Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
Nee René, er was geen teken dat hij op was, alles werkte nog naar behoren. Maar hij was ook niet "echt" op, de plaat was alleen heel dicht bij de minimum toegestane dikte. Er zat nog ongeveer een millimeter materiaal alvorens de de plaat aan zijn minimum dikte was gekomen. Er was vast ook nog enkele duizenden kilometers leven in de oude koppeling. Maar over het algemeen is 80kkm ongeveer de max haalbare op een koppeling voor een GT3.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
06 aug 2019 8:58
Cazzo Super Veloce
993 4S
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
Johann schreef:
Dank jullie heren, de stoelen zijn inderdaad zeer goed gelukt. Ik kan haast niet wachten om weer te gaan rijden
Alleen die kaartvakken achter op de rugleuning??? in een GT3?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
06 aug 2019 9:48
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
Dat is voor de platte goodie bags!!
06 aug 2019 10:24
Maupi
Porsche Cayman S
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
dat ziet er goed uit johan!
hou ons op de hoogte van de voorderingen
06 aug 2019 12:12
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
Cazzo Super Veloce schreef:
Johann schreef:
Dank jullie heren, de stoelen zijn inderdaad zeer goed gelukt. Ik kan haast niet wachten om weer te gaan rijden
Alleen die kaartvakken achter op de rugleuning??? in een GT3?
Vind ik ook apart, maar zo zijn ze af fabriek geleverd En de kosten om ze weg te halen was niet te verandwoorden en het resultaat niet gegarandeerd. Daarom maar laten zitten.
zie hier de stoelen uit de GT3 brochure (links onder)
Misschien gaan ik op zoek naar zilveren skai; Lekker porno en dan valt de kaartvakken minder op
Kheldar schreef:
Dat is voor de platte goodie bags!!
En wij houden van goodie bags
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
06 aug 2019 13:14
steef
Porsche 911 2003
Waterland
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
alsof een GT3 rijder geen kaartenvak nodig heeft. Je kan er van alles instoppen, weet je!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
06 aug 2019 16:02
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
Ze is klaar!!!
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
09 aug 2019 21:46
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
Top!
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
09 aug 2019 21:52
Maupi
Porsche Cayman S
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
Leuk filmpje!
09 aug 2019 22:30
Peter S
Porsche Spyder 718
Vinkeveen
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
Gefeliciteerd met het resultaat
09 aug 2019 22:35
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
Mooi johann lekker geluid ook.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
09 aug 2019 22:53
steef
Porsche 911 2003
Waterland
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
Heel mooi filmpje! En wat zijn die stoelen goed gelukt! Staat m goed!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
09 aug 2019 23:01
A-Line
LEEUWARDEN
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
Top !!!
10 aug 2019 11:35
aron2105
997 Turbo, ex 996 Turbo, ex 996C4S, ex 996C4, ex 964C2
Laren (NH)
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
Goedemiddag, geïnspireerd door de verhalen van Johann hier over de 996 GT3 heb ik behoorlijk de kriebels gekregen. Met mijn 996 Turbo heb ik in de afgelopen 2 jaar met veel plezier een kleine 20000 km gereden (tripjes, vakanties, etc). Veel is aan de auto vervangen en verbeterd, oa software, sportfilter (Evolution Motorsport), forge dump valves, etc, etc. De auto rijd als een kogel en toch kriebelt het., zou een 996 GT3 iets voor mij zijn? Ik heb een paar dagen geleden een schitterende 996 GT3 mk1 geprobeerd, waanzinnige mooie bak maar toch een beetje teveel van het goede, te hard, te veel herrie om over de drempels maar te zwijgen. En toch een gevoel van verliefdheid, zo mooi vind ik deze wagen. Ik vraag me af of de mk2 een betere optie zal zijn, dus minder rauw, meer comfortabel. Iets anders wat ik me verder afvraag is of 19” wielen iets aan rijhoogte oplevert, want ik kom bij mij de wijk met alle drempels niet door. Suggesties zijn welkom.
11 aug 2019 13:49
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
Wacht ff ... je vindt de mk1 te spartaans en oncomfortabel (daar gaat de mk2 weinig aan veranderen overigens) en dan vraag je of 18inch vervangen door 19inch iets aan de wagenhoogte doet zodat je drempels beter over komt ... is wel heel veel humor in één keer voor de zondag ...
