Je meent het Nou dan hebben die winterbanden ook geen zin
28 nov 2019 18:34
912
Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
bjft schreef:
@PaulusdB. Beetje sneue opmerking over dat LAF'je.
Gebeurt zo veel die LAFjes. Zelf twee maanden geleden mee gemaakt. Feit niet betwist of zo, maar het verslag van mijn antwoorden, was ver bezijden de waarheid. Daarom beroep aangetekend, maar kansloos door een LAF.
Zonder dat je een verklaring kan ondertekenen of zo, kunnen ze je alle woorden in de mond leggen...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
29 nov 2019 11:57
912
horn schreef:
Heb alweer spijt dat ik het überhaupt gedeeld heb.
Nee man, mooi verhaal...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
29 nov 2019 11:59
Frits77
986 S
040
Enguess schreef:
Je meent het Nou dan hebben die winterbanden ook geen zin
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? wat een geweldig topic is dit geworden!
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Winterbanden zijn voor watjes, net als (semi)slicks op het circuit.
Kooooom maar, kom maar kom, maar....
_________________________________________ Trained byGP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
03 dec 2019 14:40
Cazzo Super Veloce
993 4S
_________________________________________ GREEN IS GOOD
03 dec 2019 15:32
horn
PF #57
horn schreef:
Ewout schreef:
Iemand al winterbanden onder de auto?
Oke, ik hap.
Rij met de Audi op Conti Sportcontact in de zomer en op Vredestein Quatrac 5 All Season banden in de winter. Van november tot na de laatste keer wintersport (meestal 2e helft maart). Zitten er al onder. 2 setjes velgen, zomer en winter.
Winterbanden performen pas beter dan zomerbanden onder de 7 graden. De meeste dagen in voornoemde periode is het warmer dan 7 graden. Vandaar dat ik gekozen heb voor de All Season banden die het beste uit de test kwamen. Minder lawaai dan traditionele winterbanden (wel beduidend meer dan zomerbanden dus daarom nog steeds wisselen), met het sneeuwvlokje (Three Peak Snowflake) en de M+S codering. Band voldoet dus in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland aan winterbanden voorschrift.
Ben erg blij met de beslissing en vorig jaar in een hevige sneeuwbui door Oostenrijk gereden en in de sneeuw de berg op moeten rijden met de S6 quattro met 355 pk. Echt geen centje pijn.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
05 dec 2019 14:35
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ja, maar waar moeten we het dan volgend jaar over gaan hebben?!
95-98 of fossiele brandstof vs elektrisch?
05 dec 2019 16:24
Olaf
911 Carrera S
.. nee, waar wel en waar niet je taycan op te laden
05 dec 2019 17:25
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
horn schreef:
horn schreef:
Ewout schreef:
Iemand al winterbanden onder de auto?
Oke, ik hap.
Rij met de Audi op Conti Sportcontact in de zomer en op Vredestein Quatrac 5 All Season banden in de winter. Van november tot na de laatste keer wintersport (meestal 2e helft maart). Zitten er al onder. 2 setjes velgen, zomer en winter.
Winterbanden performen pas beter dan zomerbanden onder de 7 graden. De meeste dagen in voornoemde periode is het warmer dan 7 graden. Vandaar dat ik gekozen heb voor de All Season banden die het beste uit de test kwamen. Minder lawaai dan traditionele winterbanden (wel beduidend meer dan zomerbanden dus daarom nog steeds wisselen), met het sneeuwvlokje (Three Peak Snowflake) en de M+S codering. Band voldoet dus in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland aan winterbanden voorschrift.
Ben erg blij met de beslissing en vorig jaar in een hevige sneeuwbui door Oostenrijk gereden en in de sneeuw de berg op moeten rijden met de S6 quattro met 355 pk. Echt geen centje pijn.
Ik roep al jaren, datgene wat er nu eindelijk in autovisie geschreven wordt. Winterbanden prima. In de sneeuw. Beneden 7c veiliger met winterbanden. Dus boven de 7c niet meer en dan maar weer zomerbanden monteren? Voor het grootste deel is het naar mijn mening een soort van schijnveiligheid die tussen je oren zit. Als je je rijstijl gewoon aanpast aan de omstandigheden geeft dat meer veiligheid. Maar ja we willen allemaal sneller en vooral eerder thuis zijn dan de voorligger hè........... Iemand ooit gehoord, dat de oorzaak van een ongeval gezocht moest worden in zomer of winterbanden? Ik niet. Uitgezonderd onder omstandigheden van sneeuw.
05 dec 2019 23:07
horn
PF #57
Ik werkte in ‘95 en ‘96 in Frankfurt. Daar (in ons bedrijf) was het van 1 nov tot 1 maart verplicht om op winterbanden te rijden (bmw vd zaak). Reed elk weekend heen en weer naar Amsterdam. Sindsdien zweer ik in winterse omstandigheden bij winterbanden. Reed in de sneeuw op de snelweg op de linkerbaan op snelweg heuvel op terwijl de een na de andere zomerbanden auto er rechts vanaf gleed. En daar ik elk jaar 1 of 2 keer ga skien red ik dat sowieso niet op zonerbanden.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
06 dec 2019 5:47
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Een hele mooie test tussen zomer vs all-season vs winterbanden onder droge/natte en warme/koude omstandigheden en in sneeuw.
06 dec 2019 10:49
912
Keer een auto training gehad in de winter (< 7 gr). Remproeven met zomer- en winterbanden. Maakte toch een indrukwekkend verschil...
06 dec 2019 12:31
Brulaap
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
En ik denk maar zo: 1e keer een kleine schade rijden omdat je liever op zomerbanden blijft rijden is mss wel duurder dan de extra kosten voor de winterbanden
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
06 dec 2019 20:57
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
En ik denk maar zo: 1e keer een kleine schade rijden omdat je te lang op winterbanden blijft rijden is wss duurder dan rijden met zomerbanden
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum