Auteur |
Bericht |
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
 Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Ik snap het nog steeds niet en Horn geeft geen antwoord op mijn vraag. De meting eindigde bij paaltje 72 Re. Waar begon de meting?
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
26 nov 2019 16:38 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
De meting begon 2817 meter eerder ... maar eindigde niet bij HMP 72 Re 
|
26 nov 2019 16:59 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Gekker moet het ook niet worden. Horn mag dan door de rechter zijn vrijgesproken, maar nog niet door het Forum en daar gaat het uiteindelijk om. En dan geen antwoord geven! Verschrikkelijk. En wat ook zo is: hij reed niet alleen te hard, maar deed dat ook nog ‘s met een getunede S6, hoeveel stikstof was dat wel niet? Zo gaat die F1 race in Zandvoort natuurlijk nooit door! Gevangenis. Rijbewijs inleveren. En de S6 ook. Plus een donatie aan het Forum. Ben ik nog iets vergeten?
|
26 nov 2019 18:17 |
|
 |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Verplicht in een Renault Zoë rijden
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
26 nov 2019 19:13 |
|
 |
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Ja hoor. Eindelijk eens een duidelijk en keurig verwoord verhaal met een nette afloop hier op het PF en toch zijn er hier weer lui die er weer een enorme heisa van weten te maken 
|
26 nov 2019 19:26 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Ik ben net bijgekomen van het lachen na deze post Fred, jij hebt echt je roeping gemist.... Maar on topic, ik geef Horn groot gelijk, een paar jaar terug ook zoiets gehad met de 964 op Knooppunt Hoevelaken en uiteindelijk ook een bekeuring verscheurd door de rechter 
|
26 nov 2019 19:52 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
26 nov 2019 21:25 |
|
 |
horn
PF #57
|
Dan lees je het anders dan ik het zie. Was te laat voor een afspraak. Reed idd ca 160 km/u in de 130 zone. Herkende echter een ongemerkte politieauto op tijd en nam gas terug. Zij hebben niet geconstateerd dat ik te hard reed. Slingerden me wel op de bon. Terwijl zij achter me reden reed ik niet te hard. Terwijl zij meenden te meten van wel. Maar je mag moraalridder zijn, doet me niet zoveel. Opinions are like assholes, everybody’s got one.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 nov 2019 9:00 |
|
 |
horn
PF #57
|
Sorry, je verhaal was zo wazig dat ik niet meende dat je serieus dacht dat deze heren met 130 km/u achteruit rijdend mij achtervolgden Maar hierbij het antwoord waar je zo naar snakt: In de mij verstrekte meetgegevens staat alleen bij welke hm paal de meting eindigt. En zelfs daar staat alleen ’72 Re’ terwijl hectometerpaaltjes altijd een cijfer achter de komma hebben. Ze geven niet aan waar de meting begint, maar zoals Olaf zegt is dat 2817 meter voor de hm paal waar de meting eindigt. Ik denk dat hun daadwerkelijke meting eindigde bij 72 Li. Maar omdat ze dat verkeerd in het systeem gezet hebben als 72 Re concludeerde het systeem dat ik die 2817 meter in de 100 km/u zone heb gereden. Die aan de Re kant idd daar is, 2817 m vóór 72 Re. Zo duidelijk?!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 nov 2019 9:03 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Ritalin? 
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
27 nov 2019 10:42 |
|
 |
horn
PF #57
|
Heb alweer spijt dat ik het überhaupt gedeeld heb.
Als ik te hard rij en ik word gesnapt, betaal ik gewoon. Als ik te hard rij en ik zie een flitser langs de kant staan, rem ik. En rij ik als het even kan met de toegestane snelheid langs de flitser. Kennelijk zijn er hier mensen die dat laf vinden en vinden dat je gewoon met 160 km/u langs de flitser moet rijden en dan de boete als een grote jongen betalen. Wederom: wie betaalt bepaalt. Ik betaal in dat geval liever een keertje niet en trap op de rem.
|
27 nov 2019 10:43 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Wil de eerste forumbezoeker die Niet remt (als hij 200 rijdt en hij Politie/flitser ziet zich) hieronder melden a.u.b ? 
