Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:36

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Thefrits schreef:
Idd.... maar niet iedereen kan zo denken.

En als je dat iemand probeert uit te leggen dan ben je angstig ... heel apart.

15 maart 2020 16:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Kappi2907 schreef:
redriver schreef:
Kappi2907 schreef:
Zojuist gemeld dat er 8 doden bij komen.
Wat bedoel je met in de stress schieten?
We zitten aan het begin van de curve.

Het gaat pas beginnen, brabant op slot, let op!

De, voor sommige hopelijk angstonderdrukkende, feiten;

COVID-19: Approximately 5,789 deaths reported worldwide; 51 deaths in the U.S., as of Mar. 14, 2020.*

Flu: 291,000 to 646,000 deaths worldwide; 12,000 to 61,000 deaths in the U.S. per year.

....gaan we weer. Voor griep hebben de meeste antistoffen in het lichaam, voor deze Corona variant niet. Griep is beheersbaar, deze Corona variant niet. Vaccin is niet beschikbaar.
Stop nou eens met die domme vergelijking en verdiep je eens in de situatie.
Als het griep was hoeven we de zaak niet op slot te gooien. Zeldzaam dom figuur ben jij!

Daarbij gaat je statistiek manco aangezien naar percentages moet kijken, niet naar de absolute.
Daarbij worden door maatregelen komen de absolute cijfers, gelukkig, laag uit. Wat denk je dat er gebeurd als er geen maatregelen waren getroffen.

Trumpiaans niveau dit!

Emotie vs ratio :cry: ........ Oh de aardappels zijn gaar, ik moet echt gaan nu.

15 maart 2020 16:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
redriver schreef:
De angst regeert, ik ga aardappels schillen. Rest my case.

Ik kan er in komen dat er best niet paniekerig wordt gedaan, maar de ernst van de zaak onderschatten is ook niet de juiste reactie.
Angst is een slechte raadgever, overmoed leidt tot verval … het zal ergens in het midden liggen.

wij hebben reeds één geval van corona in de familie, gelukkig een jonge sterke vrouw en de verschijnselen zijn mild te noemen, hopelijk blijft het daarbij, want er zijn contacten geweest gedurende de incubatie periode. Corona is een raar beestje, onderschat het niet!

15 maart 2020 16:23
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
redriver schreef:

Emotie vs ratio :cry: ........ Oh de aardappels zijn gaar, ik moet echt gaan nu.

Als je verder niks zinnigs of inhoudelijks hebt toe te voegen post dan niks. Kappi reageert misschien ook op basis van emotie, op zich wel begrijpelijk lijkt me in dit geval, maar reageer dan op wat hij inhoudelijk zegt. Maar dat doe je ook niet. Je kop in het zand steken en hier een beetje flauw doen ...

@GinnFizz sterkte!

15 maart 2020 16:25
Profiel
redriver schreef:

Ff normaal doen eikeltje. Je gaat wel anders piepen als in je directe omgeving het fout gaat. Ik schat in dat je de leeftijd van 40 nog niet hebt bereikt. Verdiep je eens in de situatie, kijk een aflevering van Pandemic om te gaan begrijpen waar het over gaat.

15 maart 2020 17:16
Morgen toespraak van Rutte op tv
Premier Rutte spreekt morgen om 19.00 uur het land toe over de coronacrisis, meldt de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD).

"De minister-president zal ingaan op de moeilijke situatie waarin wij ons bevinden, op de noodzaak van de maatregelen die zijn getroffen en op de mogelijke verdere ontwikkelingen in de komende weken en maanden", aldus de RVD.

De toespraak is live te zien via de zenders van de NPO en RTL.

En zo om 17uur persconferentie ...

15 maart 2020 17:23
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Als ik ff rivm Google en dan op de sterfte cijfers van een gewone griep dan schommelt dat tussen de 7 a 8000 per jaar.

Snap dus nog steeds niet wat die paniek wereldwijd nu vandaan komt

15 maart 2020 17:24
Profiel
Dat ligt aan jou ... ik leer de Porsche rijders hier wel kennen zo ...

15 maart 2020 17:26
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
@renetrzes

Het gaat helemaal niet om de aantallen doden, het gaat om het grote aantal mensen die opgenomen moeten worden in het ziekenhuis. Zo'n 5% moet zelfs meteen naar de Intensive Care waar we in Nederland maar 1150 bedden hebben. Als 1150 5% is dan is dit al bereikt bij 23000 Covid-19 gevallen. (Schatting is dat we nu al op 6 tot 7000 gevallen zitten)

LET OP: 1150 IC bedden zijn op dit moment natuurlijk niet leeg. Deze zijn doorgaans redelijk bezet.

15 maart 2020 17:30
Profiel
Alle scholen dicht in strijd tegen corona
Alle scholen in Nederland blijven vanaf morgen dicht, om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Dat heeft het kabinet besloten na overleg met de organisaties in het onderwijs, bevestigen bronnen aan de NOS.

Meer details worden bekendgemaakt op een persconferentie die rond 17.00 uur begint.

