Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 19:18

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Corona
erwin996 schreef:
Het is maar hoeveel waarde je hecht aan vrijheid. Als ik in een risico categorie zou vallen, zou ik de gevaren van een virus zelf accepteren en niet willen dat anderen daarvan last zouden hebben. De vrijheid voor anderen vind ik belangrijker dan mijn eigen leven. Risico’s van de natuur die mij zelf kunnen treffen wil ik niet verplicht afwentelen op anderen.

Stop je wel een briefje in de borstzak dat je liever in vrijheid leeft en dat je niet geholpen hoeft te worden mocht je het Covid virus krijgen? Geeft in ieder geval ruimte op de intensive care voor mensen die wel geholpen willen worden :ba:

01 apr 2020 13:56
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
giulia schreef:
Neem het voortouw zou ik zeggen...

Ik wilde hier toch nog even snel een dikke +1 bij plaatsen ...
ik dacht het en jij schreef het zullen we maar zeggen ... :mrgreen:

01 apr 2020 17:16
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Vanavond op NPO 1 Levenslucht om 21.25 uur een reportage van hoe het nu toe gaat op de IC's.
Wellicht een aanrader voor sommigen die nog niet zijn overtuigd van deze ramp.

01 apr 2020 17:55
Profiel
996 C2, 944 RS-style
#SamenSterk

... en voor al voor al diegenen die er meer direct of indirect te maken hebben via familie, vrienden, kennissen ... ver of dichterbij ... sterkte en warmte!

01 apr 2020 23:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Ja Olaf, dat begint de praktijk te worden (niet wat die zelfmoorden betreft hoop ik voor velen, maar wel wat gevangenschap zonder veroordeling met een mens doet als het te lang gaat duren), ben nu in mijn uppie 3 weken in isolatie, geen leuke vooruitzichten, geen sociale contacten binnen 5 meter, omringd door een 100% paranoia Brabantse bevolking (inclusief mezelf nog), een moedertje van 89 die op zichzelf woont en die je niet mag zien, heb gisteren mijn salaris maar stop gezet, want al het werk valt weg, ben maar op de terugweg 200+ gaan rijden met het bmw'ke nadat ik werktechnisch voor een fotografie job bij een bouwplaats ben weggestuurd, maar zelfs dat gaf niet echt voldoening, maar was wel ff lekker toch.

Dan zeg ik tegen mezelf en anderen alleenstaanden na het tellen van mijn zegeningen om ze te motiveren om vol te houden, "op de IC liggen of thuis creperen das pas K.T". Die statement heeft de eerste 3 weken aardig gewerkt om positief te blijven ... maar moet er nu alles aan doen om vrolijk te blijven als doorgaans levensgenieter ... ik heb er al een zware Dipdag opzitten, maar kan dat niet toelaten, ik moet vrolijk en positief ingesteld blijven.

Een mens is toch een sociaal dier, zelfs de (on)vrijwillige alleenstaanden onder ons ... (en samen is ook niet altijd alles, I know!)

Ja, dit is een klaaglied (zonder delete en zonder prullenbak), klopt, ik heb het hartsikke goed, niks te klagen feitelijk eigenlijk, maar misschien helpt het iets voor nu qua mentale verlichting want ik heb sterk het vermoeden dat dit nog heel lang gaat duren ... ik begin het namelijk al goed zat te worden!!!

Er gaan 'vreemde' negatieve krachten spelen als je geisoleerd moet leven terwijl je dat als mens eigenlijk helemaal niet gewend bent ...

02 apr 2020 10:35
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Geloven jullie dat als de corona crisis voorbij is dat alle maatregelen uiteindelijk worden terug gedraaid?

Ik niet ,te veel vertrouwen in de onvoorspelbare Roverheid !

02 apr 2020 12:58
Profiel
Moderator
PF #57
Jaja. Koffiedik kijken. Je hebt altijd mensen die het nergens mee eens zijn. Moet ik normaal om lachen, word ik in deze tijden wel eens een beetje moe van.

