Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:15

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 100  Volgende
Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Heerlijk al die haters.
Teslatopic is trending.
Feit is gewoon dat tesla de hele autowereld op zn kop (heeft ge)zet. De gevestigde orde krijgt rake klappen en die doen een hoop mensen blijkbaar pijn.
:popcorn:

23 okt 2019 20:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Enguess schreef:
Ik ga even met normale mensen praten denk ik :mrgreen:

:lol: :lol: :lol:

23 okt 2019 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Vandaag na 6000km naar de dealer met de S, draagarm en aandrijving linksvoor stuk, schijnt meer voor te komen...
Rijdt verder prima hoor, maar afwerking is wel des Hyundai, voor een auto van 120k best vreemd
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono

23 okt 2019 21:12
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Pacoloco schreef:
Heerlijk al die haters.
Teslatopic is trending.
Feit is gewoon dat tesla de hele autowereld op zn kop (heeft ge)zet. De gevestigde orde krijgt rake klappen en die doen een hoop mensen blijkbaar pijn.
:popcorn:

Ach er worden hier (en elders) door de tesla fan boys vrijwel net zo veel open deuren ingetrapt als door de tesla haters. Voor zover je de wereld zo zwart wit kunt indelen.

Daarbij zit ik voornamelijk op het porsche forum voor m’n porsche (voorliefde/hobby) en misschien wat voor mij relevante topics over trackdays etc. Daar ben ik misschien wat eigenaardig in. Op Driving Fun is soms het zonnepanelen /warmtepomp topic trending ... lekker belangrijk ...

23 okt 2019 21:15
Profiel
‘64 Kever
ewp964c2 schreef:
Rijdt verder prima hoor, maar afwerking is wel des Hyundai, voor een auto van 120k best vreemd
ik weet het, ik heb er geen, dus mag er niet over praten.
Collega van me komt uit een Merc C350e, nu een Tesla Model-3... zijn woorden: “Je kunt wel merken dat je voor 55k eigenlijk een auto van 5k koopt, met een motor/aandrijving van 50k”... (iets in die strekking) ;)

23 okt 2019 21:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Nine-6-four schreef:
dirty gertie schreef:
Ik mag mijn MB 350 hybrid gaan inleveren voor iets nieuws, en heb gisteren even de lease kosten vergeleken van een 340i / 540i met die van een EV van een ton. Ik vind de verschillen wel klein worden onder het 2020 tarief.

'Uiteraard' past de overheid eea qua bijtelling bij als er meer EV's als auto van de zaak op de weg komen. Die geldmachine gaat echt niet stil vallen.

Maar zonder bijtellingsvoordeel is de keuze tussen een 540i en een I-Pace, Etron of EQC snel gemaakt denk ik. Daar hoef je geen EV hater voor te zijn.

23 okt 2019 21:55
Profiel
‘64 Kever
Drie SUV’s en een sedan, inderdaad ;) (geintje!)

23 okt 2019 23:12
Profiel Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Enguess schreef:
Nou, de liefde gaat ver, of sterker nog: maakt blind. Een Tesla vergelijken met Doutzen Kroes is wel de limit voor vandaag.

Beter lezen helpt...

24 okt 2019 5:14
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Pascal schreef:
ewp964c2 schreef:
ik weet het, ik heb er geen, dus mag er niet over praten.
Collega van me komt uit een Merc C350e, nu een Tesla Model-3... zijn woorden: “Je kunt wel merken dat je voor 55k eigenlijk een auto van 5k koopt, met een motor/aandrijving van 50k”... (iets in die strekking) ;)

En als jij zoiets hoort neem jij dat serieus?

24 okt 2019 5:17
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Devils son schreef:
Enguess schreef:
Nou, de liefde gaat ver, of sterker nog: maakt blind. Een Tesla vergelijken met Doutzen Kroes is wel de limit voor vandaag.

Beter lezen helpt...

