Update Porsche 912 LWB project
Allen,
Na een introductieberichtje een tijdje geleden, nu een korte update, maar zeker ook vragen. Het is niet het eerste project, maar wel een eerste Porsche, en daar zijn jullie ervaringsdeskundigen in.
De 912 LWB is geheel gestript door mijn vader die (als gepensioneerde) hier meer tijd voor heeft. Alles (bekleding, lijmresten, dempingsmateriaal etc.) aan de binnenkant is verwijderd.
De auto is best hard, een paar punten zijn ondertussen van nieuwe (handmade) plaatdelen voorzien.
Dit neemt mijn vader voor zijn rekening, hij last alles ertussen (dus geen plaatwerk over elkaar). Monnikenwerk, maar uiteindelijk wel netjes en onzichtbaar.
Ondertussen hebben we bij HMD een kantelbrug gekocht. Als de body verder ontdaan is van de wielen/armen gaat hij aan de kantelbrug en kan er schoonmaak- en laswerk aan de onderzijde verricht worden.
Blok en bak zijn eruit, hier zit een 50 jarig olie-zandmengsel op. Deze set is richting mij gegaan, waarna ik het schoonmaken hiervan voor mijn rekening neem.
Dasty en remmenreiniger helpen me hierbij. Niet als nieuw, maar schoon iig wel.
To do: nieuwe keerringen plaatsen.
Ook de assen zijn schoongemaakt en gaan voorzien worden van nieuw vet en nieuwe hoezen (iemand idee hoe ik ze op speling kan controleren?)
Het blok lekt iig bij de kleppendeksel en tussen klop en cilinder.
De motor loopt niet, een koude-motor-compressie gaf een resultaat van 8 bar op alle cilinders (iemand advies voor plan van aanpak - meer meten etc?)
Nu al het plaatwerk van de motor verwijderen, ontdoen van alle viezigheid en weer in een goede kleur zetten (is zwart origineel?)
Wat is 'normaal' de kleur van de kleppendeksels?
Terug naar de body: het doel is om (na het laswerk wat nu bekend is) de auto te laten stralen en direct in de epoxy primer te laten zetten.
Natuurlijk zullen er dan nog wat gaten vrijvallen waarna dit opgelost dient te worden.
Ik zal proberen een aantal foto's toe te voegen en hier updates te posten.
Tips zijn meer dan welkom, vaak zijn zaken vanzelfsprekend omdat je iets al vaker gedaan het, maar ik hoor ze graag!
Gr. Antoine
album/album_personal.php?user_id=22718