Re: Nieuw met CaymanS (update foto 30-5 ramen tinten/detaili
Vanochtend de Cayman laten afstellen bij Beek autoracing.
Toch wilde ik dit laten doen omdat ik de grootste maat IPD performance plenum heb in combinatie met het grotere GT3 gasklephuis.
Ik vond hem onderin niet perfect lopen. Dit kon voor mijn gevoel iets beter.
Als eerste hebben ze 1 run gedaan om de standaard waardes goed te kunnen bekijken.
Daarna 1 run als benchmark voor de tuning.
Hij liep hier al heel netjes en kwam hij uit op 299pk
Als ik die waardes vergelijk met bijvoorbeeld 2 caymans welke br performance heeft afgesteld (Deze kwamen uit op 282pk en 287pk, zonder mods) dan vind ik 299pk best aardig voor een 13 jaar oude cayman.
Niet te vergeten dat alle banken anders zijn. Aanpassen in de vermogens en koppel krommen en daarbij het gevoel, dat telt
Uiteindelijk kon hij er een beetje meer uit persen. Vooral onderin het koppel (tegen de 40nm verschil) en helemaal bovenin de PK's
resultaat 315pk en 362Nm
Ik heb nog maar een relatief klein stuk gereden. Wat ik merk zijn de volgende zaken
- Reageert veel feller met gas geven
- Onderin de toeren voelde hij een beetje 'lui' aan. Bijvoorbeeld in ze 3 rijden met 2000tpm en dan flink op het gas gaan. Dit is weg, voelt meteen krachtig en direct
- Hij trekt vanuit lage toeren veel vlotter door naar het toeren bereik waar de PK's los komen 4500+ tpm
Al met al denk ik een goed resultaat