Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:34

Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Snelheidsboete ‘verscheurd' 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Snelheidsboete ‘verscheurd'
Beter op recente winterbanden het hele jaar door rijden dan op 10 jaar oude meuk, waarvan de profiel-diepte nog APK waardig is ;)

06 dec 2019 22:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
horn schreef:
Ik werkte in ‘95 en ‘96 in Frankfurt. Daar (in ons bedrijf) was het van 1 nov tot 1 maart verplicht om op winterbanden te rijden (bmw vd zaak). Reed elk weekend heen en weer naar Amsterdam.
Sindsdien zweer ik in winterse omstandigheden bij winterbanden. Reed in de sneeuw op de snelweg op de linkerbaan op snelweg heuvel op terwijl de een na de andere zomerbanden auto er rechts vanaf gleed.
En daar ik elk jaar 1 of 2 keer ga skien red ik dat sowieso niet op zonerbanden.

Ik was vroeger ook zo'n echte Nederlander: winterbanden zonde van het geld, en als je een beetje kan sturen (wat ik altijd van mezelf heb gevonden) dan red je het zonder ook wel, zelfs op wintersport. En inderdaad heb ik mijn BMW's altijd met geweld besneeuwde hellingen opgetrapt en als het echt niet meer ging de sneeuwkettingen eronder. Wat een gedoe, het verkleumde vingers die krengen vast zien te krijgen en ze dan toch 300m verder weer kwijt zijn.... we kennen het wel. Sinds verhuizing naar Zwitserland, alweer bijna 20 jaar geleden, tot inzicht gekomen dat ik gewoon dom was. Winterbanden zijn gewoon een must. Ik zie ze nog vaak, de toeristen (m.n. Nederlanders en Belgen) die op hun zomerbandjes binnenkomen glibberen in ons wintersportdorp...

07 dec 2019 12:31
Profiel
Moderator
PF #57
Wat zijn die extra kosten dan precies? Setje (gebruikte?) velgen (eenmalig), 2x per jaar wisselen en opslag. Die laatste twee kosten me minder dan een tank benzine.

08 dec 2019 6:07
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Hier niet eens een extra setje velgen.

2x per jaar bandenwissel en balanceren ...

08 dec 2019 10:57
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Ik rij sinds een jaar of 10-12 inderdaad ook met ‘winter’ banden in de winter. Ook de auto van TOTMBO hier op all-season, zeker met regen en modder op de weg (in de polder wonen heeft ook nadelen ;)).

Dit is ook wel een mooi vergelijk, als je je afvraagt waarom je niet gewoon het hele jaar op je winterbandjes moet rijden. Mijn zwager werd in elk geval wit om zijn neus, nadat ie stoer vertelde dat hij niet naar winterbanden hoefde te wisselen. (Want die ogen er het hele jaar al op, hoefde ie geen nieuwe banden te kopen!).

https://youtu.be/guBRmbldWpk

08 dec 2019 10:58
Profiel Facebook 
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Ik wissel altijd de wielen.
Mijn ex-Macan: €1500 voor 4 complete wielen (autobandenmarkt.nl); 2 winters mee gereden en daarna de P verkocht en ook de extra set winterwielen (€500). Is duurder dan wisselen aan het begin en einde van de winter (volgens mij iets van €100 per wissel? Zo ja: €400 in 2 jaar), maar ik kan het doen op een moment dat het mij uitkomt en in mijn eigen garage. De winterbanden hebben mij dus €600 gekost voor 2 winters gebruik. Ik heb er 15-20Kkm mee gereden. Als ik op de zomerbanden had blijven rijden hadden die ook gesleten, dus vind de meerkosten wel meevallen.

08 dec 2019 11:13
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
[quote=“Enguess"]Ik was vroeger ook zo'n echte Nederlander: winterbanden zonde van het geld, en als je een beetje kan sturen (wat ik altijd van mezelf heb gevonden) dan red je het zonder ook wel, zelfs op wintersport. En inderdaad heb ik mijn BMW's altijd met geweld besneeuwde hellingen opgetrapt en als het echt niet meer ging de sneeuwkettingen eronder. Wat een gedoe, het verkleumde vingers die krengen vast zien te krijgen en ze dan toch 300m verder weer kwijt zijn.... we kennen het wel. Sinds verhuizing naar Zwitserland, alweer bijna 20 jaar geleden, tot inzicht gekomen dat ik gewoon dom was. Winterbanden zijn gewoon een must. Ik zie ze nog vaak, de toeristen (m.n. Nederlanders en Belgen) die op hun zomerbandjes binnenkomen glibberen in ons wintersportdorp... [/quote]

jaren terug, ik was rond de 18 a 19 jaar, winterbanden waren er toen nog niet zoveel, met de BMW 524TD naar gerlos, onderaan de berg stond iedereen zijn kettingen om de banden leggen,
ik zag nog nergens sneeuw op de weg dus koppig als ik was (ben) gewoon doorgereden, halverwege op de berg stond ik dwars op de weg.
midden in de bocht de kettingen erom gelegd, moest de wagen opkrikken omdat hij iets verlaagd was, blokkeerde heel de weg.
wat waren de buschauffeurs boos op mij

hebben jullie weer wat te lachen :lol:

08 dec 2019 11:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Citaat:
Ik was vroeger ook zo'n echte Nederlander: winterbanden zonde van het geld, en als je een beetje kan sturen (wat ik altijd van mezelf heb gevonden) dan red je het zonder ook wel, zelfs op wintersport. En inderdaad heb ik mijn BMW's altijd met geweld besneeuwde hellingen opgetrapt en als het echt niet meer ging de sneeuwkettingen eronder. Wat een gedoe, het verkleumde vingers die krengen vast zien te krijgen en ze dan toch 300m verder weer kwijt zijn.... we kennen het wel. Sinds verhuizing naar Zwitserland, alweer bijna 20 jaar geleden, tot inzicht gekomen dat ik gewoon dom was. Winterbanden zijn gewoon een must. Ik zie ze nog vaak, de toeristen (m.n. Nederlanders en Belgen) die op hun zomerbandjes binnenkomen glibberen in ons wintersportdorp...

En de echte bergbewoners, maar ook Scandinaviërs hebben ook wel weer wat andere winterbanden dan waar de Nederlanders in het algemeen op rijden.

En on topic mooi dat die boete weg is Horn

08 dec 2019 12:02
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Studded Tires .... in Scandinavie.

Probeer maar een te stoppen als er geen ijs of sneeuw onder je wielen ligt :idea:

08 dec 2019 17:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Heb twee jaar geleden op "studded" banden rondje IJsland gedaan. Geweldig op sneeuw en ijs maar een drama op "gewoon" asfalt.
Je kan dan beter oordoppen bij je hebben :bang:

08 dec 2019 21:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4