Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:52

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Corona
horn schreef:
Heb meer problemen met vliegtuigen. 300+ mensen een (groot) aantal uur in een afgesloten ruimte.

Ik weet niet of ze ze nog zo vol proppen.
Afgelopen maandag kwamen er 50 mensen uit het vliegtuig waar ik in moest - wij gingen er met maar 21 mensen in.

Capaciteit van het vliegtuig toch zeker 200 personen ...

18 maart 2020 20:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1870017 ... -in-24-uur

Pfffff heftig 475 overledenen in Italië vandaag.... :cry:

18 maart 2020 20:44
Profiel
Moderator
PF #57
Olaf schreef:
horn schreef:
Heb meer problemen met vliegtuigen. 300+ mensen een (groot) aantal uur in een afgesloten ruimte.

Ik weet niet of ze ze nog zo vol proppen.

Vriend van me vloog maandag naar Kuala Lumpur. Geen lege plaats in het vliegtuig. Dinsdag weer terug, net voor de lockdown van Maleisie.

18 maart 2020 21:14
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
alvin01 schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/187001704/weer-nieuw-record-italie-475-doden-in-24-uur

Pfffff heftig 475 overledenen in Italië vandaag.... :cry:

Net nog contact gehad via messenger met een leverancier van m'n werk uit de regio Lombardije (Baranzante net boven Milaan) , het grote probleem is het relatief hoge aantal bejaarden in die regio t.o.v. de totale bevolkingspopulatie wat zeer vatbaar voor het virus blijkt met desastreuze gevolgen.

Ik hoop echt dat we dit in Nederland kunnen voorkomen met z'n allen.

18 maart 2020 22:51
Profiel
964 c2
Den Haag
december schreef:
De echte piek verwachten ze pas tegen half mei. :popcorn:

Dit soort fake news getrol is ook echt kansloos. :popcorn:

19 maart 2020 10:30
Profiel
964 c2
Den Haag
Kappi2907 schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Kappi2907 schreef:

Wat niet?

Giulia zegt kort door de bocht, nou mond houden en de regeringslijn volgen.
Jij zegt; eens, en vervolgens ga je er lijnrecht tegenin.

Niet doen dus. Je bent geen expert.

Volgens mij bevestig ik juist zijn statement. NL is het enige land dat afwijkt van aanpak buren. Ik ben geen expert, in de buurlanden zitten voldoende experts die geen experiment starten zoals de experts in NL.

Punt is dat je enerzijds erkent geen expert te zijn, maar wel quotes post als 'Als je mij vraagt kun je het 'experiment' groeps immuniteit eerst kleinschalig inrichten, proof of concept' en 'Lockdown is het enige dat werkt'.

Niet doen dus.

19 maart 2020 10:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoe ga je ermee om als jeugd of ouders, als je een beetje moraal hebt en verantwoordelijkheidsbesef (nu of over 25 jaar) als VIA jou (of je kind), door persoonlijke eigenwijsheid/kortzichtigheid aantoonbaar je opa, oma, vader, moeder, broertje, zusje, zoon, dochter, buren, vriendje of vriendinnetje besmet is/zijn geraakt en komt/komen te overleden?

Bewust ontkennen? Dat lag aan het virus? Maar onbewust weet je wel beter toch ... uiteindelijk ... als je ooit volwassen wordt ... :scratch: :scratch: :scratch:

19 maart 2020 10:39
Profiel
Moderator
PF #57
Juist dat ‘aantoonbaar’ wordt een beetje lastig.

Las gisteren over speeltuinen in steden die overvol waren met ouders en kleine kinderen. Diezelfde ouders die afgelopen vrijdag nog liepen te blèren dat Rutte te laks was en al lang de scholen had moeten dichtgooien. Bizar hoe weinig verantwoordelijkheid sommige mensen nemen. Er zijn nog steeds heel veel mensen die denken dat het allemaal overdreven is, ‘griep veel erger is’ en dat het allemaal wel los gaat lopen.

19 maart 2020 11:16
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Cognitieve dissonantie.

19 maart 2020 11:31
Profiel
ex 993 ex 996
Hoor net dat alle porsche bezitters in lockdown moeten.......en wel in hun auto (:

Laatst bijgewerkt door porschenot op 19 maart 2020 11:51, in totaal 1 keer bewerkt.

