Auteur |
Bericht |
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5Berkel en Rodenrijs
|
Actieve drempel straft (te-) hardrijders
In Kopenhagen een keer gespot me toen afgevraagd hoe lang het zou duren voordat dit ook in Nederland zou worden toegepast: een verkeersdrempel die alleen werkt als je te hard rijdt. Wel, dat kon natuurlijk niet lang uitblijven: https://topgear.nl/autonieuws/actieve-drempel-ook-naar-nederland/?fbclid=IwAR1ivLfZkWdK5g-cseqGfCVi1DsdaBlTHV0xWVDckTnW5dvnU4r4k_XyIMs
|
20 aug 2019 8:29 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Zeker 10 jaar geleden al een keer benaderd om zon drempel mee te ontwikkelen. Niet gedaan omdat de klik er niet was met de betreffende partij. Principe vind ik niets mis mee.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
20 aug 2019 9:06 |
|
|
Ruud81
996 MKII C2 coupeLimburg
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Niets mis mee op de juiste plaatsen
zal wel een flinke dreun opleveren wanneer je te hard rijdt
|
20 aug 2019 9:22 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Er kleven nog wel wat risico's en bezwaren aan. Voor motorrijders levensgevaarlijk, niet alleen als je te hard rijdt maar ook als je bij regen door zo'n plaat uitglijdt. En voor omwonenden schijnt t ook niet al te prettig te zijn: veel herrie. In Dld wil men hier ook mee gaan beginnen, maar stuit oa op deze bezwaren.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
20 aug 2019 11:02 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Kan natuurlijk ook in beton of asfalt uitgevoerd worden. Probleem is vooral de prijs, een standaard drempeltje is vele malen goedkoper.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
20 aug 2019 11:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
.. en niet echt te saboteren Ik ken er die zo'n metalen drempel 's nachts vast zouden lassen
|
20 aug 2019 15:56 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Dus je mist even het bord, rijdt iets te hard, die plaat zakt naar beneden en vervolgens rijd je je hele voortrein aan bonken. Kansloze moraalridders die zoiets uitvinden.
|
20 aug 2019 16:09 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Of die motorrijder die met 2 km te hard plotseling gelanceerd wordt en zijn nek breekt tegen de lantarenpaal die even verder op stond. Mogen ze dat even gaan uitleggen aan de nabestaanden. Kansloos verhaal dit.
|
20 aug 2019 17:04 |
|
|
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5Berkel en Rodenrijs
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Om nog maar te zwijgen over het gegeven dat het Nederlandse verkeersbeleid zelden uitsluitend gericht is op beheersing, maar er altijd ook een financiele component meespeelt. Dit paardenmiddel zal vast effectief zijn in reduceren van de gemiddelde snelheid, maar is naar verhouding bijzonder prijzig en levert de schatkist niets (aan boetes) op.
|
20 aug 2019 17:46 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Bananenrepubliek zijn we aan het worden, manmanman.
|
20 aug 2019 18:34 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Tot iemand een klapband krijgt en een keer over de kop gaat: is de ellende niet te overzien. Worden alle drempels uitgezet en is er weer 112 mio weggegooid....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 aug 2019 19:48 |
|
|
sportscarfreak
991 GT3 Clubsport Riviera Blau, , 993 Turbo, 996 GT3 MKI Clubsport 2001 Speedgelb, 996 GT3 MKI 2001Speedgelb, Porsche 109 Junior 1959,
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Een actieve drempel is al eens toegepast, getest in Nederland. In de Drentse plaats Schoonoord. Het ding werkte ook wanneer die het niet zou moeten doen...als je er over kroop bijvoorbeeld. Na veel ellende en claims is ie uiteindelijk weer verwijderd...
|
20 aug 2019 21:54 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Misschien dat die mevrouw Halsema er wel iets in ziet om Amsterdam autovrij te maken............
|
20 aug 2019 21:57 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Wat een negativiteit weer hierboven. Is toch ideaal een drempelloze stad/dorp (toch, Johann?), als je je aan de max snelheid houdt tenminste. Alle bezwaren zijn eenvoudig technisch op te lossen. Hangt wel een prijskaartje aan.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
21 aug 2019 9:34 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Het probleem is dat een minimale overschrijding van de maximum snelheid, iets wat ook een voorzichtige, zich doorgaans aan de regels houdende automobilist eenvoudig kan overkomen, onevenredig zware consequenties kan hebben. Er wordt gewoon een gevaarlijke situatie gecreëerd. Daar mag je best kritiek op hebben, heeft niets met negativiteit te maken.
Bij ons in de buurt hadden ze van die gladde halve bollen in het wegdek gemonteerd als alternatieve drempel. Voor fietsers levensgevaarlijk, zeker bij nat weer omdat leidde tot valpartijen. Toen het gesneeuwd had zag je ze niet met als gevolgg nog meer valpartijen, iets wat je als fietser niet graag hebt wanneer er ongeduldige automobilisten vlak achter je rijden.