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
11 aug 2019 14:25
MPH
Ede
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration ex 924 T ‘79 ex 911 3.0 Targa '79 Ex 987 S 3.4 '06
11 aug 2019 15:58
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
aron2105 schreef:
Goedemiddag, geïnspireerd door de verhalen van Johann hier over de 996 GT3 heb ik behoorlijk de kriebels gekregen. Met mijn 996 Turbo heb ik in de afgelopen 2 jaar met veel plezier een kleine 20000 km gereden (tripjes, vakanties, etc). Veel is aan de auto vervangen en verbeterd, oa software, sportfilter (Evolution Motorsport), forge dump valves, etc, etc. De auto rijd als een kogel en toch kriebelt het., zou een 996 GT3 iets voor mij zijn? Ik heb een paar dagen geleden een schitterende 996 GT3 mk1 geprobeerd, waanzinnige mooie bak maar toch een beetje teveel van het goede, te hard, te veel herrie om over de drempels maar te zwijgen. En toch een gevoel van verliefdheid, zo mooi vind ik deze wagen. Ik vraag me af of de mk2 een betere optie zal zijn, dus minder rauw, meer comfortabel. Iets anders wat ik me verder afvraag is of 19” wielen iets aan rijhoogte oplevert, want ik kom bij mij de wijk met alle drempels niet door. Suggesties zijn welkom.
Een ding mag duidelijk zijn, een GT3 en Turbo zijn totaal andere auto’s. Allebei erg leuk op hun tijd maar iedereen vind een Turbo leuk, een GT3 is niet voor iedereen. Drempels moet je gewoon leren rijden. Ik heb op de eerste dag met mijn eerste GT3 de splitter er vanaf gereden Daarna nog een keer toen ik een parkeergarage in reed. Daarna geen echte problemen meer gehad. De ophanging van een GT3 is volledig instelbaar dus je kunt hem iets hoger zetten. Ook kan je zonder de splitter in NL rijden, maar op hoge snelheden wil je hem echt wel hebben, anders wordt de neus zoekerig.
Verder is een MK2 marginaal meer comfortabel mits je een comfort spec neemt, dat omdat de mk2 met comfort spec af fabriek een dubbelmassavliegwiel heb (de mijne heb ik net laten verwijderen ). Interieur kwaliteit van een mk2 is ook degelijk op een hoger niveau. 19 inch velgen zal de comfort niet ten goeden komen...en ziet er ook niet uit.
Maar als je niet van rauw houd en de herrie te veel vindt, zou ik het bij de turbo houden.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
11 aug 2019 19:34
aron2105
997 Turbo, ex 996 Turbo, ex 996C4S, ex 996C4, ex 964C2
Laren (NH)
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
Dank voor dit heldere verhaal, ik ben er nog niet uit, dus ga er maar eens op kauwen
11 aug 2019 20:14
Imre986
Porsche 986
Westerlo,Belgie
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
Wat een wagen!
_________________________________________ I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself.
12 aug 2019 14:55
rufie
996 3.6 - 2002
Gent - België
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
Benieuwd om te zien bij de 996 Only
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
aron2105 schreef:
Dank voor dit heldere verhaal, ik ben er nog niet uit, dus ga er maar eens op kauwen
Ben benieuwd Aron wat het gaat worden.
13 aug 2019 19:59
Cazzo Super Veloce
993 4S
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
Mooi man. Inruilen die hap
_________________________________________ GREEN IS GOOD
14 aug 2019 9:47
Taxi Hans
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
aron2105 schreef:
Iets anders wat ik me verder afvraag is of 19” wielen iets aan rijhoogte oplevert, want ik kom bij mij de wijk met alle drempels niet door. Suggesties zijn welkom.
heb zoveel plezier van de auto dat je de wijk niet in wilt, probleem opgelost.
_________________________________________ Picasa album
15 aug 2019 14:58
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
Ja hoor, daar zijn we weer
Na de renovatie van mij GT3 heb ik reeds 5000km gereden in deze schitterende wagen
Er is in die tijd wel enkele punten naar voren gekomen waar ik verbetering aan willen brengen. De eerste aandachtspunt was de wegligging van de GT3.
Gedurende de LSD Trip viel de wegligging van de GT3 mij een beetje tegen. Ik vond de auto enorm spoorgevoelig, zeker op snelheden boven de 200kph. Op de Autobahn met slechte wegdek kon hij soms een meter opzij springen. Ook vond ik dat hij flink ging ondersturen in bochten als het een beetje vochtig was.
