|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
vaudi
996 C2, 1998
|
996 3.4 Lambda sondes
De eerste 996 versies hebben per rij van 3 cilinders alleen een L sonde die voor de (kat)alysator is geplaatst. De latere versies hebben er per cilinderbank 1 voor en 1 na de kat. Begreep dat de 2e sonde er alleen is om de 1e te controleren op een goede werking. En dat de injectie op de meetwaarden van de 1e geregeld worden. Bij APK bleek 1 bank een te hoge CO waarde te hebben, waarschijnlijk veroorzaakt door de betreffende Lambda sonde. Deze wil ik laten vervangen.
Wie weet zo of de sensor voor en na de kat van hetzelfde type zijn?
|
20 aug 2019 20:33 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: 996 3.4 Lambda sondes
Nee zijn niet dezelfde. Althans hebben een andere aansluiting.
De post-kat is idd om de werking van de katalysator te controleren. De pre-kat om het verbrandingsproces af te regelen.
Als het de lambda sonde is dan moet het probleem mee verplaatsen als je ze van L naar R omwisselt.
Zat je er ver over met de CO meting?
Wanneer laatst olie ververst?
Fuel trims nagekeken of die ver offset zijn?
LMM nog ok? Met Porsche tester of durametric kan je dat snel controleren. Kan geen kwaad deze eens een keer te vervangen moest dit nog nooit gebeurt zijn.Gaat de auto ook nog eens beter door rijden. Slijten toch redelijk rap vind ik. En is een van de meest cruciale sensors op de motor.
Een flesje injector cleaner wil ook wel eens wonderen doen.
|
20 aug 2019 22:49 |
|
|
vaudi
996 C2, 1998
|
Re: 996 3.4 Lambda sondes
dank je, goede info Kehldar! De bank met cil. 456 was qua CO perfect. Die van cil. 123 was duidelijk te hoog. Vandaar dat we de betreffende lambda verdenken. Helaas zit die erg vast. Voorlopig iedere avond maar even inspuiten met kruipolie / wd40. Heb je toevallig een OEM nummer van de pre-Kat sonde?
|
21 aug 2019 10:47 |
|
|
964hans
997.2 turbo S
993 4SBoekelo
|
Re: 996 3.4 Lambda sondes
|
21 aug 2019 11:08 |
|
|
Ruud81
996 MKII C2 coupeLimburg
|
Re: 996 3.4 Lambda sondes
Warm rijden en dan los proberen te draaien geen optie..?
|
21 aug 2019 12:06 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: 996 3.4 Lambda sondes
Warm stoken wil ook wel eens helpen, ja. En weet niet of WD40 het perfecte middel hier voor is. Bij mij hielp het allemaal niks. Opletten dat je de schroefdraad niet stukdraait. Ik heb bij overstap naar de 200-cell kats dus ook 4 nieuwe sensors moeten kopen. Was toen bij Alpo redelijk goed geprijsd. Die kunnen je zo eventueel ook wel helpen zonder nr. Maar even rondshoppen kan geen kwaad.
Edit: WD40 alternatieven 50/50 mix aceton met transmissieolie, kaarsvet plantaardige olie Icm met heet stoken
|
21 aug 2019 13:21 |
|
|
996Tom
ex. 993 '93, ex. 968 '92.
Nu 996 C4
|
Re: 996 3.4 Lambda sondes
Ik heb de juiste dop nog wel liggen (hoge dop, deels opengewerkt). Mag je wel lenen. Omg Haarlem.
_________________________________________ "Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari
|
21 aug 2019 23:43 |
|
|
vaudi
996 C2, 1998
|
Re: 996 3.4 Lambda sondes
Bedankt allemaal. @Tom, aardig! Maar de dop ligt al klaar. Inderdaad een ringsleuitel dop met uitsparing erin voor de kabel. En aan de zijkant van de dop een vierkant gat voor het wringijzer van de doppenset.
|
22 aug 2019 22:46 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|