Uiteindelijk zag een jonge automobilist ze over het hoofd in het donker, is van de weg geschoten en in de sloot beland en overleden. Daarna zijn ze weer weggehaald. Zoals horn hierboven al aangaf; weer een verspilling van belastinggeld.
Is een paar km te snel rijden een reden voor forse schade aan je auto of in het ergste geval de dood?! Dat meen je zelf toch ook niet?!
|
21 aug 2019 10:22 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Dit dus, wat Ewout zegt. Daar ben ik het volledig mee eens! Goed verwoord ook Ewout
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
21 aug 2019 10:44 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Waar staat een paar km? Kun je instellen op bijv 10 km of meer. Overigens als je zo redeneert moet je ook alle bomen weg halen langs de weg en sloten idem. Allemaal gevaarlijk.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
21 aug 2019 10:52 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Jij snapt het niet Cazzo.....dus jij denkt dat de overheid burgers moedwillig mag schaden bij een overtreding? Whatt's next? Door rood rijden, en dan mogen ze gericht schieten? Een fietser die zijn hand niet uitsteekt, mag een stalen stang door zijn wiel krijgen? Iedereen die een overtreding begaat, mag moedwillig beschadigd worden? Dat is pure terreur!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
21 aug 2019 11:13 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Pakje kauwgom stelen, hand eraf hakken! "Moet je je maar aan de regels houden" Ook bij 10 km/h te hard of bij 20 km/h te hard is een mogelijk overlijden van de "dader" of blijvende invaliditeit een veel te zware straf. Als je een kleine zelfstandige bent, op de motor op weg naar het werk gelanceerd wordt en door een paar fracturen je werk tijdelijk niet kunt uitoefenen heb je grote kans dat je arbeidsongeschiktheidsverzekering niet uitbetaalt omdat dit onder je eigen risicotermijn valt. Dat kost je dan duizenden euro's en flink lichamelijk ongemak. Het grote verschil met bv een ski-vakantie is dat ik als zelfstandige zelf gekozen heb om het risico van de vakantie op me te nemen en dat bij deze drempels de overheid dit als mogelijke sanctie oplegt. Lijfstraffen vind ik iets voor de middeleeuwen en niet passend in een moderne maatschappij.
|
21 aug 2019 11:58 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Wat een onzin. Zon drempel kan prima uitgevoerd worden zodat de kans op schade en ongelukken minimaal is. Een boom langs de weg is vele malen gevaarlijker. Ik vind trouwens dat alle bomen dood moeten, moordenaars zijn het!!!
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
21 aug 2019 13:37 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Ja ... prima afstelbaar. Maar als het weinig (mechanische) impact heeft kan je er waarschijnlijk ook zonder problemen sneller overheen. Dus is het niet effectief.
Als het wel genoeg impact heeft dan is het wachten tot er iemand met veel grotere snelheid dan toegestaan overheen rijdt, klapband krijgt, de controle over het stuur verliest en (frontaal) tegen een andere weggebruiker (voetganger/fietser/auto) aanknalt.
Daarenboven lijkt het me op lange termijn duur om te onderhouden. Gaat gegarandeerd stuk of komt klem te zitten door zand, steentjes en vuil tussen de kieren.
|
21 aug 2019 15:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Net als veel reguliere drempels waar je beter met 90 km/uur over kunt rijden dan met 30 km/uur Volgens mij zit er geen raket-geleerde achter het ontwerp van vele verkeersdrempels. Of ze zijn niet hoog genoeg voor de ter plaatse geldende snelheid, of zo hoog dat als je er met 60 km/uur overheen mag, je dat écht niet wilt ... In spanje zet men gewoon een verkeerslicht (met roodlicht- én snelheids- camera) neer. Ga je te snel, gaat het licht op oranje - en vaak ook op rood. Duidelijk en doeltreffender, als je het mij vraagt
|
21 aug 2019 15:54 |
|
|
Peter S
Porsche Spyder 718Vinkeveen
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Olaf had jij dat las apparaat nog gekocht?
|
21 aug 2019 17:31 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Wat een gedoe weer. Ik heb persoonlijk helemaal niets tegen verkeersdrempels, het einig nadeel dat ik erin zie is dat je niet lekker meer kan doorscheuren. Dat is jammer. Verder vind ik het allemaal best Maar serieus - over beweegbare drempels: wel lekker dat je, als je je aan de snelheid houdt, niet steeds bang hoeft te zijn dat er een veerpoot door de motorkap komt. Want de gemiddelde drempel in een 50 zone moet je met niet meer dan 7 a 8 km/u nemen, als je tenminste gehecht bent aan je auto. Echt absurd. En als je te hard rijdt word je toch niet direct gelanceerd?!
|
21 aug 2019 17:34 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Actieve drempel straft (te-) hardrijders
Ja joh, eng hoor, nieuwe ontwikkelingen. Allemaal bedreigingen ipv kansen
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
22 aug 2019 11:53 |
|
|