Druk bezig 2 knalfas op te bouwen. Eentje (de snelste) krijgt een dry-sump omdat de standaard oliepomp te weinig druk leverde. Nieuw zijn ze bijna niet verkrijgbaar en reteduur. De lagerschalen waren licht beschadigd door de lage oliedruk (2 bar) Dus lagers vervangen en nu bezig drysump pomp en tank er in te bouwen. Is typisch zon klus waarvan je dankt dat het wel mee zal vallen, maar de praktijk is weerbarstiger. Maar gaat goed komen. Verder is de auto klaar op wat spuit- en sticker-werk na. (en nieuwe schijven, nieuwe stoel etc.....)
De tweede wordt helemaal vanaf de grond opgebouwd. Minder extreem als de eerste, maar wel alles nieuw. Ipv ITB's gekozen voor Webers, veel goedkoper en echt snel wordt deze toch niet (180pk tov 210pk voor de snelle). Blokje nieuw opgebouwd, maar met standaard zuigers en drijfstangen, wel race-nokkenassen. Body is helemaal doorgelast en gespoten, rolkooi naar eigen inzicht verstevigd.
Onze zonen gaan in de "snelle" rijden, die gaan zeker onder de 2 minuten op de nieuwe baan en voor podiumplaatsen. Wij gaan in de tweede auto rijden, minder snel, net zoveel fun.
Foto van de externe oliepomp en de riemschijf die we op de krukaspoulie gefabriceerd hebben. Als je op de foto klikt staat hij recht (bij mij) Is proefopstelling om uitlijning te controleren, montageplaat wordt nog aangepast en lichter gemaakt.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
04 jan 2020 15:47
Martinos
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Welke nokkenassen steek je? Te wilde assen (hoge lift) met een goede afstelling passen niet met de standaard zuigers.
Ik ben bezig met een TS blok met 13,5mm lift nokken, waarbij de maximale lift op 106 graden zit. Op bdp nog een 5mm lift aanwezig. Dit pas geheel niet met de standaard zuigers. Zou ik hem minder wild uitklokken en op standaard graden en overlap zetten red ik het net wel maar dat gaat ten koste van een heel groot deel van mijn vermogens winst.
Ben benieuwd welke jij gebruikt. Ik los dit overigens op met andere zuigers... anders uitklokken dan maximaal effectief vind ik jammer.
13 jan 2020 22:47
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Kreeg trouwens bericht van DRIVERSDAYS dat hun eerste trackday op Zandvoort begin maart al extreem snel volloopt. Niet gek natuurlijk met die nieuwe baan. Wat verwachten jullie voor 2020 ... en daarna ... blijft het nog leuk / betaalbaar of gaat het (te) druk worden te veel vraag en weinig aanbod. Met z’n allen een nieuw circuitje beginnen ergens midden van het land?
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
13 jan 2020 22:59
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Cazzo Super Veloce schreef:
Onze zonen gaan in de "snelle" rijden, die gaan zeker onder de 2 minuten op de nieuwe baan en voor podiumplaatsen. Wij gaan in de tweede auto rijden, minder snel, net zoveel fun.
Over een maand of 6 klaar?
Cazzo Super Veloce schreef:
Bruut!
_________________________________________ Trained byGP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
14 jan 2020 6:18
Cazzo Super Veloce
993 4S
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Martinos schreef:
Welke nokkenassen steek je? Te wilde assen (hoge lift) met een goede afstelling passen niet met de standaard zuigers.
Ik ben bezig met een TS blok met 13,5mm lift nokken, waarbij de maximale lift op 106 graden zit. Op bdp nog een 5mm lift aanwezig. Dit pas geheel niet met de standaard zuigers. Zou ik hem minder wild uitklokken en op standaard graden en overlap zetten red ik het net wel maar dat gaat ten koste van een heel groot deel van mijn vermogens winst.
Ben benieuwd welke jij gebruikt. Ik los dit overigens op met andere zuigers... anders uitklokken dan maximaal effectief vind ik jammer.
Anders uitklokken is inderdaad onzin. Ik moet even opzoeken welke nokkenassen het zijn, zijn van Catcams, type weet ik zo niet meer. In dit blok zitten JE-zuigers, in het ander blok de std zuigers, met dezelfde nokkenassen. Kleppen raken zuigers niet.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
14 jan 2020 10:06
Cazzo Super Veloce
993 4S
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Anne 2.7 schreef:
Over een maand of 6 klaar?
Paasraces gaan we niet halen met 2 auto's, denk dat #2 ergens in mei klaar zal zijn.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
14 jan 2020 10:07
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019
Haarlem e/o
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Wij gaan gestaag verder maar geen paniek. Wou de motorkap schoonmaken, hou maar op zei mn zoon heb een “lichte” besteld Witte binnenzijde ziet er super uit en nog wat antislipmatjes kopen waar de voeten komen. Ruiten zitten er weer in en zo de portieren monteren Zag ook veel folie liggen dus het uiterlijk wordt ook aangepakt, heb niet veel meer te vertellen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
14 jan 2020 10:20
Martinos
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Cazzo Super Veloce schreef:
Martinos schreef:
Welke nokkenassen steek je? Te wilde assen (hoge lift) met een goede afstelling passen niet met de standaard zuigers.