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
27 nov 2019 10:49 |
|
 |
Nard
|
Ik rijd met de Panamera turbo altijd zo snel langs een politieauto dat ze me nieteens kunnen bijhouden. Laat staan mijn snelheid kunnen meten 
|
27 nov 2019 14:30 |
|
 |
Nine-6-four
|
In Italië steekt de politie dan zelfs een duim naar je op! 
|
27 nov 2019 17:19 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Machtig land. Herinner me een Carabinieri op een BMW motorfiets die een wheely trok in een volle winkelstraat tijdens de Milano-Taranto. In NL goed voor levenslang. In CH voor levenslang en TBS 
|
27 nov 2019 17:31 |
|
 |
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
OK duidelijk. Ook de politie moet zijn zaakjes op orde hebben natuurlijk net zoals ze dat van ons verwachten. Ik weet niet hoe dat apparaat van de politie werkt, ik dacht dat misschien gegevens zoals paaltjes via GPS in de lijst belanden of zoiets en dat per ongeluk een verkeerd paaltje, wellicht zelfs over het hele traject verkeerde paaltjes in de meetgegevens zouden zijn gekomen. Hoe dan ook; als de politie de zaken niet op orde heeft gaat de boete niet door en terecht. Goed afgehandeld door jou 
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
27 nov 2019 19:24 |
|
 |
Kappi2907
|
Snap ik, dank je wel Nederland voor het spekken van onze Italiaanse kas met zuurverdiende Nederlandse munten 
|
27 nov 2019 21:42 |
|
 |
Ruud81
996 MKII C2 coupeLimburg
|
Idd. Ik had mijn antwoord niet zorgvuldig getypt; ik zou in zo’n geval ook altijd... Bij een vaste flitspaal of flitser naast de weg dan is t gewoon zo (gelukkig zelden boetes) Bij een volg auto waar je de manier van controle niet vertrouwd zeg ik bezwaar aantekenen.
|
28 nov 2019 0:08 |
|
 |
Pacoloco
|
Ik snap het nog niet helemaal. Zou je het misschien nog een keer uit kunnen leggen?
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
28 nov 2019 9:18 |
|
 |
horn
PF #57
|
|
28 nov 2019 10:29 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Iemand al winterbanden onder de auto?
|
28 nov 2019 14:32 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Winterbanden zijn voor kneuzen die geen auto kunnen rijden.
|
28 nov 2019 14:34 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Nee joh, die kneuzen kopen een zelfrijdende auto! 
|
28 nov 2019 14:36 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Gooi je eigenlijk gewoon bouwmarktolie in die Tesla?
|
28 nov 2019 15:05 |
|
 |
horn
PF #57
|
Oke, ik hap. Rij met de Audi op Conti Sportcontact in de zomer en op Vredestein Quatrac 5 All Season banden in de winter. Van november tot na de laatste keer wintersport (meestal 2e helft maart). Zitten er al onder. 2 setjes velgen, zomer en winter. Winterbanden performen pas beter dan zomerbanden onder de 7 graden. De meeste dagen in voornoemde periode is het warmer dan 7 graden. Vandaar dat ik gekozen heb voor de All Season banden die het beste uit de test kwamen. Minder lawaai dan traditionele winterbanden (wel beduidend meer dan zomerbanden dus daarom nog steeds wisselen), met het sneeuwvlokje (Three Peak Snowflake) en de M+S codering. Band voldoet dus in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland aan winterbanden voorschrift. Ben erg blij met de beslissing en vorig jaar in een hevige sneeuwbui door Oostenrijk gereden en in de sneeuw de berg op moeten rijden met de S6 quattro met 355 pk. Echt geen centje pijn. Meer over die Quatrac 5 band (weliswaar op de Vredestein website, maar toch: https://www.vredestein.nl/car-suv-van/n ... oenenband/)
|
28 nov 2019 15:17 |
|
|