Auteur |
Bericht |
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5Berkel en Rodenrijs
|
Toch nog een 6 cilinder 718?
De verkopen van de 718 zijn nog niet het succes waar Porsche op heeft gerekend. Dat is apart, aangezien de meeste economieën waar Porsche het van moet hebben goed draaien. Om het tij te keren, lijkt er nu toch nog een 6 cilinder onder de GT4 te komen. https://carbuzz.com/news/porsche-admits ... -a-mistake
|
05 jan 2020 10:22 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Toch nog een 6 cilinder 718?
Ja wat klinkt er nu mooier dat een straight six boxer sound
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
05 jan 2020 10:48 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Toch nog een 6 cilinder 718?
Ik hoop echt dat ze het op de markt brengen. Want was er een 6 cilinder boxer in de 718 zes maanden geleden, stond er nu een in mijn garage. Ik heb mijn bestelling van de Cayman T geannuleerd omdat ik me niet konden neerleggen bij de 4 pitter. Alles aan de auto was subliem maar het blok was hem net niet.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
05 jan 2020 11:32 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Toch nog een 6 cilinder 718?
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
05 jan 2020 15:20 |
|
|
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5Berkel en Rodenrijs
|
Re: Toch nog een 6 cilinder 718?
Als ik zo vrij mag zijn: wat is het wel geworden?
|
05 jan 2020 16:16 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Toch nog een 6 cilinder 718?
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
Laatst bijgewerkt door Johann op 05 jan 2020 16:45, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 jan 2020 16:42 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Toch nog een 6 cilinder 718?
Nu haal je een paar zaken door elkaar ...
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
05 jan 2020 16:44 |
|
|
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5Berkel en Rodenrijs
|
Re: Toch nog een 6 cilinder 718?
Dat denk ik ook, waarom zouden ze een RS testen in een gewone 718 body als ‘mule’? En die RS is min of meer al bevestigd. Maar goed, ik heb dit bericht verder nergens gelezen, dus het is zeker niet gezegd dat het gerucht over een 6 cilinder GTS klopt.
|
05 jan 2020 18:22 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Toch nog een 6 cilinder 718?
Staat idd los van elkaar. RS was al veel langer geleden bevestigd en ook duidelijk, gezien huidige GT4, dat die het 6NA blok krijgt (of houdt) Berichten over de volgende 718 GTS die een gedetunede versie zal krijgen van dat blok circuleerden ook al even. Dus dat zou betekenen tot de GTS 4 cilinder turbo en vanaf de GTS 6 cilinder atmosferisch.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
05 jan 2020 20:06 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: Toch nog een 6 cilinder 718?
Klinkt an sich logisch om die 4-liter (opgeboorde 3-liter uit de 911 maar dan zonder turbo's) ook in andere wagens te leggen om de ontwikkelingskost (sneller) terug te verdienen. Zou me ook niet verbazen als deze 4-liter ook zijn weg naar de 992 zou vinden (voor bijvoorbeeld een GTS of een T).
In België is de Cayman met 4-cilinder wel populair, maar wij kennen dan ook een verkeersbelasting op basis van cilinderinhoud. Zo'n 2.0 kost je dan jaarlijks 1/6de van het tarief voor een 4.0...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
09 jan 2020 13:51 |
|
|
BusterG
|
Re: Toch nog een 6 cilinder 718?
|
16 jan 2020 13:11 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Toch nog een 6 cilinder 718?
En voor wie, behalve voor jou, was dat nog een verrassing?
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
16 jan 2020 14:24 |
|
|
CRB
997 C2
958 Cayenne
970 Panamera 4
991 C4S X51
971 Panamera ST
|
Re: Toch nog een 6 cilinder 718?
Ik ben wel benieuwd of het een nieuw ontwikkelde motor is of een geknepen versie van de laatste 991.2 GT3 4.0 motor,
_________________________________________ Wat is beter dan een Porsche? Twee Porsches...
|
17 jan 2020 0:24 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: Toch nog een 6 cilinder 718?
Was al langer gekend (zie GT4 en Spyder); is een opgeboorde 3.0 uit de 911 maar dan zonder turbo's.
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
17 jan 2020 10:05 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Toch nog een 6 cilinder 718?
Precies dat is het. En dan 20PK gedetuned tov de 718 Spyder en GT4.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
17 jan 2020 10:24 |
|
|
CRB
997 C2
958 Cayenne
970 Panamera 4
991 C4S X51
971 Panamera ST
|
Re: Toch nog een 6 cilinder 718?
Ah, thnx!
_________________________________________ Wat is beter dan een Porsche? Twee Porsches...
|
19 jan 2020 3:23 |
|
|
Norman - 981 S
991 C2C / ex 997 4S / ex 981 GTS / ex 993 4S / ex. 991 C2S / ex Boxster S
|
Re: Toch nog een 6 cilinder 718?
Prachtige wagen met ongetwijfeld een heerlijke motor. Maar ongelooflijk toch, in Belgie een Boxster 718 GTS 4.0 verkrijgbaar vanaf €87.300, in Nederland €139.300....maar liefst €52.000 verschil, belachelijk.
|
20 jan 2020 1:03 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: Toch nog een 6 cilinder 718?
Je niet te snel rijk (of net arm...) rekenen. In Vlaanderen komt daar bij inschrijving meteen een BIV van een dikke 10.000 euro bovenop (11.336,47 euro voor de GT4 met ook zo'n 4.0 bijvoorbeeld) en dan zit je nog met een jaarlijkse verkeersbelasting van 2.644,39 euro tot het einde der tijden. Het is dus overal wel wat (behalve waarschijnlijk Luxemburg en Duitsland). Wagens met een hoge cilinderinhoud zijn daardoor niet meteen populair bij ons, een reden waarom net de Cayman en Boxster 2.0 het hier relatief goed doen ten opzichte van elders.
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
22 jan 2020 15:25 |
|
|