Na ruggespraak met Porsche Centrum Gelderland hebben ze bevestigd dat de GT3 na afloop van de renovatie was afgesteld volgens fabrieksspecificacties. Na wat onderzoek op Rennlist, Pistonheads en oude rijtests werd duidekijk dat de auto af fabriek zeer spoorgevoelig was en ook flink kan ondersturen. Dat was allemaal gedaan voor de veiligheid, want overstuur is onveilig Na verdere onderzoek heb ik besloten naar Snel Motorsport in Zwaag te gaan om de auto te laten uitwegen en hem af te stelen naar mijn wensen qua rijgedrag. Wat ik wou is een auto de scherp instuurt en stabiel is op hoge snelheid. Overstuur vind ik niet erg en heb dat liever dan onderstuur.
Wat hebben ze gedaan? - de voorste stabi op het middelste gat gezet, hij was op zijn hardst - achter hebben ze de stabi iets stijver gemaakt - de camber achter in nu -2.5 graden - voor hebben ze hem met 1cm laten zakken
Het resultaat is een wagen die veel beter rijd de spoorgevoeligheid is veel minder en de onderstuur is helemaal weg En niet onbelangrijk....de stance is zo mega dik nu
Ik heb enkele maanden gelden ook besloten om mij stuurmanskunsten weer te gaan fijnslijpen. Mijn eerste opleiding was de Advanced Driver Training Classic van Porsche. Bij deze training leer je veel technieken op de openbare weg.
Na afloop van de Advanced Driver Training Classic heb ik ook de Warm-up training gedaan op Zandvoort met privé instructeur.
Super leuke een leerzame traject Het volgende opleiding is de precision training. Wil je meer weten? Click hier
Anywho, ik dwaal af.
De andere probleem met mij GT3 heb ik al eerder over geschreven in een andere topic Mijn alarm deed raar als de kofferklep open was. Na wat onderzoek merkte ik dat de lampje niet aanging als de kofferklep open ging. Dus even opzoek naar een oplossing...die heb ik gedeeltelijk gevonden op de Pelican Parts Forum. Het kwam er op neer dat mijn microswitch onvoldoende werkt en hierdoor wist de auto niet dat de kofferklep open was.
Om bij de microswitch te komen moet je aardig dingen demonteren, maar het is allemaal best voor de hand liggend.
Eerst moet alle bekldeing, trim en gereedschapset eruit.
Dan kan je de slotmechanisme uitbouwen door de twee 10mm bouten er uit te draaien. Daarna moet je even de kabels en stekker los koppelen en dan heb je hem zo uit de auto.
Eenmaal met de slotmechanisme op de werkbank kon ik alles uit elkaar halen om het vervolgens schoon te maken en opnieuw in te vetten.
En na wat verdere schoonmaakwerk, behandelen van alle kunstof en de boel weer opbouwen heb ik een werkende kofferbak verlichting en een frisse vooronder
De komende weken zal ik nog twee projecten aanpakken: Nummer 1 Een origineel GT3 cup short shift kit maar dan met metalen bussen ipv de standaard plastic bussen. Hiervoor heb ik een Right Shift kit besteld bij Function First. Af fabriek zit er allemaal plastic in de schakelmechanisme van de 997 en 996 en dat kan gewoon beter.
De metalen short shifter van een GT3 Cup met plastic bussen.
De kit van Function First om de plastic bussen van Porsche en de overige plastic onderdelen in de fabrieks schakelmechanisme te vervangen.
Nummer 2
Ik gaan de standaard motorophanging vervangen voor de ophanging die gebruikt waren in de 964 en 993 RS modellen. Dit is een heel gebruikelijk upgrade voor watergekoelde 911’s zonder PASM.
Tot volgende keer
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
05 nov 2019 22:40
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Re: Alweer een 996 GT3 mk2...wat zullen we gaan doen?
Mooi verhaal , weer lekker bezig
Ik herken je verhaal qua wegligging maar dan met m'n 964. Ik had ook na een beurt "ineens" last dat de 964 een paar stappen opzij deed op de snelweg bij wat hogere snelheid, niet echt een lekker gevoel.
Het bleek dat m'n specialist de 964 had laten uitlijnen na het vervangen van 2 stuurkogels..na 2x terug te zijn geweest heb ik het opgegeven met zijn uitlijner en ben ik naar DRS in Breda gegaan en die hebben de 964 weer snaarstrak sturend gekregen
Nooit geweten dat de enginemounts van een 964/993 op een 996 passen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum