Porsche 911 SC 3.0. Targa
Hallo allemaal
Hierbij bied ik Mijn Porsche 911SC Targa ter overname aan. Dit is de eerste keer dat deze auto particulier online aangeboden wordt. De reden van verkoop is dat ik ruimte MOET maken. De hobby is wat uit de hand gelopen. Inmiddels staan er 3 Porsches op de oprit. Om het thuisfront enigszins tevredenn te stellen worden er nu 2 verkocht waaronder deze 911 SC Targa. (ja ja ik weet het, ik heb geen ruggegraat..) De Porsche 924 Turbo waarvan ik een apart topic gestart ben zal ook moeten plaats maken. ondanks het feit dat dat deze pas net klaar is. Maar hierover zeer spoedig meer.
Deze URL even kopieren naar je browser voor alle foto's:
https://myalbum.com/album/RQ7UdHY7nmqeZoals sommigen weten heb ik in 2015 mijn jongensdroom waargemaakt en deze Porsche aangeschaft. Na twee Amerikaanse eigenaren ben ik de derde eigenaar van deze auto. Tot op de dag van vandaag geen moment spijt van deze aankoop gehad. De auto was en is technisch gewoon in zeer goede staat. Bij aankoop had de auto uiterlijk wat schoonheidsfoutjes. In 2016 toch maar besloten voor een grondige restauratie te gaan om de auto echt naar mijn zin te maken.
Met liefde en oog voor detail inclusief de bijbehorende investeringen is deze restauratie uitgevoerd door PKAR autorestauratie te Ede (carrosserie), Rovako te Pijnacker (volledig nieuw opgebouwd targadak) / en Porschespecialist de Loods in den Dolder voor een deel van de techniek, alles zo origineel mogelijk. Natuurlijk zijn van dit proces zeer veel foto’s beschikbaar. Daarnaast heb ik door de tijd als hobby veel zelf gedaan. Hier op het forum staat een blog waar je e.e.a kunt terug lezen. Al met al een goudeerlijke 911 waar u direct in kunt stappen en gelijk heerlijk van kunt genieten.
Waar hebben we het nu over?
Het betreft een Porsche 911 SC Targa 3.0 van 1979 in de kleur Hellblau. De auto is voorzien van diverse opties waaronder een sperdifferentieel en een op klantenwens geleverd “Rosalin” vol-lederen interieur. (nog origineel en in zeer goede staat!), Fuchs velgen met nagenoeg nieuwe Conti banden met N codering. Zie het geboortecertificaat voor alle opties.
Sinds dit jaar is hij/zij belasting vrij. De Porsche is voorzien van de originele motor die aantoonbaar gereviseerd is. De totaalstand na 40 jaar is inmiddels aanzienlijk: 268.000 miles. Het is de auto noch uiterlijk, noch technisch aan te zien. Deze auto is gedocumenteerd en heeft bijzonder veel historie. En geloof me; hij/zij loopt echt als een zonnetje en het blok is nagenoeg droog. (na de winterslaap 1 druppeltje gevonden..)
Het Targadak
Dit heb ik volledig nieuw laten opbouwen en afstellen door Ronald van Koot. Hij behoeft hier geen introductie. Een serieuze investering die echt de moeite waard is geweest want alles sluit weer zoals het hoort.
De techniek:
Vwb de techniek is er natuurlijk veel te noemen dat vervangen is. Nogmaals;het blok trekt prima, verbruikt geen olie, is droog en de bak schakelt heerlijk. Ook de stugge koppeling (wel even wennen) functioneert uitstekend. Na enig denken besloten om niet te gaan voor een originele stalen uitlaat maar voor een volledig RVS systeem van DANSK met een heerlijke sound die ook weer niet te overdreven is. Een prima upgrade die een leven lang meegaat. Alles is dus vervangen: einddemper, tussendemper en beide warmtewisselaars.
Natuurlijk zijn de kleppen gesteld (modificatie was al gedaan!). Recent is ook de olie weer vervangen ondanks dat er weinig mee gereden wordt.
Wat wordt er meegeleverd:
De Porsche wordt zoals het hoort compleet verkocht. Alles is erbij dwz: Originele sleutels (2 sets), de originele zeldzame "blauwe" compressor, de toolkit met boordgereedschap en de boordmap met twee originele instructieboekjes (US en EU). Tevens ontvangt de originele brochure, prijslijst, kleurenkaart en technische documentatie. Originele Porsche “owners” map met alle facturen die tientallen jaren terug gaan tot in de jaren 80 inclusief de gegevens van de 2 vorige eigenaren. Indien gewenst de foto’s van restauratie etc.
Leuk om te weten: In het Porscheboek “into the frame” staat deze Porsche 2 x afgebeeld.
Als originele accessoire is deze Porsche uitgerust met een set BOSCH mistlampen. Alle bekabeling ligt er maar deze dient nog wel aangesloten te worden op de schakelaar. Ook is de auto uitgerust met een periode correcte werkende Blaupunkt autoradio.
Taxatie:
Bij de Porsche ontvang je een geldig Taxatierapport van Gratuma Luxwolda met een vervangingswaarde van € 62.500 euro.
Is er dan helemaal niets meer te verbeteren aan deze Porsche?
Ach natuurlijk wel. De auto is 40 jaar en er is altijd wel wat te verbeteren / te doen. Zo dient de airco opnieuw afgevuld te worden. Het systeem heeft even gewerkt afgelopen zomer maar moet gevuld worden met R 134A (zit er nu in als vervanger voor het verboden R12) Alles lijkt volledig te werken.
Tevens zit er wat speling op de kabels van de kachelblower. En 1 nieuwe kachelklep blijft wat hangen. (afstellen dus) en zo zullen er vast door de tijd wel weer wat kleine dingen zijn.
Is inmiddels je interesse gewekt? Leuk! Neem dan contact met mij op en ik zal graag verder informeren. De auto is geprijsd om te verkopen en lijkt het er een beetje op dan komen we er wel uit. Natuurlijk is ieder deskundig onderzoek toegestaan.
EDIT: Vr.Pr. Euro 43.950,-Je bent van harte welkom in Ede om de auto te bekijken en bij serieuze interesse te berijden.
Vr. gr. Marcel.