Ik ben bezig met een TS blok met 13,5mm lift nokken, waarbij de maximale lift op 106 graden zit. Op bdp nog een 5mm lift aanwezig. Dit pas geheel niet met de standaard zuigers. Zou ik hem minder wild uitklokken en op standaard graden en overlap zetten red ik het net wel maar dat gaat ten koste van een heel groot deel van mijn vermogens winst.
Ben benieuwd welke jij gebruikt. Ik los dit overigens op met andere zuigers... anders uitklokken dan maximaal effectief vind ik jammer.
Anders uitklokken is inderdaad onzin. Ik moet even opzoeken welke nokkenassen het zijn, zijn van Catcams, type weet ik zo niet meer. In dit blok zitten JE-zuigers, in het ander blok de std zuigers, met dezelfde nokkenassen. Kleppen raken zuigers niet.
Als je zou willen kijken graag. Ben heel benieuwd! Wij gaan nu voor JE zuigers. Wij hebben overigens de full race van catcams. (13,6mm lift zie ik nu).
Hopelijk redden we de paasraces!
14 jan 2020 10:27
Cazzo Super Veloce
993 4S
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
1033509 is de code van Catcams, ik kan zo snel geen gegevens vinden. Welke auto prepareer jij?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
14 jan 2020 11:33
Martinos
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ga ik die eens nazoeken!
Ik prepareer de auto van Erik van Berkel!
15 jan 2020 0:20
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Trackdays Zandvoort staan bij DF op de kalender inmiddels ... incl (F1?) prijsverhoging ...
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
16 jan 2020 14:33
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019
Haarlem e/o
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Toch maar even flink doorwerken
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
16 jan 2020 15:23
Cazzo Super Veloce
993 4S
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ziet er super uit Hans. Zon wit interieur is lekker racy. Nu de buitenkant nog
_________________________________________ GREEN IS GOOD
16 jan 2020 16:16
heuer
West Friesland
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Hé Hans, mooi man. Mijn 944 is zwart van binnen maar als je dit ziet word je blij van ! Bij ons willen ze nog wel eens strikt zijn over kabels buiten de kooi, zie dat jij er ook een paar hebt lopen....onder het mom nu je toch bezig bent
16 jan 2020 19:54
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Eh, Hans, je hebt de stoel aan de verkeerde kant gezet.
Ziet er prachtig uit, dat wit.
_________________________________________ Trained byGP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
17 jan 2020 9:46
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Hans is lang, zit op de achterbank
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
17 jan 2020 14:29
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
MarkS schreef:
Voor de klussers onder jullie ... bij voorkeur aan een BMW E36 ...
Ik heb nog een complete uitlaatlijn van mijn E36 325i 1991, dus compleet vanaf en incl het spruitstuk, tussendemper, cats, einddemper en eindstukken.
Daarnaast nog een set van 4 BMW velgen 15inch 7J 5x120 IS47 33980.
Stuur me even een pb bij interesse.
Update: De uitlaat is verkocht, de velgen liggen er nog ...
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
29 jan 2020 12:03
Cazzo Super Veloce
993 4S
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ingeschreven voor DF 28-3 Zandvoort. Testdagje voor de Paasraces.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
29 jan 2020 13:00
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Trackday Driving Fun donderdag 27 februari 2020.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
28 feb 2020 12:31
Hans44
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Cazzo Super Veloce schreef:
Ingeschreven voor DF 28-3 Zandvoort. Testdagje voor de Paasraces.
Wij gaan zondag trainen voor de 3 endurance wedstrijden van dit seizoen. Ben erg benieuwd
28 feb 2020 12:34
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019
Haarlem e/o
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Was er gisteren ff bij Peter een bakkie gedaan Viel me tegen, nog een grote bouwput Baan spiegelglad maar goed het hoosde uit de lucht en dat maakt het ook niet gzg. We moeten nog even doorbijten, ze doen hun best
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
28 feb 2020 12:47
Hans44
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Afgelopen zondag gereden. Tussen de 12 !!! baansluitingen door was het toch wel lekker rijden. Zeker in de middag op droog. Kom met de standaard (motorisch iig) 325i op dezelfde tijd als voorheen (een lage 2.06). Die kombocht maakt met dit soort vermogens denk ik weinig uit, want die ging vroeger ook al plankgas in 4. Baan is wel wat breder en de Hugenholz is een diepe kuil geworden waar niemand nog echt de lijn kan vinden volgens mij. Grip (ook op nat en halfnat) viel me reuze mee ondanks (of dankzij) de al aardig versleten DNRT band.
Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.
04 maart 2020 20:19
steef
Porsche 911 2003
Waterland
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Vandaag kon je kennelijk met je formule-auto over het circuit.....
Het geluid lijkt sterk verbeterd van de F1! Is een stuk beter te pruimen....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
04 maart 2020 20:44
Hans44
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ik had zondag helaas mijn Formule 1 auto nog niet klaar voor het seizoen
04 maart 2020 20:53
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ga morgen de trackert na de verplichte oldtimerregelingswinterslaap eens van stal halen en een keer goed warm rijden.
Daarna de onder garantie gefixte aandrijfas weer wisselen en de spare van Verkerk eens retour naar Haarlemmermeer sturen.
Zijn er nog dagen die staan aangestipt? Altijd leuk om ‘bekenden’ tegen te komen op een dagje boenderen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum