Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:36

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Bericht Re: Corona
China daarentegen...
Kunnen we straks een claim indienen om alle schade vergoed te krijgen?
Xi wil graag een wereldleider zijn, maar moet eerst de voedselveiligheid in zn land maar eens op orde zien te krijgen.

16 maart 2020 9:54
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Maarten schreef:
Grappig om te zien dat een land, dat door veel mensen gezien wordt als een 3e wereld land - maar dat uiteraard niet is -, het beter voor elkaar heeft :wink:

Minder grappig is wat ik lees op sites in de US en Canada hoe het kan dat een land als Nederland, wat HEEL ERG hoog in hun achting stond, zich nu gedraagt als een 3e wereld land (besluiteloosheid, tekort aan medische hulpmiddelen en vooral te laconiek)

Ik moet er wel bij vermelden dat ze over hun eigen land ook HEEL negatief zijn maar dat ze dat hiervoor ook al waren.

16 maart 2020 9:55
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Rijen hadden er sowieso gestaan. Want als het pas vanaf vandaag was geweest waren de coffeeshops langer open gebleven. Dus dan beter alle horeca dicht, zonder afsluitfeestjes en die paar rijen hier en daar maar voor lief nemen.

16 maart 2020 10:05
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Staar je niet blind op het feit dat het dodenpercentage in zuid korea nog zo laag is (onder 1%). Ze hebben daar gewoon alle mensen in de nabije omgeving van de uitbraak getest en verder kan iedereen met verkoudheids of griepklachten zich meteen laten testen. Hierdoor worden alle positieve gevallen ook allemaal in een zeer vroeg stadium gedetecteerd.

Het aantal geïnfecteerden genezen verklaard is nog maar zeer laag daar, dus nog veel pending cases. Het duurt een aantal weken vooraleer de meesten mensen dan doodgaan. Denk dat ze daar ook wel uitkomen op 3-4%, misschien wat lager door de zeer goede medische infrastructuur.

Door zo snel te testen hebben ze het daar in 2-3 weken onder controle gekregen. Als ze dat hier ook hadden gedaan ipv al die contactonderzoeken. Alle contacten hadden ze gelijk kunnen testen. Zelfs een tijdje opvolgen met testen. En drive through testing in Brabant.

Die test hebben ze daar in 3 weken ontwikkeld en goedgekeurd gekregen. 100 testen kunnen tegelijkertijd in een machine volautomatisch getest worden en 4u later een 95% sluitend resultaat. Mede door hun slechte ervaring met SARS maar vooral de struggle die ze hadden met MERS hebben ze de goeie draaiboeken klaarliggen.

Nederland wist dat het niet op grote schaal kan testen dus hebben we moeten roeien met de riemen die er zijn. Maar door de aarzelingen en zeer onduidelijke communicatie te traag.

Nederland heeft goed proberen op te volgen in het begin en veel mensen waren ook zelf gedisciplineerd om bij verschijnselen de juiste voorzorgsmaatregelen te nemen. Dus in die zin zal het wel een stuk vertraagd zijn. Ik hoop heel graag dat het RIVM het bij het rechte eind heeft. Maar de laatste donderdag zo voor het weekend zijn toch de verkeerde beslissingen genomen en zeker que stricte duidelijke communicatie.

16 maart 2020 10:34
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
DennisvdB schreef:
Ik kijk voor het nieuws normaal op De Speld.

Ik ook ja, maar die worden wel vaker ingehaald door de realiteit tegenwoordig...

16 maart 2020 10:59
Profiel
Moderator
PF #57
In dit soort situaties interesseert het me echt de rozen wat een land als de US van ons vindt. Land van ‘iedereen is gek behalve ik’.
Geloof idd dat NL niet zo zeer te laconiek als wel te traag heeft gereageerd. En in aanloop onderschat wat dit virus ‘het is een soort griepje’ teweeg kan brengen. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. We gaan het zien.

