Auteur |
Bericht |
FMSGT3
996 GT3Soest
|
Lekke band
Ik heb 3 maanden en ongeveer 2.000 km geleden voor en klein vermogen twee nieuwe achterbanden laten monteren PZero Rosso 285/35/18.
Nu heb ik een lekke band door een schroefje dat op het wegdek lag. Vertellen ze me bij het PC dat men nooit banden repareert, dus dat ik weer een nieuwe band mag kopen. heb schijnbaar nog ' geluk' ook dat de andere achterband nog vrij jong is, anders hadden ze die ook vervangen.
iemand hier ervaring mee?
_________________________________________ Leidenschaft Motorsport
http://twitter.com/Fredget64
|
02 nov 2005 22:24 |
|
|
F@RGO
|
hangt er van af hoe groot de schade is aan uw band,
naar ik meen heeft Beltar reeds lek gereden en heeft hij die band laten herstellen
op zijn album zag ik 294 op de teller, dus zal wel deftig gedaan zijn zekers.
|
02 nov 2005 22:28 |
|
|
Ger
RS 5
|
Dat is pech.
Ik zou het advies van PC opvolgen.
Het kan nog erger.
Ik heb achter ook een kapotte band gehad, geheel stuk.
Achter 2 nieuwe erop laten leggen.
Enkele dagen later kwam ik erachter dat in een voorband een prop geschoten zat. Voorbanden waren bovendien aan het cuppen.
Oorzaak volgens PC te weinig bandenspanning, vorige eigenaar.
Dus voor ook 2 nieuwe erop laten leggen.
|
02 nov 2005 22:31 |
|
|
horn
PF #57
|
ach, vandaag ook 4 nieuwe banden laten monteren.
Auto wel door de apk heen, met vlag en wimpel...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 nov 2005 23:04 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Lekke band
Hoi Fred,
Zet dat kleine vermogen eens af tegen je auto
Tuurlijk, jammer, pech, helaas......., maar dat is nou ook gewoon het risico van er mee rijden.........
Gewoon een nieuwe band er op (afhankelijk van de slijtage van de ander, misschien zelfs twee.... , zelfs in 2.000 km kan er al best wat afgesleten zijn......onbalans/trillingen ). Je "verlies" nemen en weer lekker veilig op pad!
Banden zijn nog steeds je enige contact met het wegdek, dus zeker bij zo'n auto niet bezuinigen!
My 996 cents
|
02 nov 2005 23:38 |
|
|
spike-993
|
Re: Lekke band
is het dan zo gevaarlijk om met een "geplakte" band rond te rijden ?
|
02 nov 2005 23:49 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Vraag ik mij ook af. Zo'n prop die ze er in steken werkt toch uitstekend. Of heb je (Fred) te lang op de lekke band gereden zodat de band zelf naar de vaantjes is.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
02 nov 2005 23:53 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Of een plakker aan de binnenkant, heb me wel eens laten vertellen dat dat weer beter/veiliger is dan een prop .
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
02 nov 2005 23:57 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Lekke band
Geen idee!
Ik ben geen bandenspecialist.
Porsche Centrum raadt het dus blijkbaar wel af.......en doet het zelfs niet!
Dan hoef ik er niet zo nodig achter te komen, dat het bij 270 km/per uur inderdaad toch gevaarlijk bleek te zijn!
|
03 nov 2005 0:02 |
|
|
FMSGT3
996 GT3Soest
|
Laat staan bij 304 km /h ....................
Dus laat ik die band ook gewoon vervangen. Ik wilde gewoon even jullie ervaringen weten.
_________________________________________ Leidenschaft Motorsport
http://twitter.com/Fredget64
|
03 nov 2005 8:45 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Lekke band
..... De zaken niet omdraaien hè Porsche Centrum doet het niet ..... en raadt het dus af. Zeg nou zelf, wat is er veiliger dan dit advies Zouden ze wel een reparatie doen/adviseren en het gaat ooit een keer mis dan hebben ze wellicht een probleem. Bij vervanging nooit. Uiteraard speelt ook het type klant een rol. Zover ik weet is reparatie mogelijk afhankelijk van het soort gat (rond, scheur, ....), de grootte ervan en de locatie op de band. Dat is wel de plaats waar ze er verstand van hebben, dus zou ik mezelf eerst eens bij een gerenommeerd bedrijf laten adviseren.
Helemaal mee eens ..... maar er ook geen onnodige kosten voor maken.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 nov 2005 10:33 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Een prop is niet zo slim. Je hebt gewoon kans dat het karkas beschadigd raakt en bij 120 km/u is dan niet zo'n probleem, maar bij 220 km/u...
Plakken is minder problematisch, maar ook dan hangt het af van wat er precies aan de hand is.
Nieuwe band is de beste optie. Afhankelijk van de slijtage van de andere band dien je er zelfs twee te vervangen. Het is zuur, maar ik heb helaas ook al banden met veel profiel weg kunnen mikken omdat ik lek had gereden. Tuurlijk is vervangen de minst voordelige optie, maar een klapband op hoge snelheid is nog veel vervelender dan een nieuwe band (of twee) aftikken.
|
03 nov 2005 10:58 |
|
|
FMSGT3
996 GT3Soest
|
Vnadaar, vervangen die handel....!!
_________________________________________ Leidenschaft Motorsport
http://twitter.com/Fredget64
|
03 nov 2005 14:29 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Lekke band
En dat heb ik nou toevalig gedaan vorige week, niet dat het nodig was, maar toch.
De nieuwe reparaties (vulcaniseren ofso) zijn super methodes, die kunnen makkelijk alle belastingen aan.