19 maart 2020 11:51
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
https://compoundadvisors.com/2020/apoca ... nterrupted

19 maart 2020 11:51
Profiel
Cayman S
Wij hebben een speeltuin tegenover ons huis. Wat mij idd echt opvalt is dat er veel kinderen rond rennen maar dat de ouders gewoon lekker 'gezellig" dicht bij elkaar op het bankje gaan zitten om te betten. Ik begrijp dat je kinderen even naar buiten willen, maar je kunt je zelf toch op zijn minst aanpassen om minimaal 2 meter uit elkaar te blijven.

René

19 maart 2020 11:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
horn schreef:

Dus als in jouw of mijn omgeving iemand komt te overlijden met wie je contact hebt gehad op de verkeerde manier kan je je altijd verschuilen achter "ik was het niet".
Lijkt een beetje op het vuurpeloton waar één geweer met een losse flodder geladen is. Je kan je altijd wegsteken door te denken dat jij de losse flodder had.

Als je nou enige vorm van empatie hebt kan je er toch niet omheen dat het aan je laars lappen van richtlijnen gewoon niet kan als volwassene.
Of zie ik het weer te Belgisch?

Laatst bijgewerkt door GinnFizz op 19 maart 2020 12:29, in totaal 1 keer bewerkt.

19 maart 2020 12:23
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Same here. Dat is dus vragen om een lock down/ophokplicht.

19 maart 2020 12:24
Profiel
Moderator
PF #57
GinnFizz schreef:
horn schreef:

Dus als in jouw of mijn omgeving iemand komt te overlijden met wie je contact hebt gehad op de verkeerde manier kan je je altijd verschuilen achter "ik was het niet".
Lijkt een beetje op het vuurpeloton waar één geweer met een losse flodder geladen is. Je kan je altijd wegsteken door te denken dat jij de losse flodder had.

Als je nou enige vorm van empatie hebt kan je er toch niet omheen dat het aan je laars lappen van richtlijnen gewoon niet kan als volwassene.

Als je mijn tekst leest, zie je dat ik het helemaal met je eens ben. In mijn vriendenkring liggen 8 man in thuis isolatie, besmet met het corona virus. Geen van deze 8 kan aangeven wie de besmettingshaard is geweest. Dát bedoelde ik met ‘lastig aantoonbaar’. Maar ik hou mijn pubers dus wél binnen.

19 maart 2020 13:33
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Mag ik nog een Corona knuppel in dit virtuele kippenhok gooien?
Corona is gewoon de zoveelste poging van de natuur om de overbevolking uit te dunnen. Darwin, survival of the fittest etc. Helaas is de mensheid zo ver geëvolueerd dat ze in staat is om elke poging af te slaan met medicijnen en maatregelen. En dus zal er hierna ongetwijfeld een nog zwaardere griep, ebola of andere variant opduiken. Als we elkaar voor die tijd niet zelf al hebben uitgeroeid, of we collectief zijn verzopen of gestikt in onze klimaatontkenning.

Is vanuit micro perspectief misschien een onprettige visie (en nee, ik wil zelf ook geen slachtoffer worden), maar globaal gezien misschien wel realistisch.
50% (besmet) x 7 mrd x 2% (sterfte) = 70 mln. Ruimte genoeg dus voor een volgend virus.

19 maart 2020 13:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
horn schreef:
GinnFizz schreef:
horn schreef:

Als je mijn tekst leest, zie je dat ik het helemaal met je eens ben.

@ horn: zo had ik het inderdaad gelezen.
@ Tarfa F: of de natuur bewust pogingen onderneemt om de overbevolking te lijf te gaan is een andere discussie, maar het resultaat van dit soort uitbraken is wel exact wat je beschrijft.

