Wellicht beter op zn plek in het voorstelhoekje maar vanwege toch wat meer dingen 'gedaan' een projecttopic aangemaakt. Je moet toch wat op een regenachtige dag.
Vergeleken bij de andere projecten kan je niet eens echt van een project spreken maargoed.
Afgelopen zomer eerst mn garage gereed gemaakt. Daarna opzoek gegaan naar een Porsche naar mijn wensen.
dwz:
997 MK1
4s
Blauw (of atlasgrijs)
Zwart interieur
Handgeschakeld
Sportchrono en stoelverwarming.
Ook echt nog nagedacht of ik een mk2 zou nemen. Het interieur daarvan vind ik echt wel mooier. De lichtunits achter en de knipperlichten voor zijn naar mijn smaak niet helemaal leuk getekend/gesneden (ieder zn ding natuurlijk). Dus ondanks alle bekende nadelen toch voor een mk1 gegaan.
Uiteindelijk een mooie gevonden bij mezelf om de hoek. Nl auto, 100k km, 2006. Na een keuring bij vd Gugten mee naar huis genomen.
Wat is dat lekker zeg!
Echt een heel andere auto dan mn 964 die ik heb gehad, maar toch hetzelfde Porsche gevoel.
Echt superblij mee.
Als eerste de auto een uitgebreide polijst en poetsbeurt gegeven. Ook daarbij de koplampen en knippers weer mooi helder gepolijst.
Reflectie:
't zijn de kleine dingen die het doen; nieuwe radioknopjes. De oude bleven aan je vingers kleven
Nieuwe naafkapjes (eerst even in de blanke lak gezet)
De auto heeft daarna een tourtje gedaan langs verschillende garages voor wat achterstallig/preventief onderhoud wat ik niet zelf doe in die kleine garage van mij.
- nieuwe condensors
- nieuwe radiateurs en meteen zooi verwijderen
- olie en bakolie verversen
- olietemp/niveau sensor vervangen
- de drie bekende modificaties op IMS/koelsysteem/AOS.
Laatste vond ik een moeilijke beslissing. Statistisch gezien kan ik helemaal beredeneren dat de kans erg klein is. Toch laten doen voor mn eigen gemoedsrust.
Koppeling bleek al een keer vervangen en IMS lager zag er perfect uit. Kijk dat soort zaken willen we horen.
Ook heb ik een nieuwe accu gezet. Doe ik eigenlijk altijd als ik een wat oudere auto koop. Kleine moeite, vaak groot resultaat.
Afgelopen week mn stuurtje, pook en handremhoes terug gekregen van Royal Steeringwheels. Laten verdikken, duimgrepen toegevoegd en opnieuw bekleed.
Ziet er (IMHO) echt erg mooi uit.
Wel klein foutje gemaakt met terugplaatsen van de airbag: stekkertjes niet goed teruggestoken. Dus nu heb ik een airbagwaarschuwing in het storingsgeheugen. Als er iemand met een Durametic? is in de buurt van Voorne Putten.........
Voor deze winter staat op het programma:
* Steenslag wegwerken (zo ver als mogelijk0
* + kabel voor startmotor vervangen. En als we dan toch bezig zijn dezelfde startmotor direct reviseren.
* Remklauwen bijpunten. Zijn nog te mooi voor volledig opnieuw spuiten/poedercoaten maar zitten toch een paar puntjes op.
Zoals gezegd; zeker niet echt een project, maar foto'tjes kijken is altijd leuk.
(als iemand nog een tip heeft om m'n kenteken te blurren, hou ik me trouwens warm aanbevolen. ben al blij dat ik foto's geplaatst krijg
)
Hopelijk gaat het nu wel goed met de foto's. Dit bericht ter vervanging van de eerste.