Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 5:40

Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Porschevirus 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
molen934 schreef:
maar weet nog dat ik mijn eerste 911 kocht en je kon toen voor dat zelfde bedrag een nieuwe middenklasser kopen.

Ik heb net een gloed nieuwe Fiesta S gekocht en dat was voor mij duur genoeg. Als ik een Porsche koop, dan wil ik het liefste een 993. Tja, of een 997, maar als we het over de prijs hebben dan valt die helemaal af :D
Een 993 staat wel op mijn verlanglijstje. Wellicht dat ik de stap een keer waag. Ik hoor en lees dat een Porsche met het juiste onderhoud wel enkele tonnen op de teller kan krijgen... Ik hoop dat dat klopt.

03 nov 2005 19:48
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Je kunt ook met een 944 beginnen :), vrij weinig geld voor zo'n auto, je hebt je eigen Porsche en je hebt een extra hobby!
Dit vind ik ook van toepassing voor een oude 911 (2.7 of 3.2) ook niet extreem duur in vergelijking met een nieuwe auto en reteveel plezier!

03 nov 2005 20:00
Profiel Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Deathtrap schreef:
Dat ik het Porsche virus heb is zeker, maar met yoga en meditatie technieken (hoofdzakelijk Porsches bekijken en er over lezen) kan ik mezelf nog weerhouden van het kopen van een Porsche.
Waarom dat dan? hoor ik jullie denken... Nou, ik wil liefst een nieuwe auto rijden (0 tot 3 jaar oud) maar dan valt de Porsche niet meer binnen het budget. :roll:

Maar ik heb het virus pas op latere leeftijd gekregen.

Vraag me eerlijk gezegd na het lezen hiervan af of je het virus echt wel hebt. :wink:

03 nov 2005 20:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
inderdaad... maar ooit zal hij de stap om een P te kopen wagen, en dan is hij vrijwel zeker óók 100% besmet ;)

03 nov 2005 22:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
inderdaad... maar ooit zal hij de stap om een P te kopen wagen, en dan is hij vrijwel zeker óók 100% besmet ;)

jullie kennen elkaar, zou anders niet weten hoe je dat in kan schatten

03 nov 2005 22:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Ik ken hem niet, maar het is een feit dat de meeste die in een P stapen onmiddelijk verliefd worden :) (aks mede forummers :twisted: )

03 nov 2005 22:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik kan niet zeggen dat ik het Porsche virus al van jongs af aan had. Vond het altijd wel mooie auto's maar niet speciaal. Totdat ik de 924 zag van een zusje van een vriend van me (!!) en dat vond ik wel een hele mooie auto. En er stond zelfs "Porsche" op ! Dus toen mijn hobby wat op begon te leveren dacht ik ook aan een 924, en zag toen ook de 944, en vond dat NOG mooier. En toen ik een zwarte 944 vond van amerikaans model met veel opties en in nette staat was ik helemaal verkocht en heb daar ERG veel plezier aan gehad :lol: En anderhalf jaar later had ik mijn eerste 911, een 964 C2. Vanaf toen had ik het Porsche virus :wink:

04 nov 2005 0:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Was de 944 je eerste auto?

04 nov 2005 0:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ja hoor :wink:
Daarvoor was ik student, en had geen auto....
Ik had wat minder geluk met de 964 bij nat weer, dus heb van deze niet zo lang plezier gehad, en daarna 1.5 jaar in een M3 rond gereden, maar daarna wel weer 5 jaar in een 993 4S, en toen De Turbo :lol:
Dus van de 5 auto's was er maar een geen Porsche, nog niet gek lijkt me :wink:

04 nov 2005 0:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Met zo'n auto's op zo'n leeftijd mag je jezelf succesvol noemen ;)

04 nov 2005 0:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Op zo'n leeftijd, pas op 24 jarige leeftijd je eerste 911 ? 8)
Nee ik klaag niet snel hoor :lol:

