Auteur |
Bericht |
S2
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1Lochristi, België
|
Harley Davidson
Vandaag even genoten van het mooie weer aan de Belgische kust
Nu bij het terugkeren staat er naast mij zo'n Harley Davidson (type sportster denk ik ?). Aan de eerste verkeerslichten komt die Harley (met twee personen) erop naast me. Bij het op groen gaan trek ik redelijk vlot op om die Harley even in te halen, maar groot was mijn verbazing. Ik moest echt bijna voluit gaan om op gelijke hoogte te blijven? Zijn die dingen altijd zo snel? (Trok wel maar door tot 120 a 130 km/u)
Ik dacht dat Harley's zo'n cruisers waren en lang niet snel.
Ik ben ongelooflijk verbaasd.
|
30 okt 2005 19:18 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Waarschijnlijk V-rod, met Porsche techniek, 0-100 in iets boven de 3 sec meen ik, hou je niet bij met je P.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
30 okt 2005 19:22 |
|
|
S2
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1Lochristi, België
|
Ben even aan het zoeken geweest,
was alvast zeker geen V-rod, die ken ik, was meer zo'n klassiek type.
Ik denk een Dyna, geen Sportster want had een grote tank .
Was snel (ben nog steeds verbaasd )
|
30 okt 2005 19:26 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
ook de klassiekere types zijn vrij eenvoudig te tunen to boven de 100 pk, en dan met het relatief lage gewicht, altijd moeilijk bij te houden..(Ik rijd zelf een Heritage classic, maar die is niet snel)
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
30 okt 2005 19:28 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
De nieuwe twin cam's zijn ook behoorlijk rap, je moet er iig een snelle auto voor hebben om hem eruit te trekken.
0-100 onder de 6 sec!
|
30 okt 2005 19:55 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Klopt! mijn laatste Harley was een Dyna met TwinCam88 blok.
1450CC met weinig PK's maar oooo zo veel koppel.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
30 okt 2005 21:58 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
komop zeg
het is maar eeen 944
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
30 okt 2005 23:42 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Ik snap niet dat er mensen zijn die proberen met een motor wedstrijdje te doen tot de 100 ofzo Tenzij je zelf iets hebt wat onder de 4 sec. naar de 100 sprint en er een olielekkende 125cc Jawa naast je staat... De 350cc Jawa zou *ik* zelfs niet eens meer proberen
|
31 okt 2005 1:07 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
ik trek iedereen hier op het forum tot de 100 er uit met mijn 250cc
|
31 okt 2005 1:32 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Tot de eerste bocht, dan heeft de motor het nakijken ivm de remmen.
Op een circuit is een auto sneller dan een motor omdat de motor niet zo fors kan remmen en een heel ander weggedrag heeft. Uiteraard geen racemotor tegen een Datsun, dan gat de vlieger niet op.
944 hoeft geen traag beest te zijn hoor.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
31 okt 2005 8:23 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Wat mag die 250cc dan wel zijn
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
31 okt 2005 9:08 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ach, voor de zoveelste keer dan maar weer eens hier deze onder de aandacht brengen.
Maak thijzer wijzer.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
31 okt 2005 10:46 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
(Bijna) alle motoren trekken (bijna) alle Porsches er uit met een stoplichtsprintje, ze hebben nu eenmaal een betere PK/gewicht verhouding.
Ik denk dat ik mijn 993 er uit trek met mijn Twin Cam, maar dat is vrij lastig om te proberen
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
31 okt 2005 12:34 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
zoveel slechter remt een motor niet hoor t.o.v. een auto, het is voornamelijk de hogere bochtensnelheid die een auto haalt omdat ze meer rubber hebben
en dan nog is het nog allemaal circuitpraat, in het echte leven zal een motor een auto altijd het nakijken geven
|
31 okt 2005 15:52 |
|
|
S2
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1Lochristi, België
|
Natuurlijk weer vergeten, en ik die dacht met m'n 3.0l 16V een echte Porsche te hebben. Dom dom dom
|
31 okt 2005 16:41 |
|
|
S2
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1Lochristi, België
|
Was niet echt een wedstijdje hoor, want dan zijn er winnaars en verliezers. Dit was gewoon fun (en dat vond de Harley rijder ook), dus who cares
|
31 okt 2005 16:43 |
|
|