Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:55



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche 964 C4 begin produktie... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911
Bericht Porsche 964 C4 begin produktie...
Na veel discussies met collega-specialisten post ik het discussiepunt hier eens...

Wanneer werd de 964 C4 voor het eerst geproduceerd?

Uit mijn gegevens blijkt dat de 964C4 reeds eind 1988 werd geproduceerd (chassisnummer productiejaar 1989 uiteraard, K-nummer)
Een klein aantal van deze wagens zou ook al de eerste maal ingeschreven zijn in 1988 waardoor er dus heel uitzonderlijk eens 964's worden aangeboden van 1988. Ben bijvoorbeeld eentje tegengekomen met chassisnummer 0120 achteraan...

Volgens enkele collega's is dit onmogelijk en werd de C4 pas in de helft van 1989 op de markt gebracht... wat volgens mij onlogisch klinkt want dan zouden er slechts enkele wagens van 1989 zijn vermits vanaf augustus of september 1989 de L-serie van 1990 al in productie kwam...

Ik vermoed wel dat deze wagens die in 1988 reeds geleverd werden, wagens zijn van Porsche zelf, misschien "directiewagen" van ingenieur of iemand...

Dus, iemand meer gegevens hierover?


29 okt 2005 21:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche 964 C4 begin produktie...
testdriver schreef:
Dus, iemand meer gegevens hierover?


Pagina 2 van de 964-bijbel van Adrian Streather:

The Porsche Auftragsnummer 964 revolution began with first deliveries of the 911 Carrera 4 in January/February 1989.



Heb ook nog nooit ergens gelezen dat deze in 1988 al geleverd werd. Ik weet wel dat productiejaar 89 modellen tot ver in 1990 werden geleverd.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


29 okt 2005 21:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911
Bericht 
Tja, ik ben het dus al eerder tegengekomen en deze week weer opnieuw... Ik vermoed dus dat het gaat om directiewagens of iets dergelijks... Wagens ingeschreven eind november en december 1988 in Duitsland...

Vind het toch vreemd dat je zegt dat er 1989 modellen geleverd werden een heel stuk in 1990 terwijl productie van modeljaar 1990 toch al een tijdje bezig is in 1989... moeten dan wel wagens zijn die bij de dealer stonden en later pas verkocht en geleverd werden...

Ik neem maandag contact op met Porsche om het precies na te vragen... ik geef het chassisnummer van deze laatste wagen die ik tegengekomen ben door en dan weet ik precies van waar hij komt...


29 okt 2005 21:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
De productie van de 964 is in 1988 gestart, maar pas in 1989 geleverd. n.a.v. te koop: porsche 911 carrera 2 coupé 1988 (Rozenburg ZH) ;) :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


29 okt 2005 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911
Bericht 


Heb vanmorgen met iemand van Porsche België gesproken, de 964 C4 werd in 1988 reeds geleverd, gaat hier wel maar om iets van een 250 wagens, vooral directiewagens en demowagens...

Wat die "C2" in Rozenburg ZH betreft, die heb ik gekocht... Was gewoon een 3.2 met 964 ombouw van 1988... De brave juffrouw had een paar jaar geleden deze wagen gekocht voor een echte C2, in een garage gekocht... en gezien dat de juffrouw er geen verstand van had... ze had dan ook de prijs betaald van een echte 964...

Hieronder een fotootje van die 3.2

Afbeelding


30 okt 2005 11:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
testdriver schreef:
Afbeelding


:shock: Ik kan op de foto al zien dat het een ombouw betreft :wink: ... want bij een 964 kijk je niet door de voorbumper heen
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


30 okt 2005 12:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
De eersten 964-ers zijn inderdaad in 1988 afgeleverd.
Een tijdje geleden heeft zelfs de eertse 964 in Nederland te koop gestaan.
Het betrefte een dk. bruine van dhr. F. Porsche. Geschenk van de fabriek, incl. alle papieren en bewijzen.

Peter Morgan heeft dan ook niet altijd gelijk.

Het beste kun je 3-delige porsche boekenset van Bosscher en Barth (geloof ik..) kopen. Dat is in de ogen van vele kenners het beste boek.

Te koop bij Erwin (daar lag ie onlangs)

Erick
.
_________________________________________
Styles change, Style doesn't


30 okt 2005 12:13
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Waar stond die eerste 964 te koop? Dat is wel kicken zeg, de eerste 964 van Nederland in je bezit hebben, en dan ook nog met die historie (geschenk van fabriek etc). :shock:


30 okt 2005 12:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Erick schreef:
De eersten 964-ers zijn inderdaad in 1988 afgeleverd.
Een tijdje geleden heeft zelfs de eertse 964 in Nederland te koop gestaan.
Het betrefte een dk. bruine van dhr. F. Porsche. Geschenk van de fabriek, incl. alle papieren en bewijzen.


Ik moet mij sterk vergissen of ik heb die auto ook gezien en dat was niet de eerste in NL, het was nl. een Duits geleverde auto (logisch, want de heer F. Porsche heeft volgens mij nooit in NL gewoond). Wel was de auto idd van 1988.


30 okt 2005 17:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Het was uiteraard GEEN Nedrlands geleverde auto (!!!)
Stond wel ergens hier in NL. te koop.

Weet alleen nog dat ie donkerbruin was met bovenstaande info.
_________________________________________
Styles change, Style doesn't


30 okt 2005 19:32
Profiel Twitter 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Erick schreef:
Peter Morgan heeft dan ook niet altijd gelijk.


