Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:38

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
De vorige post is verwijderd. Daar was dit een antwoord op:

Ja ... en hoeveel mensen tss 20-50 zijn er?
Ook van die doelgroep krijgt 10-15% erge klachten.
Zelfs 2-3% kritiek en heeft beademing nodig.
Als die beademing er niet is zullen ook van die groep jonge(re) mensen er ook veel meer doodgaan.

Er zijn dus 1500-2000 IC bedden. Maak jij het rekensommetje even voor mij?

Of nee zal ik het snel even uitrekenen
Aantal 20-50jr: 8 miljoen?
Stel dat 30% de komende 2 maanden besmet wordt: 2,4 miljoen
2% heeft beademing nodig: 48.000
Stel die komen allemaal over die 2 maanden (10 weken) evenredig op de IC dat zijn er 4.800 per week
Gemiddeld ligt iemand 2-3weken aan de beademing dus die plekken blijven langer dan een week bezet.
2000IC plekken enkel voor Corona ... ooopsie
Eerste week knn er 2800 mensen niet aan de beademing.
Tweede week knn er 6000 mensen niet aan de beademing.... gaan we verder tellen?
Geen beademing betekent slechte overlevingskansen. Wie weet gaat de helft wel dood dan. Dus van die 48.000 heeft de overgrote meerderheid die geen IC bed heeft slechte kans. 20.000 doden? Zeg het maar
Oh ja en van die groep 50 plussers die we hier niet meegerekend hebben is dan helemaal geen plaats meer om ook beademing te hebben? Die gaan dan ook allemaal dood? Hoeveel slachtoffers zitten we dan?

Mensen die van zulke zware longontsteking en beademing komen hebben een zeer lange revalidatie weg nodig. Velen zullen werkonbekwaam zijn want blijvende longbeschadiging.

Oh ja ... als er geen IC bedden genoeg zijn en je krijgt een ongeluk of moet dringend geopereerd worden heb je misschien pech dat je niet geholpen kan worden om dat ook dokters en verpleegkundigen ziek worden en misschien wel doodgaan

You got the picture?

Het persoonlijk leed maar ook de economische vervolgschade is enorm.

22 maart 2020 16:20
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Er zijn er die in elk geval lekker genieten van dit lekkere weer....3 stuks oude 911-jes: een donkere, een spierwitte 3.2(?), en een rode targa met vleugel door graft-de rijp.....iemand van hier? Of heb ik een meeting gemist?

Ze moeten zich overigens een weg banen door de fietsers en wandelaars..... :roll:

22 maart 2020 16:35
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Elke week sterven 10.000 kinderen - jonger dan 12 jaar - aan malaria
Malaria veroorzaakt elk jaar 450.000 doden
Ongeveer de helft van de wereldbevolking loopt het risico besmet te raken met malaria

Alles is relatief jongens...stay safe en was je handen :mrgreen:

22 maart 2020 16:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 2s
België
Ja precies.... Waar maak je je druk om man.
Elk jaar stijgt de bevolking in NL met 100,000
Dus toch geen probleem...
Randdebiel

22 maart 2020 16:55
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Snap je reactie. Maar laatste woord is niet nodig. Laten we hier met respect met elkaar omgaan en accepteren dat er mensen verschillend met Corona omgaan.

22 maart 2020 16:58
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2s
België
Ok dan... ;
foei

22 maart 2020 16:59
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Afbeelding
Met de cijfers van vandaag. Trek de gele lijn maar door dan weet je waar je uitkomt over een week of misschien over twee weken want dan komt het effect pas van ons gedrag van vandaag. Sturen op capaciteit. Ze hebben wel een gokje genomen in Den Haag. En ze zijn genoeg gewaarschuwd geweest.

Laatst bijgewerkt door Kheldar op 22 maart 2020 17:15, in totaal 3 keer bewerkt.

22 maart 2020 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2s
België
+1,
Hoe erg t ook is...
desastreus

22 maart 2020 17:11
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Aantal cases lijkt af te vlakken...

Maarja, als je niet test....

22 maart 2020 17:26
Profiel WWW
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
André schreef:
Ongeveer de helft van de wereldbevolking loopt het risico besmet te raken met malaria

En de bouw loopt er altijd een beetje achteraan ... ook achter de feiten ... :mrgreen:

22 maart 2020 17:29
Profiel
996 C2, 944 RS-style
de Fiscalist schreef:

Een zwaluw maakt de lente niet. En ook weekend. Als ze een paar cijfer updates niet op tijd door hebben gekregen.