Nee ik denk het niet.
Ik geef toe dat ik niet al mijn hercencellen mee neem naar het forum, die gebruik ik voor andere dingen. Maar je hoeft geen superintellect te zijn om te zien dat je heel blij bent met jouw eigen spullen, dat jouw Tesla de mooiste, snelste, best afgewerkte en gaafste is ter wereld. Goed zo! Ik ben oprecht blij voor je. Dat meen ik. Het is tenslotte jouw auto, jouw keuze. Maar je hoeft niet te vuur en te zwaard anderen, die een andere mening hebben (of misschien het licht nog wel niet gezien hebben, wie weet) te overtuigen van jouw gelijk. Dat is me toch een partij vermoeiend.

24 okt 2019 7:42
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Nine-6-four schreef:
dirty gertie schreef:
Ik mag mijn MB 350 hybrid gaan inleveren voor iets nieuws, en heb gisteren even de lease kosten vergeleken van een 340i / 540i met die van een EV van een ton. Ik vind de verschillen wel klein worden onder het 2020 tarief.

'Uiteraard' past de overheid eea qua bijtelling bij als er meer EV's als auto van de zaak op de weg komen. Die geldmachine gaat echt niet stil vallen.

En niet alleen om financiële redenen, het doel van de overheid is niet om elektrisch rijden goedkoop te maken.
Hun doel is iedereen elektrisch krijgen. En dat doe je door tijdelijk een voordeel richting EV te geven, zodat de bevolking zich in die richting oriënteert.
Eenmaal dat op gang is gezet, is die goedkope bijtelling niet meer nodig.

24 okt 2019 7:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
Ach er worden hier (en elders) door de tesla fan boys vrijwel net zo veel open deuren ingetrapt als door de tesla haters. Voor zover je de wereld zo zwart wit kunt indelen.

Ben het (groten)deels wel met je eens hoor. Vind het alleen wel grappig om wat olie op het vuur te gooien.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel positief verrast ben door de tesla maar voor dit geld koop je in duitsland gewoon een mooie(re) ICE.
Als het gaat om Total cost of ownership dan gaat dit vergelijk spaak. Beter te vergelijken met de volkswagen polo of golf.

Voor mij waren dit de pros en cons

Nadelen van tesla:
Beperkte range
Laden duurt langer dan tanken
Afwerking tesla is minder mooi dan een ice met vergelijkbare aanschafprijs
Minder ruimte
Uiterlijk minder mooi
Ellenlange discussies over milieu, afwerking, subsidies, vergelijking met ice etc

Voordelen:
Fijne aandrijflijn
Moderne auto met dito scherm
Minder belastend voor het milieu (zeker als je kijkt naar de plaats waar de vervuiling plaatsvind).
Total cost of ownership
Ellenlange discussies over milieu, afwerking, subsidies, vergelijking met ice etc
Instant koppel
autopilot

Tesla heeft gewonnen (voorlopig)
My 2 pennies

Ow ja, en het is maar een auto he :) #firstworldproblems

24 okt 2019 7:53
Profiel
PorscheForum Rakker
dobbelsteen schreef:
Nine-6-four schreef:
dirty gertie schreef:

En niet alleen om financiële redenen, het doel van de overheid is niet om elektrisch rijden goedkoop te maken.
Hun doel is iedereen elektrisch krijgen. En dat doe je door tijdelijk een voordeel richting EV te geven, zodat de bevolking zich in die richting oriënteert.
Eenmaal dat op gang is gezet, is die goedkope bijtelling niet meer nodig.

Kortom doel is om de ultieme melkkoe in welke vorm dan ook te behouden :mrgreen:

24 okt 2019 8:26
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Devils son schreef:
Roepen dat Doutzen Kroes een lelijke trol is, is in theorie ook ‘een mening’. Maar heel serieus zal je niet genomen worden met dat soort stellingen.

Natuurlijk is de afwerking van een Audi op een hoger niveau (het blijft een Amerikaan), maar de afwerking is op zich gewoon prima.

Het is in ieder geval schattig dat je na maanden eindelijk weer eens langs komt om ons van je liefde voor T te vertellen :wink:

24 okt 2019 8:29
Profiel
993 4S
Enguess schreef:
Dat is me toch een partij vermoeiend.

Ik geniet juist van dit soort discussies (maar dat is wel duidelijk, denk ik)
FF lekker tussen 2 meetings verstand op nul :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 24 okt 2019 9:38, in totaal 1 keer bewerkt.

