Auteur |
Bericht |
Ricoman911
911 3.0 SC 1982Almere
|
Oh nee, startkabels verkeerd om bij jumpstart!
Omdat de auto lang stil stond was de accu leeg. Startkabels erbij gehaald en goed op mijn accupolen aangesloten, alleen de rode en zwarte (+/-) klemmen verkeerd om aangesloten bij de hulpauto...
Accu lampje op het dashbord blijft constant branden ook al is de sleutel uit het contact. Inmiddels is dit opgelost door de dynamo te laten reviseren. Diodebrug was doorgebrand. Maar nu...? Hij start nog steeds niet. Bobine krijgt wel spanning maar vonkt niet. Ik hoop niet dat mijn ontstekingsmodule stuk is, kost ongeveer 1300,- nieuw. Ik hoop eerder dat mijn alarm of de bobine stuk is, waardoor hij niet meer start. Weet iemand misschien raad of heeft iemand dit weleens meegemaakt?
Alvast bedankt, Ricardo
911 3.0 SC bj 1982
|
03 nov 2005 3:39 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
03 nov 2005 9:14 |
|
|
912
|
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
03 nov 2005 10:28 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
_________________________________________ remmen is angst
|
03 nov 2005 11:08 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Gloeiende!
|
03 nov 2005 12:41 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ooit meegemaakt ook met een SC van 1982
Alleen de snelheidsmeter defect
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 nov 2005 15:35 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik ken ook iemand die dat gedaan had.
Gevolg computer doorgebrand.
Duur gevolg van een onopletendheid
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
03 nov 2005 17:49 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Toch was er 50% kans dat je de kabels goed had aangesloten . Maar dan moet de accu wel echt helemaal leeg zijn geweest, want anders had je het vast wel kunnen ontdekken aan het knetterende vuurwerk dat je dan veroorzaakt.
_________________________________________ NPC 0577
|
05 nov 2005 20:09 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Oh nee, startkabels verkeerd om bij jumpstart!
Toch ook een soort van biechtstoel, dat Porscheforum (mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa...)
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
06 nov 2005 9:48 |
|
|
F@RGO
|
het is heel jammer, maar nog niet panikeren vooraleer je het zekers weet,
hopelijk valt het nog mee,
mijn vrouw weet dat ik altijd zeg , geen startkabels aan de auto laten leggen door derden.
tis altijd risky
|
06 nov 2005 10:19 |
|
|
Ricoman911
911 3.0 SC 1982Almere
|
Hij doet het weer...
Dynamo reviseren kosten 150,-
Ontstekingscomputer printplaat vervangen met arbeidsloon 500,-
|
11 nov 2005 10:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
AUW ... dure starthulp Volgende keer toch maar even de ANWB of Routemobiel bellen
Uberhaupt geen 'derden' iets aan de auto laten doen - vermits het een specialist is
Kennisje van mij vroeg zich af hoe het kwam dat haar auto zo trillde toen een paar behulpzame jongemannen haar bij het pompstation hadden geholpen met de banden op spanning te brengen ....
7bar ... is een beetje veel voor een F@rd Feest
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
11 nov 2005 10:56 |
|
|
John
Cayenne
|
|
11 nov 2005 11:04 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Gelukkig maar . Dure les dat wel en hoop van geleerd hoop ik dan maar . Veel rijplezier toegewenst
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
11 nov 2005 12:53 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Gelukkig dat je de hele computer niet moest vervangen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
12 nov 2005 1:10 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Fijn dat ie het weer doet, tegen redelijke kosten. Man, ik heb ook eens mijn P gejumped maar toen heb ik eerst eens op internet gezocht hoe dat moet. Je wilt niet weten hoeveel zin en onzin er te lezen valt hierover. Uiteindelijk ook maar eens de gebruikshandleiding van de P gelezen. Staat daar ook helemaal uitgelegd (...)
Maar verkeerd aansluiten
|
12 nov 2005 15:16 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
En wie heeft het vuurwerk gemaakt tijdens de nachtrit op de veerboot? Was dat ook verkeerd om aangesloten?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
16 nov 2005 0:03 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Gisteren een programma gezien waarbij uitgelegd werd hoe men JUIST de kabels aan en af legt en wat men moet doen bij een starthulp.
Als je dat ziet en hoort heb ik jaren geluk gehad (en de meeste blijkbaar. Ik heb vandaag aan menig hier gevraagd hoe zij het deden. Allemaal fout)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
16 nov 2005 0:32 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 nov 2005 1:13 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Neen
Eerst donor wagen ook stil leggen
Eerst rood op lege wagen (+ batterij)
dan rood op donor wagen (+ batterij)
dan zwart op donor wagen (- batterij)
dan zwart op lege wagen (op onderdeel motor nooit op -batterij vanwege explosiegevaar )
Dan donor wagen starten
Dan lege wagen starten
Dan van lege wagen de achterraamverwarming aanzetten. zo zet men het circuit onder spanning. Anders kan de electronica stuk gaan
Dan in omgekeerde volgorde de kabels weghalen zwart lege/zwart volle/rood volle/rood lege
De volgorde heb ik steeds gedaan zoals jij geschreven had al legde ik de zwarte wel vast zoals beschreven op een motorblok onderdeel, ik legde de donorwagen NOOIT stil en van die achterraamverwarming wist ik helemal niet.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
16 nov 2005 1:22 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Nu heb je het juist Horn
Hoe komt dat bij jou niet edit staat terwijl je tekst wel ge-edit is na de mijne gepost was (of is dat het voorrecht van een mod )
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
16 nov 2005 1:26 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Geen voorrecht, maar een kwestie van (gebrek aan) snelheid niet gepost nadat jouw bericht was gepost.
S.v.p. geen zinloze discussie over dit feit.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
16 nov 2005 11:53 |
|
|
F@RGO
|
|
17 nov 2005 12:46 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Vandaag nog iets geleerd over het starten met behulp van startkabels :
zorg voor startkabels met voldoende capaciteit als je een auto met bijna lege accu probeert te starten.
Het hele zaakje begon n.l. te smelten toen ik alles netjes op volgorde ( dank Koen ) had aangesloten. Nu zit ik met startkabels waar de klemmen van zijn losgesmolten.
Uiteindelijk bij de lokale garage maar een "powerstation" geleend, om 911 te starten.
Zag trouwens net bij Halfords zo'n ding voor 45 Euro in de aanbieding : powerstation van Halfords
Powerstation/Compressor
Eigenschappen :
900 A. startcapaciteit
Compressor max. 18 Bar (250 PSI)
Accu 17.2 AH
Voorzien van energie-indicator
Met ingebouwd waarschuwingslicht
Inclusief lampjes die de conditie van de accu aangeven
Voorzien van een 220volt en 12volt adapter voor het opladen van het energie station
1 voetbalnippel en 2 nippels voor het oppompen van luchtbedden of opblaasartikelen
3 aansluitingen voor het gebruik van alle 12 volt artikelen die gebruik maken van een sigarettenaansteker plug
Iemand ervaringen met deze?
Is de capaciteit voldoende van deze?
Bedankt voor jullie commentaar!
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
01 dec 2005 17:43 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Hoe te fixen?
Eerst rood op lege auto(o.k.)
Dan rood op donor auto(o.k.)
Dan zwart op donor auto(o.k.)
Dan zwart op lege auto/motor onderdeel(kabel is toch veel te kort?)
Mis ik iets?
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
01 dec 2005 20:44 |
|
|