02 apr 2020 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
w.w.doet. schreef:
Geloven jullie dat als de corona crisis voorbij is dat alle maatregelen uiteindelijk worden terug gedraaid?

Voor de westerse landen ben ik daar wel zeker van, ben geen complotdenker.
In wat minder democratische landen worden mensenrechten door deze crisis wel heel makkelijk aan de kant geschoven voor meer controle door de overheid. Dat zal niet altijd zomaar teruggedraaid worden vrees ik.

02 apr 2020 13:18
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
w.w.doet. schreef:

Nee ik denk dat we allemaal thuis blijven zitten en een beroep blijven doen op de financiële regelingen en steunmaatregelen.

02 apr 2020 13:39
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Mart WTL schreef:
Ja Olaf, dat begint de praktijk te worden (niet wat die zelfmoorden betreft hoop ik voor velen, maar wel wat gevangenschap zonder veroordeling met een mens doet als het te lang gaat duren), ben nu in mijn uppie 3 weken in isolatie, geen leuke vooruitzichten, geen sociale contacten binnen 5 meter, omringd door een 100% paranoia Brabantse bevolking (inclusief mezelf nog), een moedertje van 89 die op zichzelf woont en die je niet mag zien, heb gisteren mijn salaris maar stop gezet, want al het werk valt weg, ben maar op de terugweg 200+ gaan rijden met het bmw'ke nadat ik werktechnisch voor een fotografie job bij een bouwplaats ben weggestuurd, maar zelfs dat gaf niet echt voldoening, maar was wel ff lekker toch.

Dan zeg ik tegen mezelf en anderen alleenstaanden na het tellen van mijn zegeningen om ze te motiveren om vol te houden, "op de IC liggen of thuis creperen das pas K.T". Die statement heeft de eerste 3 weken aardig gewerkt om positief te blijven ... maar moet er nu alles aan doen om vrolijk te blijven als doorgaans levensgenieter ... ik heb er al een zware Dipdag opzitten, maar kan dat niet toelaten, ik moet vrolijk en positief ingesteld blijven.

Een mens is toch een sociaal dier, zelfs de (on)vrijwillige alleenstaanden onder ons ... (en samen is ook niet altijd alles, I know!)

Ja, dit is een klaaglied (zonder delete en zonder prullenbak), klopt, ik heb het hartsikke goed, niks te klagen feitelijk eigenlijk, maar misschien helpt het iets voor nu qua mentale verlichting want ik heb sterk het vermoeden dat dit nog heel lang gaat duren ... ik begin het namelijk al goed zat te worden!!!

Er gaan 'vreemde' negatieve krachten spelen als je geisoleerd moet leven terwijl je dat als mens eigenlijk helemaal niet gewend bent ...

Goed dat je het van je af schrijft. Niet leuk om te horen, wel heel begrijpelijk. Veel sterkte en probeer te blljven focussen op de mooie dingen!

02 apr 2020 13:47
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
w.w.doet. schreef:

Roverheid. Natuurlijk. Cynisch zijn en blijven is ook een vak hoor.

02 apr 2020 13:48
Profiel
993 4S
Nee dat is geen vak, dat is gewoon heel erg treurig.
Op dit soort volk bouwt Baudet zn partij. Bange mensen, angsthazen.
Om er vervolgens achter te komen dat hij een lege huls is als echt leiderschap nodig is.

02 apr 2020 13:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Kon niet missen dat het op den duur over Baudet zou gaan.
Hebben we Hitler eigenlijk al gehad? Het schijnt dat het virus een nazivirus is en de russen doen ook mee. En dus hebben ze de afgelopen jaren de chemtrails gesproeid en nu het gelukt is zijn de vliegtuigen niet meer nodig dus staan ze op de grond.
Zie je wel!

02 apr 2020 14:16
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Enguess schreef:
w.w.doet. schreef:

Roverheid. Natuurlijk. Cynisch zijn en blijven is ook een vak hoor.

Ik mag aannemen dat de roverheid bij jouw bedrijf de deuren nog niet heeft gesloten? Zo van, dat je helemaal geen verrek meer mag doen? En dan hopen dat ze een aalmoes naar je opsturen? Tot nu toe hebben de meeste ondernemers die gesloten zijn, NUL hulp gekregen, sterker nog, alles wordt afgewezen! Ze roepen maar wat, maar er is nog niets van de grond gekomen, terwijl er op dit moment mensen al een maand helemaal zonder inkomsten zitten. Dat zijn zogenaamd jullie mensen, die nu de eerste ondernemers in zwaar weer volledig in de stront laten zakken. Er zijn wel al dreigingen de deur uit gegaan, dat je geen ontslagvergunning mag aanvragen, want dán ben je écht aan de beurt. BEDREIGEN! Lezen jullie hier alleen wat je wilt horen, of spuiten jullie je oren eens een keer uit? Is jouw bedrijf acuut gesloten Cazzo? jippie dan niet zo asociaal rechts, en probeer je eens te verplaatsen in situaties van ondernemers die al een paar jaar op de grens leven, gewoon omdat de economie helemaal niet zo rooskleurig was als in de media werd voorgesteld. Misschien het selecte groepje Porsche-rijders dat zich hier manifesteert, maar een sluiting van je bedrijf is erger dan een brand. Bedenk dat goed. Er is nu geen sprake van gelijke monniken, gelijke kappen. In dat opzicht had ik een totale lock-down toch jullie zeker gegund. Dan praat je wel anders.

02 apr 2020 14:24
Profiel
Moderator
PF #57
Bij mijn weten is er nog niets afgewezen. Ook nog niets toegewezen. Maar nog niks afgewezen.

Ik vind roverheid overigens net zo’n zielige term als mensen die het altijd over stealer hebben ipv dealer. Just my 2 cents.

02 apr 2020 14:27
Profiel
Er lijken er een aantal wat in de war, die denken dat ze in Hongarije wonen misschien.

02 apr 2020 15:01
Profiel
993 4S
Nog helemaal niets afgewezen idd NOW-loket gaat 6 april open. Dan krijg je tot 90% van je loonkosten vergoed ook voor tijdelijke krachten.
Je mag in die periode waarover je een vergoeding ontvangt geen mensen ontslaan op economische gronden. Best redelijk volgens mij. Maar als je dat al als een BEDREIGING ziet...

02 apr 2020 16:00
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2s
België
Precies. Alsof de overheid hier wat aan kan doen....ik vind de regelingen die er in de EU genomen worden nog super !
gezien alle omstandigheden.
Altijd maar zeiken en overal commentaar op hebben, helpt je niks.
Denk aan je bloeddruk en stress. Je bent zo weg volgens Erwin...

02 apr 2020 16:36
Profiel
M140i
Thefrits schreef:
Denk aan je bloeddruk en stress. Je bent zo weg volgens Erwin...

Zo weg is het niet. Maar stress is één van de belangrijkste oorzaken van ziektes. Meer dan 80% van de kankergevallen is gerelateerd aan stress.

02 apr 2020 17:56
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2s
België
Ik weet...

02 apr 2020 18:10
Profiel
PorscheForum Junkie
80%?
Kun je dat onderbouwen?
Ik weet dat stress erg slecht is, maar is 80% niet wat overdreven?

02 apr 2020 19:35
Profiel
Als dit door de wetenschap al niet bewezen kan worden dan hier wel ...

02 apr 2020 19:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Ga ik wel van uit ;)

02 apr 2020 19:52
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
w.w.doet. schreef:

Nou, als de geschiedenis iets leert is het dat deze crisis zal worden misbruikt om de bevolking meer onder de duim te krijgen.

02 apr 2020 20:03
Profiel
Nog meer? Dat kan bijna niet, we zitten al zo onder de duim hier.

02 apr 2020 21:16
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 81  Volgende