Auteur |
Bericht |
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Gewoon effe dit topic vervuilen, gewoon waar het om ging, én spannend tot het eind.... https://www.youtube.com/watch?v=4ve3Sa5 ... tion=shareEV's zullen deze status NOOIT bereiken! De voorstanders van EV's breken de motorsport imho af...
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
20 feb 2020 16:58 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dit verhaal is compleet gedebunked. Deze professor ‘vergat’ well to tank mee te nemen en rekende veel ongunstiger cijfers voor de productie van de accu. Een gevalletje Diederik Stapel.
|
20 feb 2020 17:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
|
20 feb 2020 17:45 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Helemaal mee eens dat de autosport gewoon veel leuker is met ronkende motoren. Maar goed, jij rijdt ook niet op slicks op de openbare weg, wel?
|
20 feb 2020 17:47 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
R888 bedoel je? Of PS Cup? Ik rij wel met een cup-uitlaat, of telt dat niet?
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
20 feb 2020 18:19 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik denk niet dat hij dat bedoelt want dat zijn geen slicks.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
20 feb 2020 18:37 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dat zijn semi slicks.
|
20 feb 2020 19:16 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
( en benzine kan branden)
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
20 feb 2020 19:59 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Is dat de toekomst, het laadpaalkerkhof..... Zoiets van jammer, maar geprobeerd, maar helaas mislukt....
|
20 feb 2020 20:27 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Er komt binnenkort vast nog wel een Tesla bootje langs.
|
20 feb 2020 20:52 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
De Tesla Cyber-Tub ook in onderwater versie: Tesla Cyber-Sub
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
21 feb 2020 13:46 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
De blauwe lucht is een positieve verassing. Het had tenslotte de hele nacht hard geregend en gewaaid. Waaien doet het nog steeds: een koude bries doet het water in de Rijn rimpelen; de frisse lucht voelt lekker in mijn gezicht na een wat slapeloze nacht - ik slaap nooit lekker in hotels. Niet meer aan denken. Nu lekker 400 km over de Autobahn, van mijn hotel aan de Rijn naar de Nederlandse Achterhoek voor een familiebijeenkomst. Zondag weer terug. Prima, voor mij geen straf. Daar staat hij, zoals ik heb gisteravond heb geparkeerd - gelukkig. Discreet in donkerblauw, nog op de winterbanden alhoewel die deze winter nauwelijks hebben hoeven werken voor hun geld. Sommigen vinden BMW’s niet meer mooi en het is waar: ze zijn wel eens mooier geweest. Maar ik houd van zijn understated verschijning. Alle type-aanduidingen zijn eraf, of beter gezegd: zaten er nooit op. Natuurlijk ziet een kenner aan het ontbreken van mistlampen en aan de uitlaten dat het “een snelle” is. En als diezelfde kenner goed kijkt, ziet hij (of zij) dat in de uitlaateindstukken 4 pijpen zitten - de benzine V8 dus, niet de quadturbo-diesel. De motor, daar gaat het mij om. Niet voor niets staat BMW voor “Bayerische Motoren Werke”. De twin-turbo V8 levert in deze versie 465 pk en is een juweel. Je kan van Duitsers vinden wat je wil maar ze kunnen goede spullen maken. Ik stap in, druk op de startknop en hij slaat aan met die lekkere V8 brul. Loopt 10 seconden op to 1200 tpm en zakt dan naar normaal stationair. Condens uit de vier uitlaten - het is 3 graden buiten. Hij heeft er zin in, dat voel ik. Gisteravond heeft hij de benen al lekker kunnen strekken, snelheden tussen de 200-220 waar het verkeer het toeliet. Verbeeld ik het me, of loopt de motor lekkerder na een paar honderd kilometers op snelheid? Wij hebben allebei genoten van de rit, dat weet ik zeker. En nu gaan we verder. Rustigaan, we hebben het nog koud, naar het benzinestation, eerst lekker Shell V Power 100 RON Racingfuel erin. ‘Tuurlijk, marketing enzo. Maar wie hard werkt, verdient het om verwend te worden. Dus zo doen we het. En met een volle tank kan ik die 400 km overbruggen en houd