Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
[quote=“Enguess"]Ik was vroeger ook zo'n echte Nederlander: winterbanden zonde van het geld, en als je een beetje kan sturen (wat ik altijd van mezelf heb gevonden) dan red je het zonder ook wel, zelfs op wintersport. En inderdaad heb ik mijn BMW's altijd met geweld besneeuwde hellingen opgetrapt en als het echt niet meer ging de sneeuwkettingen eronder. Wat een gedoe, het verkleumde vingers die krengen vast zien te krijgen en ze dan toch 300m verder weer kwijt zijn.... we kennen het wel. Sinds verhuizing naar Zwitserland, alweer bijna 20 jaar geleden, tot inzicht gekomen dat ik gewoon dom was. Winterbanden zijn gewoon een must. Ik zie ze nog vaak, de toeristen (m.n. Nederlanders en Belgen) die op hun zomerbandjes binnenkomen glibberen in ons wintersportdorp... [/quote]
jaren terug, ik was rond de 18 a 19 jaar, winterbanden waren er toen nog niet zoveel, met de BMW 524TD naar gerlos, onderaan de berg stond iedereen zijn kettingen om de banden leggen,
ik zag nog nergens sneeuw op de weg dus koppig als ik was (ben) gewoon doorgereden, halverwege op de berg stond ik dwars op de weg.
midden in de bocht de kettingen erom gelegd, moest de wagen opkrikken omdat hij iets verlaagd was, blokkeerde heel de weg.
wat waren de buschauffeurs boos op mij
hebben jullie weer wat te lachen