15 maart 2020 17:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Retie
renetrzes schreef:
Als ik ff rivm Google en dan op de sterfte cijfers van een gewone griep dan schommelt dat tussen de 7 a 8000 per jaar.

Dat proberen enkele forumleden, de medische wereld en enkele (niet steeds aan zichzelf denkende) politiekers nu al de ganse tijd uit te leggen.
Als je het niet WIL zien, zal je het ook niet zien. Maar het zij zo, verloren energie omdat nog maar eens proberen duidelijk te maken.

Laatst bijgewerkt door GinnFizz op 15 maart 2020 17:38, in totaal 1 keer bewerkt.

15 maart 2020 17:34
Profiel
renetrzes schreef:

Ik ga het niet nog een keer uitleggen. Google is je vriend. Iets met geen vaccin, geen controle, onbekend virus dus als we dit laten gaan verdampen de cijfers die horen bij een normale griep.
Om je op weg te helpen, waarom worden de IC’s niet overbelast door een gewone griep?

.....juist, omdat het lichaam antistoffen heeft om de griep aan te pakken. Helaas lukt dat niet iedereen. Ouderen, zieken, etc zijn het slachtoffer.

Heeft ons lichaam antistoffen voor deze variant van het Coronavirus? Nee! Dus is het ziektebeeld heftiger, lopen de ic’s vol, verliezen we controle en wordt het sterftecijfer exponentieel hoog tov van een griep.

Waarom die maatregelen?
Proberen het aantal patiënten te ‘beperken’ (mitigeren).

That’s it!

15 maart 2020 17:36
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Je gaat het pas zien als je het doorhebt (By J. Cruyff).

15 maart 2020 17:37
Profiel
renetrzes schreef:

En zo?

Zo’n 10% van de wereldbevolking krijgt griep in min- of meerdere mate. Dat is een voorzichtig gemiddelde omdat kinderen 25-30% kans hebben op griep. Van die 750 miljoen overlijden er wereldwijd zo rond de 600.000 ofwel
0,078%.

Bij Corono, waar bovendien geen resistentie tegen opgebouwd is, ligt het nu voorzichtig berekend op 3,4%.

Met andere woorden en heel simplistisch gesteld is Corono 40 x dodelijker.

Snap je nu waar de “paniek” en opgelegde regels vandaan komen?

15 maart 2020 17:53
Profiel
En kans is realistisch dat iedereen het krijgt, in korte tijd, do the math ...

15 maart 2020 17:56
Profiel
horn schreef:
Scholen in NL ook dicht

En de rest ...

https://nos.nl/artikel/2327194-alle-sch ... virus.html

15 maart 2020 17:56
Profiel
996 C2, 944 RS-style
File bij de coffeshop
Afbeelding

15 maart 2020 19:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Retie
Wat ik schrijnend vind is dat België, waar nog steeds geen regering gevormd is vanwege politieke spelletjes, onrealistische verwachtingen van onze narcistische politici en pure koppigheid, stuurloos rondzwabbert op de corona vloedgolf. Een poging van de grootste Vlaamse partij om een noodregering samen te stellen en zo beleid te voeren om de zaken behoorlijk aan te pakken strand alweer op de onverzettelijkheid van een partij die geen compromissen wil sluiten en dus de eigen agenda boven de belangen van de bevolking stelt.
Ik krijg hier een punthoofd van en vraag me af in hoeverre politiek überhaupt nog geïnteresseerd is in beleid en het belang van de mens.

15 maart 2020 19:16
Profiel
Kheldar schreef:
File bij de coffeshop
Afbeelding

Bezorgdiensten starten (-:

15 maart 2020 19:22
Volgens mij zie ik Gers Pardoel in de rij staan ...

15 maart 2020 19:26
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Zie wel Leo de Haan :mrgreen:

15 maart 2020 20:09
Profiel
993 4S
Kappi2907 schreef:

Ff normaal doen eikeltje.

Misschien moet jij dat ook ff doen.

15 maart 2020 20:18
Profiel
964 c2
Den Haag
Ik vind het echt schrijnend dat in de huidige tijd, met alle informatiekanalen die we tot onze beschikking hebben, en een in mijn ogen niet zo’n heel ingewikkelde casus, er nog steeds mensen zijn die ‘t niet snappen. :cry:

Mijn advies: gebruik de tijd die ‘t kost om hier (en elders) te roepen dat ‘t paniekzaaierij is en wel mee valt om je een half uurtje te verdiepen in het probleem. :salut:

15 maart 2020 20:35
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Cazzo Super Veloce schreef:
Kappi2907 schreef:

Dit is inderdaad niet conform de gedragsrichtlijnen, dus beschouw dit bericht als een gele kaart.
Het is prima om een andere mening te hebben en respecteer elkaar ook al heeft iemand niet dezelfde mening.

Laten we het in ieder geval in deze "virtuele kroeg" gezellig houden!

15 maart 2020 21:02
Profiel
Cazzo Super Veloce schreef:
Kappi2907 schreef:

Waar bemoei jij je mee?!
Ik spreek jou niet aan.

15 maart 2020 21:14
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 81  Volgende