Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Zo...het wordt voor mij ook maar weer eens tijd om een update te plaatsen.
De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met het plaatsen van de achterbumper en de achterlichtbeugels.
Als eerste wou ik de achterbumper gemonteerd hebben zodat ik goed kan bepalen hoe de achterlichten erin moeten komen.
De bumper was nogal behoorlijk ranzig dus die moest eerst even grondig gereinigd worden.
VOOR
NA
Daarna de boel maar eens zo goed mogelijk afhangen en ik moet zeggen dat het allemaal redelijk goed past.
Omdat mijn bumper geen bevestigingspunten heeft zoals je soms ziet bij een aftermarket polyester bumper moest ik maar zelf iets gaan fabriceren.
Als eerste een paar beugels gekocht en daarvan de gaten wat verlengd zodat ik ze straks nog naar voor en achter kan schuiven zodat ik wat beter kan afstellen.
Zoals op de foto te zien is, is er een behoorlijk stuk tussen de beugel en de bumper dat ik moet overbruggen. Mijn idee was om een beugel te maken van aluminium die ik straks
met polyester en hars vast ga maken aan de bumper.
Omdat de aluminium beugel goed moet passen in de bumper moet dit in de juiste vorm geslagen worden, hiervoor heb ik eerst twee mallen gemaakt van hout.
De reciprozaag die ik ooit eens heb gekocht omdat hij zo goedkoop was bij een grote Duitse supermarktketen (mijn sleutel 32 zeg maar) kon nu dus ook mooi eens bewijzen hoe goed die was.
Nadat de blokken gezaagd waren kon ik beginnen met het maken van de mallen.
Eerst goed aftekenen en daarna lekker alles mooi schuren zodat het goed past.
Daarna kon het vormen van de bumper gebeuren.
Eerst lekker met mijn setbankje aan de gang en daarna de mallen klemmen om zo de laatste hoeken te vormen.
Toen de beugel de juiste vorm had moesten er natuurlijk nog wel een paar gewichtsbesparende racegaten in, dus even lekker uittekenen en tadaaaa.....één beugel!!!
Hopelijk heb ik vandaag nog tijd om de pasvorm nog iets beter te krijgen en om de het geheel dan samen te brengen dmv polyester.