04 nov 2005 0:47
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
er zijn ook mensen die hadden hem al op 22 jarige leeftijd maar ik denk dat er hier op het forum mensen zijn die hem nog eerder hadden :roll:

04 nov 2005 7:40
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Ik ken hem niet, maar het is een feit dat de meeste die in een P stapen onmiddelijk verliefd worden :) (aks mede forummers :twisted: )

Nee jullie kennen mij nog niet (zo goed), maar dat zal nog wel komen. Ik weet ZEKER, dat als ik in een P stap ik direct verkocht ben. Echter moet ik nu eerst voor mezelf voor een woning zoeken. Daarna wordt het aanschaffen van een P wel serieuzer. Het lijkt me leuk om een wat oudere P naast een dagelijkse auto te nemen en die wat op te knappen. Echter heb ik niet veel verstand van de auto onder de lak :? dus ik weet niet of ik daar aan moet beginnen.

Hoeveel van jullie zijn met een opknapper begonnen (al dan niet met auto technische kennis)?

04 nov 2005 10:30
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ben op sleutelgebied een absolute leek, maar heb wel altijd begrepen dat een P niet de eenvoudigste auto is om mee aan de slag te gaan

04 nov 2005 10:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Maar ik denk dat je met wat internetzoekwerk en forum hulp ver komt :)

04 nov 2005 10:40
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
Als je technisch niet redelijk onderlegd ben, zou ik er zéker niet aan beginnen... 8)

Kosten lopen erg uit de hand ; beter een redelijk goede auto kopen, als je niet al te veel wilt besteden , grote voordeel is, dat je na een keuring tenminste wel weet wat je hebt, of wat er te verwachten is...

04 nov 2005 11:15
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jurgen schreef:
Als je technisch niet redelijk onderlegd ben, zou ik er zéker niet aan beginnen... 8)

Kosten lopen erg uit de hand ; beter een redelijk goede auto kopen, als je niet al te veel wilt besteden , grote voordeel is, dat je na een keuring tenminste wel weet wat je hebt, of wat er te verwachten is...

Of een slechte wagen kopen, en zien dat je iemand onder de arm neemt die er wel verstand van heeft. Zo doe ik het soms :wink: :wink:

Mijn ervaring, het opmaken van een wagen, kost bijna altijd meer dan oorspronkelijk voorzien :? :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

04 nov 2005 11:18
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
ppp 356 schreef:
Jurgen schreef:

Of een slechte wagen kopen, en zien dat je iemand onder de arm neemt die er wel verstand van heeft. Zo doe ik het soms :wink: :wink:

Mijn ervaring, het opmaken van een wagen, kost bijna altijd meer dan oorspronkelijk voorzien :? :wink:

Ja, maar dat doe je niet omdat je kosten wilt besparen. :wink:

04 nov 2005 11:53
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Misschien wel op langere termijn :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

04 nov 2005 13:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
R.M.Boosten schreef:

Niet alle mensen die een dure auto bezitten zijn succesvol.

04 nov 2005 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
968 ooit 968t
Bericht 
even on-topic :wink:

ik ben herbesmet met het porschevirus subtype 968 :D

04 nov 2005 22:30
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Joost Houben schreef:
R.M.Boosten schreef:

Niet alle mensen die een dure auto bezitten zijn succesvol.

Bingo, je kan ook gewoon (net als robbie, omdat die zo jong is!) er gewoon HEEL HARD voor werken... Je kan dat natuurlijk ook succesvol noemen, of gewoon verdient ;)

paSCal, 5 jaar na robbie :cheesy:

04 nov 2005 23:20
Profiel Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
..... of andere prioriteiten stellen. ;)

04 nov 2005 23:24
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
EriC4C schreef:

;) (kost een hoop he, zo'n huis ;) )

04 nov 2005 23:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
paSCal schreef:
EriC4C schreef:

;) (kost een hoop he, zo'n huis ;) )

zelf bouwen 8) :arrow: :idea:

05 nov 2005 0:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende