Even een beetje stof afblazen hier!
Afgelopen december heb ik mijn vorige auto kunnen verkopen en kon de echte zoektocht naar een Cayman beginnen.
Ik heb een aantal 987.1 bekeken maar werd vaak ongelukkig van de staat van deze auto's. Dat heeft mij doen besluiten om nog even door te sparen en mijn zinnen te zetten op een 987.2.
Wel kwam ik er achter dat de spoeling van deze auto's echt heel dun is. In Nederland helemaal maar in Duitsland zeer zeker ook.
In Nederland staat een mooie S in acqua blau met aardig wat opties maar daar kwam ik met de verkoper niet helemaal uit.
Ondertussen had ik het forum natuurlijk ook in de gaten gehouden en in februari kwam hier een mooie 987.2 voor met heel veel goede opties voorbij. Ook de kleur van het exterieur stond mij erg aan, net als de wielen. Waar ik erg mijn twijfels over had was de kleur van het interieur. Dat is ook de reden dat ik het een maandje heb laten bezinken om vervolgens toch de stoute schoenen maar eens aan te trekken om te gaan kijken.
Vorige week zijn we wezen kijken en was eigenlijk wel verkocht, de combinatie met het interieur en exterieur is gewoon top. Hij reed super en zag er voor de leeftijd goed uit. De technische staat en al het onderhoud wat ie recent gehad heeft sprak ook zeker in zijn voordeel.
En wat zit ie goed in de opties
: PDK, Sport Chrono, PASM, Keramische remmen, Bose, stoelverwarming, stuurwielverwarming, stoelventilatie, dynamische bi-xenon.
Wel wou ik graag een aankoopkeuring laten doen. De verkoper was zo aardig om zijn thuiswerkplek een halve dag in te ruilen voor een garage/bar met prachtig uitzicht. Toen het oordeel klaar was en ik tevreden was met de uitkomst hebben we de deal gesloten en de auto overgeschreven!
Afgelopen 2 dagen al lekker wat kunnen rijden in verband met het mooie weer! Man, man, wat rijdt dat geweldig! Hij klimt fantastisch in de toeren, voelt allemaal zonder moeite! Het interieur is een fijne plek om te zijn, en dat geluid!
En deze foto's nog ff geleend uit de verkoopadvertentie
Ron, bedankt voor je fijne afhandeling. Ik zal er goed voor zorgen!
Binnenkort zal ik nog een keer betere foto's maken!