19 maart 2020 14:17
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Als je Darwinist bent, begrijp je dat de natuur wel degelijk bewust probeert te overleven, de ene soort lukt dit beter dan de ander.
Virussen, en vooral nieuwe virussen gaan steeds 'slimmer 'te werk, maken steeds 'slimmer' gebruik van de omstandigheden, of ze nou hersentjes hebben of niet.
Dat is bij mensen net zo :mrgreen: , en de vraag blijft, of mensen met een groot denkvermogen een grotere overlevingskans hebben dan de sterke individuen met wat minder denkvermogen.
Daar zijn heel wat (Science fiction) boeken en films over geschreven/gemaakt. Bijvoorbeeld 'Lord of the Flies'. Om ons gemoed gerust te stellen, overwint uiteraard meestal het goede.
Laten we er maar van uit gaan dat dat nu ook het geval zal zijn.....

19 maart 2020 14:40
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Het water in Venetië is weer helder, de stikstofuitstoot is drastische verminderd, etc.

horn schreef:
Maar ik hou mijn pubers dus wél binnen.

Met mijn puber heb ik daar weinig moeite mee, want die zit toch het liefste te gamen :wink:
Mijn post-puber dochter is zich er zeker van bewust, maar heeft soms nog wel een spiegel nodig.
Gisteren vertelde ze dat ze 's avonds met een kleine groep ergens een spelletjesavond hadden in i.p.v. hun wekelijkse kroegavond (inderdaad student ;)). Nadat ik haar er over na had laten denken kwam ze een paar minuten later: "Ik heb net voorgesteld om het via Skype te doen. Waren ze niet blij mee, maar zo gaan we het doen en spelen online of kiezen een bordspel dat we allemaal hebben en zetten bij anderen voor elkaar." :cheers: :thumleft:
Ze hebben een hilarische en gezellige avond gehad :wink:

19 maart 2020 15:57
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Voor degene die (nog steeds) denken dat het wel mee zal vallen: Volgende week 500 tot 1000 coronapatiënten op IC's verwacht

We kunnen dit toch niet als "Fake" news beschouwen. Toch?

19 maart 2020 15:57
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Neem een voorbeeld aan ons: het Porscheforum is al jaren hilarisch en ik heb de meesten nog nooit live ontmoet! We waren onze tijd ver vooruit, en: coronabestendig :cheers:

19 maart 2020 15:59
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Nou .....
Mijn dochter had eergisteren iemand aan de telefoon, omdat ze een afspraak moest verzetten en die was moeilijk te verstaan. Reden: ze had de telefoon verder van haar mond, want ze had gehoord dat je ook besmet kunt raken via de telefoon :shock: Echt waar! :bang: :lol:
Via een forum zal dan volgens haar ook kunnen neem ik aan :wink:

19 maart 2020 16:07
Profiel
Ronaldo schreef:
Kappi2907 schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Kappi2907 schreef:

Wat niet?

Giulia zegt kort door de bocht, nou mond houden en de regeringslijn volgen.
Jij zegt; eens, en vervolgens ga je er lijnrecht tegenin.

Niet doen dus. Je bent geen expert.

Volgens mij bevestig ik juist zijn statement. NL is het enige land dat afwijkt van aanpak buren. Ik ben geen expert, in de buurlanden zitten voldoende experts die geen experiment starten zoals de experts in NL.

Punt is dat je enerzijds erkent geen expert te zijn, maar wel quotes post als 'Als je mij vraagt kun je het 'experiment' groeps immuniteit eerst kleinschalig inrichten, proof of concept' en 'Lockdown is het enige dat werkt'.

Niet doen dus.

Eens, ik hou het bij de 964 als het gaat om kennis (-:

19 maart 2020 16:49
PorscheForum Junkie
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Targa Floriaan schreef:
Corona is gewoon de zoveelste poging van de natuur om de overbevolking uit te dunnen.
Onzin; de natuur doet geen "pogingen".
Corona is gewoon een virus.
Mag ik je herinneren aan de intelligentste opmerking in dit draadje tot dus ver:
MarkS schreef:
Alle keren dat werd gesproken of gewaarschuwd over een pandemie zoals de Spaanse griep, dit is hem.
En zo is het. En we gaan zien of de Nederlanders genoeg zelfbeheersing hebben om een "lokdaun" af te weren.
Eén keuze wordt voor mij wel makkelijker; ik ga de 911 niet ontschorsen want tijdens een lokdaun mag ik sowieso niet rijden.

19 maart 2020 17:07
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Die Jensen toch....
https://youtu.be/RRYVQ4HIDLQ

19 maart 2020 17:39
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 81  Volgende