Re: brandstof met 102 octaan verdwijnt bijna overal in Neder
RON 100+ bedoel ik. Hieronder een lijst met RON advise van Porsche gebaseerd op de compressieverhoudingen door de [modeljaren] weer met het aanbevolen octaangetal:
1964 911 1991 cc 130 pk 9,0 : 1 RON 98
1965 911 1991 cc 130 pk 9,0 : 1 RON 98
912 1582 cc 90 pk 9,3 : 1 RON 98
1966 als 1965 RON 98
1967 911 1991 cc 130 pk 9,0 : 1 RON 98
911S 1991 cc 160 pk 9,8 : 1 RON 98
912 1582 cc 90 pk 9,3 : 1 RON 98
1968 911 1991 cc 130 pk 9,0 : 1 RON 98
911L 1991 cc 130 pk 9,0 : 1 RON 98
911T 1991 cc 110 pk 8,6 : 1 RON 96 [Shell V-Power is RON 97 en geschikt]
911S 1991 cc 160 pk 9,8 : 1 RON 98
1969 911T 1991 cc 110 pk 8,6 : 1 RON 96
911E 1991 cc 149 pk 9,1 : 1 RON 98
911S 1991 cc 170 pk 9,9 : 1 RON 98
912 1582 cc 90 pk 9,3 : 1 RON 98
1970 911T 2195 cc 125 pk 8,6 : 1 RON 96 [Shell V-Power is RON 97 en geschikt]
911E 2195 cc 155 pk 9,1 : 1 RON 98
911S 2195 cc 180 pk 9,8 : 1 RON 98
1971 2,2 liter zie 1970 2.4 zie 1972
1972 911T 2341 cc 130 pk 7,5 : 1 RON 91
911E 2341 cc 165 pk 8,0 : 1 RON 91
911S 2341 cc 190 pk 8,5: 1 RON 91
1973 als 1972
Deze gegevens gelden voor originele standaard motoren, bij "getunede" exemplaren met andere vaak hogere compressieverhoudingen gelden uiteraard andere specificaties.