16 maart 2020 11:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
horn schreef:
Ruud81 schreef:
Het moeilijke in deze is 'alle neuzen de zelfde kant op'. Ik hoorde laatst van een gezin die in isolatie moesten dat daarvan de zoon of dochter in het weekend toch nog ff ging stappen... :scratch:

In Belgie hield de jeugd zaterdagavond op diverse plaatsen “Lockdown party’s” en zaterdagavond was het in de kroegen en disco’s in Amsterdam niet minder druk dan normaal. Mensen zijn gek.

Vele mensen zijn de dag van vandaag onverschillig en egoïstisch. Hun eigen willetje en verzetje komt op de eerste plaats en ze hebben schijt aan anderen. :bang:

16 maart 2020 11:02
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
Maarten schreef:
Grappig om te zien dat een land, dat door veel mensen gezien wordt als een 3e wereld land - maar dat uiteraard niet is -, het beter voor elkaar heeft :wink:

Dat is het zeker niet. Noord Korea daarentegen wel, maar daar hebben ze ook nog NUL besmettingen, sociale isolatie werkt dus weldegelijk :popcorn:

16 maart 2020 11:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Kheldar schreef:
Rijen hadden er sowieso gestaan. Want als het pas vanaf vandaag was geweest waren de coffeeshops langer open gebleven. Dus dan beter alle horeca dicht, zonder afsluitfeestjes en die paar rijen hier en daar maar voor lief nemen.

Het gaat om de "short notice".

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.

16 maart 2020 11:35
Profiel
996 C2, 944 RS-style
De mensen hebben de kans gehad om te tonen dat ze zich bewust zijn van wat er op spel stond en hebben hun zich in het weekend niet naar gedragen. Dan moet er snel doorgepakt worden helaas. Voor de rest is zondagnamiddag om 17:00 relatief gezien helemaal niet short notice. Heel het weekend alles nog open geweest.

16 maart 2020 11:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Natuurlijk, als ze in de middag al aangeven dat ze om 17:00 naar buiten komen met een aanpassing dan kunnen ze diezelfde middag ook al aangeven dat de horeca op slot gaat. Dit om ellende te voorkomen.
Dit heet vooruitdenken.
Daarnaast geeft het je tijd om handhaving vh besluit te regelen want dat lukt je echt niet in 1 uur tijd.
Als de minister president vanavond om 17:00 aangeeft dat alle supermarkten om 18:00 dichtgaan dan vind je dat ook nog op tijd of denk je er dan anders over.
Kunnen we nl ook verwachten aangezien thuis leveren een optie is en supermarkten ook een besmettingshaard kunnen zijn. Of dacht je dat verkouden mensen geen boodschappen doen, de toetsen op het pin apparaat niet aanraken, de winkelmandjes niet gebruiken of alleen het product aanraken dat ze kopen.
Afg week 2 x betrokken geweest bij een crisis management team overleg. Schrikbarend hoe slecht mensen hierin blijken te zijn.

16 maart 2020 12:28
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Ik denk dat als je het te ver van te voren laat weten er in te veel horeca toch nog extra druk wordt, onnodig. Niemand gaat om 17:00 nog in de rij staan voor een biertje. Beter zo , de files aan de coffeshop had je sowieso gehad. Een paar uren vroeger communiceren of niet.

16 maart 2020 13:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Volgens mij ben jij familie van Wiebes
Die roept ook dat zzp'ers niet hoeven te rekenen op enigerlei vergoeding of tegemoetkoming aangezien ze zelf het besluit genomen hebben zzp'er te worden.
Man moet een spreekverbod opgelegd krijgen

16 maart 2020 13:41
Profiel
Moderator
PF #57
Dat is wel de volksmennende samenvatting van een veel langer gesprek. soundbite conclusie.

En ik ben van mening dat wat je ook doet, er altijd een aantal mensen gaat lopen zeiken. Is het een half uur vantevoren is het te kort. Is het een uur of 3 vantevoren, is het ook te kort. Nu zijn de truckchauffeurs weer over de zeik dat zij niet allemaal hun kinderen op school mogen laten opvangen, ‘want zij beleveren de albert heijn zodat wij kunnen hamsteren’. Hou toch op. We zijn een volk van zure azijnpissers die altijd wel ergens over vallen. Wat je ook doet, er komt toch wel kritiek op. Pech gehad, je kan het niet iedereen naar de zin maken.