dan nog over voor 200-300 km afhankelijk van hoe hard het straks zal gaan. Dat kunnen de Tesla-boys voorlopig wel vergeten. Eerst nog een km of 10 over de Zubringer naar de A61. Een mooie warmup, voor hem en voor mij. We zijn er klaar voor. Op de oprit van de A61 geef ik de pook van die briljante ZF 8-bak een tikje naar links: sportstand. De V8 klimt direct 1000 toeren en trekt aan de teugels. Een betere automaat is er naar mijn mening nooit gemaakt. Natuurlijk had ik nog liever een handbak gehad, maar die is er niet meer. Maar die ZF maakt alles goed. Wat een mooie techniek, en wat een prachtige combinatie met die motor. Een top team. Gas op de bodem, de motor hangt aan het gas en brult van genot, de turbo’s komen er voelbaar bij, de bak schakelt tak-tak-tak steeds bij 6200 tpm en zo ik voeg met ruim 180 op de teller in. Nee, inderdaad meneer de Ford Focus coureur, voor mij hoefde je geen plaats te maken om me te laten invoegen, maar toch bedankt. In mijn spiegels zie ik hem schuchter weer naar rechts gaan. Wat is het toch een heerlijke machine, die M550i. Hier op de Autobahn voelt hij zich thuis, als een leeuw op de Serengeti. Je voelt het aan alles, dit is waar hij voor gemaakt is. Niet voor het circuit - daar is mijn 997 veel beter geschikt, die met zijn indrukwekkende agiliteit heer en meester is in het bochtenwerk, maar dat dan weer moet bekopen met een mindere rechtuitstabiliteit op hoge snelheid. Daar heeft de BMW geen last van. 100, 200 of 250 - het maakt geen zak uit. Die 400 km zijn alweer veel te snel voorbij. Het samenspel tussen motor en versnellingsbak, die met een kleine kick tegen het gaspedaal onmiddellijk 2 verzetten terugschakelt en je zo op commando 1000 toeren meer geeft, de smeuiige, progressieve power van de motor als je doortrekt tot boven de 6000 toeren, de sound van die beschaafd hamerende V8.... zo moet autorijden zijn. Een feest van gevoel, gehoor, en de sensatie van het teamwork tussen de mechanica en de man achter het stuur. Er vormt een zich een band tussen mens en machine. Die auto heeft een ziel, en die ziel huist in het vooronder. We begrijpen elkaar, het is verslavend. Na al die jaren heb ik er nog nooit genoeg van. En toch, als je dit draadje mag geloven, zal er een einde aan komen. Natuurlijk, we moeten vooruit, terugkijken heeft geen zin. Het mileu gaat ook mij aan het hart, de zonnepanelen worden begin april thuis op het dak gemonteerd. En ook ik zal uiteindelijk voor de batterij-aangedreven bijl gaan. Heus. Maar man-o-man, wat laten we een mooie techniek achter. En wat voel ik me bevoorrecht, dat ik het heb kunnen meemaken. En dan zijn we er. We vinden het beiden jammer. De fan blaast, de uitlaten tikken. Tot zondag, dan gaan we weer!
|
21 feb 2020 16:59 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Mooi verhaal, zeer herkenbaar...
|
21 feb 2020 17:07 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Mooi geschreven en heel herkenbaar. Voor dit soort heerlijke ritten is een dikke 5-serie zo ongeveer het beste wat er is, denk nog wel eens terug aan mn 535i, ook een heerlijke machine. Over een paar jaar dezelfde rit in een Taycan. Denk dat dat ook een belevenis zal zijn, anders, maar ook gaaf.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
21 feb 2020 17:19 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Nou nog maar een beetje stoken in dit topic. https://www.ad.nl/politiek/oud-minister ... ~aa467938/Ik lach me helemaal gek.
|
21 feb 2020 17:38 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Wiebes, die onderaan het stuk genoemd wordt moet je uiteraard helemaal niet meer serieus nemen, overal waar hij verschijnt maakt ie er een puinhoop van....
|
21 feb 2020 17:50 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
De zoveelste uitglijer van Plasterk...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
21 feb 2020 18:04 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
https://www.autoblog.nl/nieuws/milieuac ... iek-141187Bizar toch, dit soort mensen is compleet de weg kwijt, volgens mij.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
21 feb 2020 19:21 |
|
|
Zandert
Porsche 996 Turbo , Ex 997 3.6
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Die voor bomen zijn ......of op een accu rijden .....