Laat hem maar is ff 10 x zo hard oppompen (weet je hoeveel bar ze erin pompen om hem te zetten ??), wedden dat de prop er nog in zit, en de band elders klapt.
Echter het is idd. het risico dat Porsche centra niet wil nemen, en uitaard de verdiensten zijn ook lekkerder.
In Dld. is het dus verboden om die proppen te gebruiken, vandaar dat de markt vaak overspoeld wordt met twedehand banden uit Dld. welke ze dan leuk zetten onder de gebruikte wagen waarvan de banden aan vervanging toe waren, en dat weet je dus niet.
Nog een lekker goedkoop setje kopen bij de bandenexpres.
Maarrrrrrrrrrrrrrrrr zelf zou ik niet zo lekker zitten bij een 300+ poging, ik zou altijd die spanning hebben ppppfffffffffffffffffffffff zou die het houden, tuurlijk houd ie het, maar ik niet, dus vervangen die zooi.
|
03 nov 2005 16:25 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Persoonlijk zou ik ook nooit risico willen lopen met banden, de smalle basis waar je leven vanaf kan hangen.
Bij elke twijfel vervangen dus.
|
03 nov 2005 17:40 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Anders ff naar het kamp een setje gebruikte (lees: gejatte) bandjes kopen. Krijg je de velg erbij!
Heb al eens een proef gezien dat ze de band vullen met water en dan op druk brengen (net als bij gasflessen). Scheur in zijvlak (andere compound dan loopvlak) en niet bij de reparatie. Als de plug van binnenuit erin is gezet, dan kan hij er nooit doorheen schieten omdat de plug taps toeloopt.
Gebruik iig geen troep die je erin spuit want met een beetje pech moet je de velg ook wegmikken. Dan plakt alles met van die vettige smurrie aan elkaar.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
03 nov 2005 18:41 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Lekke band
Precies
Iedereen moet vooral kiezen voor de optie waarbij hij/zij zich het lekkerste voelt (subjectief) , maar doe dat dan wel bewust o.b.v. de juiste informatie/argumenten.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 nov 2005 20:06 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Lekke band
En aan die informatie wil ik nog e.e.a. toevoegen.
1. Over plakken van een band: het gerenommeerde bandenbedrijf Henze in Den Haag/Rijswijk - waar Wittebrug o.a. jaren hun auto's bracht voor uitlijnen voordat ze dat zelf konden( ) - heeft mij gezegd dat ze Y-, W- en Z-type banden niet repareren. En ik stond er niet met mijn lekke band dus voor hen was er geen reden om mij een nieuwe band aan te praten.
2. Laat je banden van je Panda of bijv. van mijn smart-voor-2(topspeed wel 130 km/h) repareren dan zijn er nog 2 opties:
A. prop van buiten er in geknalt: in Duitsland blijkbaar verboden. Duidelijk nadeel: er is geen beeld over de schade aan karkas e.d. aan de binnenkant eenvoudig omdat niemand dat ziet. Wanneer er nog beetje is doorgereden met de spijker/bout of wat ook, dan kan deze schade makkelijk ontstaan. Bovendien is de plug/prop van buiten in het gat geperst en vast 'gelijmd'. Deze kan er dus via dezelfde weg weer uit.
Voordeel: snel klaar dus goedkoop (€ 7,50) en dat is voor velen toch wel heel interessant
Na deze informatie heb ik de propreparatie - uitgevoerd door het SC (= PC voor smart ) laten verwijderen en de volgende optie laten uitvoeren.
B. een reparatie van binnen uit. Nadeel: het duurt langer, wiel moet gebalanceerd, dus maakt het duurder. Voordeel: band is van binnen te controleren op schade en indien mogelijk vervolgens te repareren door een dunne steel van een reparatie 'klep' in het gat te steken en de 'schotel' vast te lijmen(vulcaniseren) aan de binnenzijde. Deze reparatie kan er dus onmogelijk uitkomen.
Zoals Eric schreef.......................... (we zijn het al weer eens )
|
03 nov 2005 22:17 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
laatste optie pas laten toepassen
_________________________________________ Got coffee?
|
03 nov 2005 22:26 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Lekke band
Deze is dus ook in Dld, verboden op de dure (snelle) banden, heb ik me laten vertellen.
De reparatie is wel ff iets beter als die oude prop das echt leuk voor een Panda.
|
03 nov 2005 22:32 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
was volgens de bandenboer geen probleem, ook op snelle auto's
hij had me anders twee banden kunnen verkopen; dus geloofde hem maar
_________________________________________ Got coffee?
|
03 nov 2005 22:36 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Destijds hebben ze ook een herstelling gedaan bij een voorband van mijn Elver (deze waren geen 1000km oud) . Deze werd opnieuw gevulcaniseerd van binnen uit (vergelijkbaar zoals met vrachtwagenbanden) ipv een prop.
Nooit problemen mee gehad , ook niet op hogere snelheden.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
03 nov 2005 22:40 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 nov 2005 23:06 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat deed die niet
265 begrenzer in vijfde
Maar de liefde voor deze wagen blijft
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
03 nov 2005 23:07 |
|
|
FMSGT3
996 GT3Soest
|
Nieuwe band zit er inmiddels op. Vanochtend om 8.00 bj PCZ, om 9.00 na een kopje espresso weer weg.
Wat een prachtig pand trouwens met nog mooiere sportwagens.
_________________________________________ Leidenschaft Motorsport
http://twitter.com/Fredget64
|
04 nov 2005 23:28 |
|
|