De laatste dagen was de groei 20-21% per dag. En vandaag dus 16%. Het moet nu hard gaan minderen.

Maar ik hoop het ook dat we de trend gaan breken. Ik hoop het.

Als je consistent hetzelfde testprotocol hanteert is de data wel statistisch relevant. Of je nu veel test of niet.

Veel testen is alleen maar nuttig als je ook effectief alle besmette personen wil gaan opsporen en isoleren. Daar zijn we hier in NL in ieder geval al veeeeeeeel te laat voor.

Laatst bijgewerkt door Kheldar op 22 maart 2020 17:39, in totaal 2 keer bewerkt.

22 maart 2020 17:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Cazzo Super Veloce schreef:
half uurtje googelen en ze zijn meteen deskundig...
Helemaal niet; ik lees mezelf dagelijks bij in dit draadje.
Werkt perfect! :mrgreen:

22 maart 2020 17:36
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Kheldar schreef:
de Fiscalist schreef:

Een zwaluw maakt de lente niet. En ook weekend. Als ze een paar cijfer updates niet op tijd door hebben gekregen.

De laatste dagen was de groei 20-21% per dag. En vandaag dus 16%. Het moet nu hard gaan minderen.

Maar ik hoop het ook dat we de trend gaan breken. Ik hoop het.

Als je consistent hetzelfde testprotocol hanteert is de data wel statistisch relevant. Of je nu veel test of niet.

Veel testen is alleen maar nuttig als je ook effectief alle besmette personen wil gaan opsporen en isoleren. Daar zijn we hier in NL in ieder geval al veeeeeeeel te laat voor.

Dat is het punt niet,.... iedereen staart zich blind op cijfers en plaatjes terwijl de betekenis daarvan uiterst beperkt is imho. Het geeft een onjuist vertrouwen en de indruk dat het over feiten gaat terwijl het slechts gaat over een gebrekkige meting.

Het aantal doden is een feit, maar tamelijk betekenisloos als we de reguliere aantallen overlijdens per dag niet kennen. Dat geeft immers weer in welke mate er door de Corona een afwijking is.

Het verbaast mij dat zo veel mensen zo laks met de maatregelen omgaan. Door dit gedrag zit heel NL straks in een lockdown en kunnen we allemaal geen kant meer op.... lekker is dat

22 maart 2020 17:50
Profiel WWW
Porsche 911 2003
Waterland
+1, ze zouden bijvoorbeeld het staatje van vorig jaar (9000!) griepdoden er naast kunnen leggen.

22 maart 2020 18:09
Profiel
996 C2, 944 RS-style
De logaritmische grafiek geeft een heel precies beeld wat er aan de hand is. Die helling van die lijnen gaat niet van de ene dag op de andere plat liggen. Dus je kan al ongeveer extrapoleren waar we over 2 3 weken staan.
Wij zijn al twee weken bezig met social distancing. In woorden. Maar niet in daden

22 maart 2020 18:45
Profiel
993 4S
Kappi2907 schreef:
De overheden wereldwijd schieten volgens jouw onnodig in paniek. De echte experts zaaien volgens jou de paniek

De overheden/echte experts schieten juist niet in paniek. Ik doel meer op types zoals jij, de pseudodeskundigen.

22 maart 2020 18:52
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Er zijn nog steeds pubers die gewoon nog een feestje geven. Bij mij blijven ze thuis en hockeyen op het veldje in de achtertuin.

22 maart 2020 19:03
Profiel
Cazzo Super Veloce schreef:
Kappi2907 schreef:
De overheden wereldwijd schieten volgens jouw onnodig in paniek. De echte experts zaaien volgens jou de paniek

De overheden/echte experts schieten juist niet in paniek. Ik doel meer op types zoals jij, de pseudodeskundigen.

Hoepel toch op man, ik citeer de stukken van de experts. Ik verzin hetzelf niet. Wat ben jij een zielig mannetje zeg. Kom eens met een inhoudelijke reactie en steeds die zielige emicons. Echt wat ben jij een zieligerd!

Laatst bijgewerkt door Kappi2907 op 22 maart 2020 19:08, in totaal 1 keer bewerkt.