16 maart 2020 13:43
Profiel
993 4S
Onzin Rens. Wel het hele verhaal van Wiebes lezen/vertellen graag.
Oeps, Horn was mij voor.

Typisch hoe bewust of onbewust onwaarheden de wereld in geholpen worden.

16 maart 2020 13:44
Profiel
Moderator
PF #57
Cazzo Super Veloce schreef:
Typisch hoe bewust of onbewust onwaarheden de wereld in geholpen worden.

Waar social media een steeds grotere rol in gaat spelen. Helaas.

16 maart 2020 13:47
Profiel
964 c2
Den Haag
Het is waarschijnlijk een vreemde opvatting (ik dek me vast in, ligt ongetwijfeld aan mij), maar ik vind dat ons kabinet tot op heden een betrouwbaar en eenduidig beleid uitzet en communiceert. Los van wat je politieke voorkeur ook is, dat is echt niet belangrijk op dit moment.
Tuurlijk gaan we achteraf conclusies trekken dat iets wellicht beter had gekund, maar onderschat ook niet wat een ingewikkelde besluitvorming een dergelijke crisis eigenlijk is.

Ik laat me liever uit deze crisis leiden door Rutte en z'n collega's dan door de bezoekers van 't Porscheforum (niet persoonlijk bedoeld uiteraard). :salut:

16 maart 2020 14:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Retie
Ronaldo schreef:

Ik laat me liever uit deze crisis leiden door Rutte en z'n collega's dan door de bezoekers van 't Porscheforum (niet persoonlijk bedoeld uiteraard). :salut:

Hela daar, onze deskundigheid in twijfel trekken? :mrgreen:

16 maart 2020 14:34
Profiel
993 4S
Ronaldo +1.

Tot nu toe zijn er 160 patiënten opgenomen in een ziekenhuis, waarvan minder dan de helft op een IC ligt.
Allemaal nog te overzien dus.

16 maart 2020 14:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Vind ook dat het kabinet het boven verwachting goed doet. Ze behouden de rust en geven paniek reacties. Blijf erbij dat een short notice not done is.

Heb gehoord dat we in Brabant een 2de hausse in besmettingen kunnen verwachten.
Die van de Carnaval is nu wel op zn retour maar we gaan doodleuk weer mee met de landelijke uitbraak.
Net gelezen dat de gem leeftijd vd overledenen 79 jaar is.

16 maart 2020 15:04
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Afbeelding

Afbeelding

Lodi is 23 februari al op slot gegaan. Bergamo pas op 8 maart.

16 maart 2020 15:30
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Nog niet gevraagd, maar heeft hier iemand het al 'te pakken'? Directe naasten? Ik heb er gelukkig nog niemand over gehoord in mijn directe omgeving.

16 maart 2020 16:08
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Mijn buurvrouw en buurmeisje hebben gisteren hoge koorts gekregen. Kan een normale griep zijn maar ook Corona dus. Maar dat kan dus niet getest worden.

Mijn vrouw heeft vorige week nog ‘contact’ met hen gehad en ook de kids. Ik werkte sinds vrijdag van huis en de kids hadden we toen ook al weg van school.

In het weekend sowieso al aan sociale onthouding gedaan. Nu dus toch wel nog wat bewuster soort van zelfisolatie. Nog wel buiten voor een wandeling of fietstochtje maar geen contact met mensen, geen winkels, of andere openbare plekken. Better safe then sorry. De belangrijkste inkopen had ik al het weekend ervoor gedaan :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door Kheldar op 16 maart 2020 16:19, in totaal 1 keer bewerkt.

16 maart 2020 16:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Retie
steef schreef:
Nog niet gevraagd, maar heeft hier iemand het al 'te pakken'? Directe naasten? Ik heb er gelukkig nog niemand over gehoord in mijn directe omgeving.

Onze zoon en onze schoondochter (twee verschillende families, dus 4 volwassenen (onze kinderen en partners) en 4 kinderen (onze kleinkinderen) in quarantaine.

16 maart 2020 16:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Heel veel sterkte voor de getroffen families, zal komende drie weken alleen maar erger worden.
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono

16 maart 2020 16:23
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 81  Volgende