|
21 feb 2020 19:46 |
|
|
Rod
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
| | | | Enguess schreef: De blauwe lucht is een positieve verassing. Het had tenslotte de hele nacht hard geregend en gewaaid. Waaien doet het nog steeds: een koude bries doet het water in de Rijn rimpelen; de frisse lucht voelt lekker in mijn gezicht na een wat slapeloze nacht - ik slaap nooit lekker in hotels. Niet meer aan denken. Nu lekker 400 km over de Autobahn, van mijn hotel aan de Rijn naar de Nederlandse Achterhoek voor een familiebijeenkomst. Zondag weer terug. Prima, voor mij geen straf. Daar staat hij, zoals ik heb gisteravond heb geparkeerd - gelukkig. Discreet in donkerblauw, nog op de winterbanden alhoewel die deze winter nauwelijks hebben hoeven werken voor hun geld. Sommigen vinden BMW’s niet meer mooi en het is waar: ze zijn wel eens mooier geweest. Maar ik houd van zijn understated verschijning. Alle type-aanduidingen zijn eraf, of beter gezegd: zaten er nooit op. Natuurlijk ziet een kenner aan het ontbreken van mistlampen en aan de uitlaten dat het “een snelle” is. En als diezelfde kenner goed kijkt, ziet hij (of zij) dat in de uitlaateindstukken 4 pijpen zitten - de benzine V8 dus, niet de quadturbo-diesel. De motor, daar gaat het mij om. Niet voor niets staat BMW voor “Bayerische Motoren Werke”. De twin-turbo V8 levert in deze versie 465 pk en is een juweel. Je kan van Duitsers vinden wat je wil maar ze kunnen goede spullen maken. Ik stap in, druk op de startknop en hij slaat aan met die lekkere V8 brul. Loopt 10 seconden op to 1200 tpm en zakt dan naar normaal stationair. Condens uit de vier uitlaten - het is 3 graden buiten. Hij heeft er zin in, dat voel ik. Gisteravond heeft hij de benen al lekker kunnen strekken, snelheden tussen de 200-220 waar het verkeer het toeliet. Verbeeld ik het me, of loopt de motor lekkerder na een paar honderd kilometers op snelheid? Wij hebben allebei genoten van de rit, dat weet ik zeker. En nu gaan we verder. Rustigaan, we hebben het nog koud, naar het benzinestation, eerst lekker Shell V Power 100 RON Racingfuel erin. ‘Tuurlijk, marketing enzo. Maar wie hard werkt, verdient het om verwend te worden. Dus zo doen we het. En met een volle tank kan ik die 400 km overbruggen en houd dan nog over voor 200-300 km afhankelijk van hoe hard het straks zal gaan. Dat kunnen de Tesla-boys voorlopig wel vergeten. Eerst nog een km of 10 over de Zubringer naar de A61. Een mooie warmup, voor hem en voor mij. We zijn er klaar voor. Op de oprit van de A61 geef ik de pook van die briljante ZF 8-bak een tikje naar links: sportstand. De V8 klimt direct 1000 toeren en trekt aan de teugels. Een betere automaat is er..........dan gaan we weer! | | | | |
Mooi verhaal Enguess! Ik rij sinds 2016 Tesla, eerst een S en nu een 3. Redelijk wat ritten naar Spanje, Italië etc gemaakt. Grote voordeel is de autopilot, grote nadeel is dat het niet meer zo kan als jij beschrijft.... het vermogen is er maar helaas te kort om dit op lange afstand vol te houden anders sta je ongeveer bij iedere Supercharger. Laatste tijd komt daar nog bij dat grote steden het laden op straat lastig maken door begrenzen van de laadsnelheid waardoor autos er veel langer aan staan en je dus geen kant op kan. Daarnaast staan er dan ook nog hybrides dagen lang de laders bezet te houden. Maw als dit leasecontract afgelopen is kan ik niet wachten om naar zo’n V8 te gaan en het plezier dat jij beschrijft weer te ervaren. Enige dat ik dan zal missen is de autopilot in NL(zeker als het straks 100km/ uur wordt)...
|
21 feb 2020 21:41 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Hoera! De eerste bekeerling! Mede dankzij de zalvende woorden van ds. Enguess Laat de Teslarijders tot hem komen en het benzinegestookte Xenonlicht zien! Begone, Sateslan Praise the gas guzzling Lord!
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
21 feb 2020 22:36 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Is het ook carnaval in Leiden?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
22 feb 2020 10:45 |
|
|
w.w.doet.
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.Immer volle pulle
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... li=BBoPOOeLees hier boven over ondergronds laden ! Ho ho verkleedfeest !!! en niet als indiaan of chinees !!! https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerk ... li=BBoPOOe maar niet voor onze cultuur!
_________________________________________ Geen andere keus dan een ster op de neus. 200D rules, Immer volle pulle.
|
22 feb 2020 11:36 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
T is hier altijd feest, hebben we geen foute uitdossing en slechte muziek voor nodig
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
22 feb 2020 12:47 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
22 feb 2020 13:06 |
|
|