22 maart 2020 19:06
Kheldar schreef:
De vorige post is verwijderd. Daar was dit een antwoord op:

Ja ... en hoeveel mensen tss 20-50 zijn er?
Ook van die doelgroep krijgt 10-15% erge klachten.
Zelfs 2-3% kritiek en heeft beademing nodig.
Als die beademing er niet is zullen ook van die groep jonge(re) mensen er ook veel meer doodgaan.

Er zijn dus 1500-2000 IC bedden. Maak jij het rekensommetje even voor mij?

Of nee zal ik het snel even uitrekenen
Aantal 20-50jr: 8 miljoen?
Stel dat 30% de komende 2 maanden besmet wordt: 2,4 miljoen
2% heeft beademing nodig: 48.000
Stel die komen allemaal over die 2 maanden (10 weken) evenredig op de IC dat zijn er 4.800 per week
Gemiddeld ligt iemand 2-3weken aan de beademing dus die plekken blijven langer dan een week bezet.
2000IC plekken enkel voor Corona ... ooopsie
Eerste week knn er 2800 mensen niet aan de beademing.
Tweede week knn er 6000 mensen niet aan de beademing.... gaan we verder tellen?
Geen beademing betekent slechte overlevingskansen. Wie weet gaat de helft wel dood dan. Dus van die 48.000 heeft de overgrote meerderheid die geen IC bed heeft slechte kans. 20.000 doden? Zeg het maar
Oh ja en van die groep 50 plussers die we hier niet meegerekend hebben is dan helemaal geen plaats meer om ook beademing te hebben? Die gaan dan ook allemaal dood? Hoeveel slachtoffers zitten we dan?

Mensen die van zulke zware longontsteking en beademing komen hebben een zeer lange revalidatie weg nodig. Velen zullen werkonbekwaam zijn want blijvende longbeschadiging.

Oh ja ... als er geen IC bedden genoeg zijn en je krijgt een ongeluk of moet dringend geopereerd worden heb je misschien pech dat je niet geholpen kan worden om dat ook dokters en verpleegkundigen ziek worden en misschien wel doodgaan

You got the picture?

Het persoonlijk leed maar ook de economische vervolgschade is enorm.

Helder en goede reactie.

22 maart 2020 19:07
993 4S
Tussen 20 en 50 jaar zijn 6,5 miljoen Nederlanders, geen 8 miljoen. https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/ ... romstatweb
Voor de rest alleen maar aannames.
"Wie weet gaat de helft wel dood"

Het is maar wat je helder noemt. :salut:

22 maart 2020 19:46
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Jullie hebben écht geen verrek te doen hè? :mrgreen:

Laat die cijfers voor wat het is, er staat ons nog wat te wachten, dus een vrolijke noot, ondanks deze situatie wordt gewaardeerd :wink: Wij zijn geen experts, zelfs de experts zijn dat niet, laten we er een korreltje zout op nemen, en hopen dat we over een paar maanden ons leven kunnen oppakken.

22 maart 2020 20:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
EriC4C schreef:
We moeten (het effect van) Corona zeker niet bagatelliseren!
Zover (mij) nu echter bekend zijn de feiten:
- je kunt er volledig van genezen als je het overleeft
- de meeste besmettingen hebben milde, i.i.g. geen ernstige levensbedreigende, klachten
- de sterfgevallen (in NL) behoren allemaal tot een groep met verhoogd risico
- de sterfgevallen (in NL) waren allemaal tussen de 63 en 94 jaar oud
- statistisch gezien hebben we o.b.v de prognose voor NL > 99% kans om het te overleven

De conclusie op basis hiervan is uiteraard voor eigen rekening :wink:

Feiten, dat kan ik waarderen :cheers:

22 maart 2020 20:09
Profiel
ex 993 ex 996
Maar 1 ding weet ik zeker staat namelijk op mijn kalender morgen is het weer Maandag .... of niet ?

22 maart 2020 20:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Midden-Brabant
André schreef:

Je hebt gelijk .

22 maart 2020 20:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Midden-Brabant
Thefrits schreef:
Ja precies.... Waar maak je je druk om man.
Elk jaar stijgt de bevolking in NL met 100,000
Dus toch geen probleem...
Randdebiel

Valt me op dat mensen die een andere mening hebben m.b.t. COVID-19 al gauw uitgemaakt worden voor van alles en nog wat. Andersom zie ik dat niet.

22 maart 2020 20:20
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 81  Volgende