Voor alle duidelijkheid: ik ben blij voor alle Tesla rijders die happy zijn met hun keuze. Leven en laten leven. Had alleen de uitslag in bovenstaand filmpje niet verwacht. En ja, ik weet dat de RS6 vele malen duurder is én ik vind de nieuwe RS6 van achter óók lillijk
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
15 feb 2020 11:18
Maarten
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Opmerkelijk inderdaad. Tesla wordt wel een soort 'life choice'
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
Weer die “ijssalon” stoelen in die Tesla, afschuwelijk
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
15 feb 2020 13:55
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Zoals ook in t filmpje werd gezegd: een model S zou beter vergelijkingsmateriaal zijn geweest. Maar wel opmerkelijk dat de snellere 0-100 claim niet wordt waargemaakt. Misschien werd de Tesla a.i. bang van de nattigheid en schroefde de power terug
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
15 feb 2020 14:25
horn
PF #57
Enguess schreef:
Overigens totaal nutteloze vergelijking maar dit terzijde.
Daarmee heb je de essentie van dit topic heel netjes in één zinnetje samengevat
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Samenvatten is ook een talent
15 feb 2020 16:25
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
15 feb 2020 19:40
Pacoloco
Taycan is wel goed gelukt hoor
Heel ander soort auto dan de model S natuurlijk maar zover ik weet wel de eerste die de benchmark verslaat in een dragrace. Tesla is aan zet. De roadster ms?
Eigenlijk valt er in mijn opinie niet zo heel veel te vergelijken. Ze zijn in realiteit geen natuurlijke concurrenten. Men gaan nu de vergelijking aan puur omdat ze allebei BEV's zijn. Als er bij allebei een V8 onder de motorkap zat hebben ze nooit een vergelijking gemaakt want een Taycan is een sportsaloon en een models S meer een luxury sedan. Dus een 7 serie/A8/S-klasse zal een betere concurrent zijn voor de Model S. Dat zeggen ze ook een beetje door neus en lippen door in dit video.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
15 feb 2020 22:11
Cazzo Super Veloce
993 4S
Enguess schreef:
Wat een k*tdag voor CSV
Nou idd, maar ik ben er inmiddels weer overheen Trouwens grappig dat je een Audi van 180K nodig hebt om een Tesla van 60K te verslaan op de sprint. Op een circuit is die lompe Audi waarschijnlijk kansloos. Gevalletje achterstand durch technik
_________________________________________ GREEN IS GOOD
16 feb 2020 18:18
Maarten
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Een Tesla op het circuit. Ik kan niet wachten
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
16 feb 2020 20:03
arenarood
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Over circuit gesproken,ik zit naar de Formule-e te kijken in Mexico op BBC redbutton. Blijft wennen,vind er in elk geval niks aan! Net een grote scalextrics race. Commentator is zeer enthousiast
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Targa Floriaan schreef:
Zoals ook in t filmpje werd gezegd: een model S zou beter vergelijkingsmateriaal zijn geweest. Maar wel opmerkelijk dat de snellere 0-100 claim niet wordt waargemaakt. Misschien werd de Tesla a.i. bang van de nattigheid en schroefde de power terug
Ik vermoed dat de SoC laag was in de M3P. Het verschil vanaf de lijn is meestal groot in het voordeel van de Tesla en dat kwam er nu totaal niet uit.
Maximale performance vereist een SoC die toch wel aan de bovenkant ligt.
16 feb 2020 20:43
MY00
Cayman S
Ik ben ook wel benieuwd naar een Tesla op het circuit.
_________________________________________ Mvg,
René
16 feb 2020 20:46
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
Ik niet. Vind een omgebouwde E36 veel leuker.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum