 vd 100 keer goed.
|
30 okt 2005 22:35 |
|
|
horn
PF #57
|
Maar hoe eigenwijs de guruh ook is, mijn ervaring is wel dat hij erg vriendelijk en zeer behulpzaam is.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 okt 2005 22:45 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Hij kan, als je hem probeert te voeden met nieuwe info, ook erg vervelend doen...
Behulpzaam is hij zeker. En vriendelijk ook meestentijds. Ik heb hem hoog zitten hoor, maar ik heb ook emailwisselingen met hem gehad waarbij hij de lompe eigenwijze hork uithing.
|
30 okt 2005 22:56 |
|
|
horn
PF #57
|
heb ooit een topicje op rennlist en een vervolg daarvan op smartgroups gevolgd, waarna ik mijn bezoek aan Engeland maar heb afgeblazen (hij ging ook niet, ik moest er zakelijk zijn en wilde hem even mijn boek laten signeren). Weet dus dat hij idd ook soms erg kortzichtig en koppig kan zijn.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 okt 2005 23:02 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Tja, wie de bal kaatst .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
30 okt 2005 23:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik weet dat met mijn forumverleden ik verdacht ben, maar in dit geval...
Heel kort: het ging om het bestaat van WTL 964's. Als ik mij niet vergis was Adrian van mening dat er voor de 30-jahre uitvoering geen WTL is geproduceerd. Ik had er echter een gezien met de TL optiecode en wist ook nog de VIN. Kon niet volgens hem. Ik denk, ik mail de VIN, kan hij bij Porsche opvragen of die auto is geleverd met die optie (zoals wij dat allemaal bij PON op kunnen vragen). Eigenwijze antwoord: ik hoef dat helegaar niet op te vragen, want er IS gewoon geen WTL geproduceerd vóór de 30-jahre uitvoering.
Blieft u nog peultjes?
|
31 okt 2005 9:39 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Dat bepaalde modellen soms "stiekum" eerder op de markt/uit de fabriek rollen gebeurde wel vaker.
Voorbeeldje: De SC Cabrio was er officieel in 1983; echter waren er in 1982 al een redelijk aantal beschikbaar. Sommige voor medewerkers van de fabriek (en de familie Porsche..) en enkele waren ontwerp/concept modellen die uiteindelijk met een aangepaste prijs verkocht zijn (lees: aangepaste Targa's, want dat zijn de SC cabrio's uiteindelijk toch...).
gr.
Dick
|
31 okt 2005 10:34 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Ok bij deze dan ,ik heb een directie auto,
Is ingeschreven 19 oktober 1988,jaja heb alle boeken en wijzen uit het oosten en weet ik waar vandaan gehaald om te kijken en uiteindelijk via een of andere duitse website antwoord gekregen dat het idd kon zijn beginnen uit te geven
Voertuigsoort Personenauto
Merk PORSCHE
Handelsbenaming 911 CARRERA 4 U9
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 3600 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Massa ledig voertuig 1.414 kg
Maximum massa voertuig 1.790 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 500 kg
- geremd 1.200 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 30 oktober 1997
Datum eerste toelating 19 oktober 1988
Datum aanvang tenaamstelling 18 oktober 2003
Vervaldatum APK 20 oktober 2006
Is voorheen van een directeur geweest .........en daarvoor van een andere duitse pipo die hem altijd vanaf begin afaan heeft gehad!
Ben 3e eigenaar en bevalt nog steeds heel goed!!
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
31 okt 2005 11:38 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Hoor weinig meer van de forumeikel de laatste tijd
_________________________________________ t beste maar weer...
|
31 okt 2005 12:02 |
|
|