De 964 Guruh ook niet kennelijk. :shock:

Ik heb overigens volgens mij ook nog nooit een donkerbruine 964 gezien... :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


30 okt 2005 19:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
ik herinner mij een vriend die toen een 964 carrera 4 had in 1988(denk ik)
en die was in donkergroen.....
mooi
(belgie)


30 okt 2005 19:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Dat is waarschijnlijk Oakgreen geweest.
Kijk maar eens bij Theo Jansen op de site. Daar staat er eentje met de velgen in dezelfde kleur gespoten -> MOOI !!!!!!! (had alleen een zwart interieur in moeten zitten...)
_________________________________________
Styles change, Style doesn't


30 okt 2005 19:49
Profiel Twitter 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
je had in '89 wel cognac bruin op een 911.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


30 okt 2005 19:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Erick schreef:
Dat is waarschijnlijk Oakgreen geweest.
Kijk maar eens bij Theo Jansen op de site. Daar staat er eentje met de velgen in dezelfde kleur gespoten -> MOOI !!!!!!! (had alleen een zwart interieur in moeten zitten...)

ik checkte ff de site,
idd het was dees kleur,
supermooi hoor voor een porsche,
past gewoon bij die 964


30 okt 2005 20:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911
Bericht 
In 1989 was er inderdaad cognac bruin metallic voor de 964, heeft wel iets die kleur maar niet iedereen is er even wild van...


30 okt 2005 21:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:
De 964 Guruh ook niet kennelijk. :shock:


Klopt. En het is verrekte moeilijk om hem iets bij te leren... Hij houdt nl. enorm vast aan officiële informatie. En die zit er dus ook wel eens naast. Maar tegenwoordig heeft hij het wel 99 vd 100 keer goed.


30 okt 2005 22:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Maar hoe eigenwijs de guruh ook is, mijn ervaring is wel dat hij erg vriendelijk en zeer behulpzaam is. 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


30 okt 2005 22:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:
Maar hoe eigenwijs de guruh ook is, mijn ervaring is wel dat hij erg vriendelijk en zeer behulpzaam is. 8)


Hij kan, als je hem probeert te voeden met nieuwe info, ook erg vervelend doen...

Behulpzaam is hij zeker. En vriendelijk ook meestentijds. Ik heb hem hoog zitten hoor, maar ik heb ook emailwisselingen met hem gehad waarbij hij de lompe eigenwijze hork uithing.


30 okt 2005 22:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
heb ooit een topicje op rennlist en een vervolg daarvan op smartgroups gevolgd, waarna ik mijn bezoek aan Engeland maar heb afgeblazen (hij ging ook niet, ik moest er zakelijk zijn en wilde hem even mijn boek laten signeren). Weet dus dat hij idd ook soms erg kortzichtig en koppig kan zijn.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


30 okt 2005 23:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Devils son schreef:
En het is verrekte moeilijk om hem iets bij te leren...

Devils son schreef:
Hij kan, als je hem probeert te voeden met nieuwe info, ook erg vervelend doen...

..... Ik heb hem hoog zitten hoor, maar ik heb ook emailwisselingen met hem gehad waarbij hij de lompe eigenwijze hork uithing.

Tja, wie de bal kaatst ..... :wink: :lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


30 okt 2005 23:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
EriC4C schreef:
Tja, wie de bal kaatst ..... :wink: :lol:


Ik weet dat met mijn forumverleden ik verdacht ben, maar in dit geval...

Heel kort: het ging om het bestaat van WTL 964's. Als ik mij niet vergis was Adrian van mening dat er voor de 30-jahre uitvoering geen WTL is geproduceerd. Ik had er echter een gezien met de TL optiecode en wist ook nog de VIN. Kon niet volgens hem. Ik denk, ik mail de VIN, kan hij bij Porsche opvragen of die auto is geleverd met die optie (zoals wij dat allemaal bij PON op kunnen vragen). Eigenwijze antwoord: ik hoef dat helegaar niet op te vragen, want er IS gewoon geen WTL geproduceerd vóór de 30-jahre uitvoering.

Blieft u nog peultjes?


31 okt 2005 9:39
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Dat bepaalde modellen soms "stiekum" eerder op de markt/uit de fabriek rollen gebeurde wel vaker.

Voorbeeldje: De SC Cabrio was er officieel in 1983; echter waren er in 1982 al een redelijk aantal beschikbaar. Sommige voor medewerkers van de fabriek (en de familie Porsche..) en enkele waren ontwerp/concept modellen die uiteindelijk met een aangepaste prijs verkocht zijn (lees: aangepaste Targa's, want dat zijn de SC cabrio's uiteindelijk toch...).

gr.

Dick


31 okt 2005 10:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
Ok bij deze dan ,ik heb een directie auto,

Is ingeschreven 19 oktober 1988,jaja heb alle boeken en wijzen uit het oosten en weet ik waar vandaan gehaald om te kijken en uiteindelijk via een of andere duitse website antwoord gekregen dat het idd kon zijn beginnen uit te geven

Voertuigsoort Personenauto
Merk PORSCHE
Handelsbenaming 911 CARRERA 4 U9
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 3600 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Massa ledig voertuig 1.414 kg
Maximum massa voertuig 1.790 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 500 kg
- geremd 1.200 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Datum eerste afgifte Nederland 30 oktober 1997
Datum eerste toelating 19 oktober 1988
Datum aanvang tenaamstelling 18 oktober 2003

Vervaldatum APK 20 oktober 2006

Is voorheen van een directeur geweest .........en daarvoor van een andere duitse pipo die hem altijd vanaf begin afaan heeft gehad!
Ben 3e eigenaar en bevalt nog steeds heel goed!!
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


31 okt 2005 11:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Devils son schreef:
[lompe eigenwijze hork .


Hoor weinig meer van de forumeikel de laatste tijd :cry: :wink:
_________________________________________
t beste maar weer...


31 okt 2005 12:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.