24 okt 2019 9:34
Profiel
993 4S
Nine-6-four schreef:
Kortom doel is om de ultieme melkkoe in welke vorm dan ook te behouden :mrgreen:

We kunnen ook de autokosten verlagen en de BTW op 30% zetten, zeg het maar :popcorn:

24 okt 2019 9:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Dat kan, en daarnaast ook de scheepvaart en luchtvaart grondig bekijken qua vervuiling. Best bizar dat er geen belastingen op kerosine zit nietwaar?

24 okt 2019 9:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Tesla verrast met winst, aandeel nabeurs 20 procent hoger

Eindelijk weer eens winst

24 okt 2019 10:28
Profiel
Cazzo Super Veloce schreef:
Enguess schreef:
Dat is me toch een partij vermoeiend.

Ik geniet juist van dit soort discussies (maar dat is wel duidelijk, denk ik)
FF lekker tussen 2 meetings verstand op nul :mrgreen:

Jij - jij afvallige. Ik dacht dat ik op jou kon rekenen, als (ex-)BMW adept. Maar ook jij hebt je laten verleiden en laten beinvloeden door Tesla’s Lorelei, je ziel verkocht aan de electrische duivel. En ook aan des duivels zoon :mrgreen:

24 okt 2019 10:49
Profiel
Enguess schreef:
Devils son schreef:
Enguess schreef:

Beter lezen helpt...

Nee ik denk het niet.
Ik geef toe dat ik niet al mijn hercencellen mee neem naar het forum, die gebruik ik voor andere dingen. Maar je hoeft geen superintellect te zijn om te zien dat je heel blij bent met jouw eigen spullen, dat jouw Tesla de mooiste, snelste, best afgewerkte en gaafste is ter wereld. Goed zo! Ik ben oprecht blij voor je. Dat meen ik. Het is tenslotte jouw auto, jouw keuze. Maar je hoeft niet te vuur en te zwaard anderen, die een andere mening hebben (of misschien het licht nog wel niet gezien hebben, wie weet) te overtuigen van jouw gelijk. Dat is me toch een partij vermoeiend.

Je bewijst nu alleen maar dat lezen jou duidelijk heel moeilijk afgaat.

Ook goed verder.

24 okt 2019 11:19
Profiel
993 4S
Enguess schreef:

Jij - jij afvallige. Ik dacht dat ik op jou kon rekenen, als (ex-)BMW adept. Maar ook jij hebt je laten verleiden en laten beinvloeden door Tesla’s Lorelei, je ziel verkocht aan de electrische duivel. En ook aan des duivels zoon :mrgreen:

:lol:
Nooit te oud om te leren/voortschrijdend inzicht etc.
Ook jij gaat voor de bijl.

24 okt 2019 11:29
Profiel
Maarten schreef:
Het is in ieder geval schattig dat je na maanden eindelijk weer eens langs komt om ons van je liefde voor T te vertellen :wink:

Ik kijk geregeld, maar vaak zie ik dan discussies die al zo vaak gevoerd zijn dat zelfs ik mij er niet meer toe kan zetten. ;)

24 okt 2019 11:56
Profiel
Devils son schreef:
Je bewijst nu alleen maar dat lezen jou duidelijk heel moeilijk afgaat.

Ook goed verder.

Ik verwacht niet dat je dit verder gaat uitleggen. Zou ook heel moeilijk voor je worden.
Ook goed verder.

24 okt 2019 12:02
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Devils son schreef:

Ik kijk geregeld, maar vaak zie ik dan discussies die al zo vaak gevoerd zijn dat zelfs ik mij er niet meer toe kan zetten. ;)

Uiteindelijk herhaalt alles zich :wink:

24 okt 2019 12:18
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Pacoloco schreef:
Nadelen van tesla:
Beperkte range

Waarom eigenlijk? In normale omstandigheden laad je die elke nacht op. Waarom is een range van +500km dan te weinig?
Met een BMW M5 E60 haal je dat zelfs niet eens.

24 okt 2019 17:28
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 100  Volgende