Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
Update:
Bij een aantal potentiële kopers / geïnteresseerden was er wat angst / onzekerheid over de motor of het matig lopen hiervan en de mogelijk in de toekomst verbonden kosten hieraan.
Aangezien noch ik noch Frank Schmidt hier echt goed naar gekeken hadden konden wij uiteraard relatief weinig zeggen over de kans op grote problemen en al helemaal de garantie niet geven over bepaalde zaken, die bepaalde mensen blijkbaar willen bij een auto van 30 jaar oud? Mijn idee was en vooralsnog is om eerlijk en zo transparant mogelijk te zijn en dus gaan we geen dingen zeggen die we niet kunnen garanderen.
Echter:
In overleg met Schmidt heb ik hen de motor laten diagnosticeren en een verwacht relatief klein probleem <1500 euro dit meteen te laten verhelpen.
Gelukkig was het inderdaad geen groot probleem. Het zat het mn in de injectoren die vervangen en/of schoongemaakt zijn, benzine vervangen en alles is goed gereinigd, nieuwe filter etc.
De auto loopt weer keurig over 6 cilinders, zonder enige problemen. Het enige dat nu resteert (aan het blok) is de oppervlakkige corrosie maar dat is vnl voor het oog en kan je desgewenst zelf doen.
Hiermee is overigens de kans dat ik er zelf gewoon weer in ga rijden ook enorm toegenomen, maar vooralsnog staat de auto nog te koop. Echter voor de koopjesjagers, die dit mn als argument gebruikten, heb ik slecht nieuws
De prijs blijft uiteraard hetzelfde, ik heb er nu zelf zon 1000 euro ingestoken om een risico weg te nemen.