Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
... daarna speciaal allemaal dingen in mijn huis vastgezet met bouten maat 32 ...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 maart 2020 12:02 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Precies!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
30 maart 2020 12:43 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Legendarische uitspraak van een van m'n klanten op de vraag wat hij met het bewuste stuk gereedschap wilde gaan doen.... "Ik heb het eigenlijk niet eens nodig, maar het is wel makkelijk om te hebben"
|
30 maart 2020 13:15 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Zo is het Willem, beter gereedschap die ik niet nodig heb in de la dan een klus niet kunnen klaren omdat ik een stuk gereedschap niet heb. Vandaag moest ik weer uitgebreid achter de webcam aan de slag Daarom heb ik alleen de wisser armen van drie lagen satin black voorzien gedurende mijn koffie pauzes. Ik ben zeer tevreden met het resultaat Helaas is er geen onderdelen binnen gekomen vandaag, dus er kan niet zo veel meer gedaan worden. wellicht dat ik iets gaan poetsen...
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
30 maart 2020 18:32 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Vandaag heb ik weer enkele uren in mijn garage doorgebracht. Door alle drukte bij PostNL is mijn pakketje met onderdelen vanuit Alpo nog niet binnen gekomen. Gelukkig heb ik een voorraad onderdelen die continue verzamelen en had ik een mini projectje aangepakt. Een algemeen probleem met de 924/944/968 is dat de achterklep op den duur gaan rammelen. Vroeger kon je gewoon een nieuwe slotmechanisme monteren en het probleem is opgelost. Maar zoals met vele onderdelen voor de transaxles is de slot mechanismes niet meer leverbaar, Gelukkig is er een Duitsland het bedrijf Partswerks die is begonnen met oplossingen voor transaxles Als eerst heb ik de slotmechanismes losgehaald. Ze waren best vies. In de grote gat hoort een rubberen propje/busjete zitten. Dat propje/busje is bedoeld om de pen van de achterklep te dempen. Ze rotten gewoon weg met de jaren en daarom onstaan er trilling die je continue horen terwijl je rijden Eerst maar de boel grondig schoongemaakt van binnen en buiten met all purpose cleaner en remreiniger. Daarna ingevet met cheramische vet. Hier een foto van wat over was van de oude bussen en een foto van de nieuwe bus En zo ziet een gereviseerde slotmechanisme er uit Hierna heb ik ze weer ingebouwd en de klep opnieuw afgesteld. Nu maar hopen dat de gerammel van de klep is verholpen
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
01 apr 2020 21:28 |
|
|
997 4S 2006
Ex 997 4S 2016
EX 356C 1964Pijnacker
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Blijf je vorderingen posten: ik vind het genieten!
_________________________________________ Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg...
|
02 apr 2020 11:31 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Ik vind het frustrerend : ik wou dat ik ook die tijd had om aan onze 931 te werken Nee, leuk en inspirerend om volgen
|
02 apr 2020 11:33 |
|
|
Flash
987 Boxster Spyder, 991.1 GT3, ex Cayman GT4, Macan S diesel, 944, ex Cayman 981 GTS, ex 997, ex 911 3.2
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Goed bezig Johann! Heb de link van het bedrijf meteen opgeslagen in favorieten voor onze 944. Hoe stel jij eigenlijk de klep af..?
|
02 apr 2020 13:01 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Je kan alleen maar aan twee dingen stellen. Je kunt de pennen langer of korter maken en je kunt de slot mechanisme links-rechts en naar voren en achteren verplaatsen. Ik heb het al heel veel gedaan, dus ik kan het in ongeveer 10 minuten doen, maar als je onervaren is kan het enkele uren in beslag nemen. Dat omdat je wil dat de klep open springt als je de sleutel draaid Helaas door de drukte bij PostNL is mijn pakketje vanuit Alpo nog steeds niet binnen, dus vandaag bar weinig kunnen doen. Ik heb wel de oorzaak van mijn niet werkende achterste ruimte wisser gevonden. Het lijkt erop dat de motor de aluminium bevestiging van de wisser arm hebben uit gewoeld. Ik hoop snel een andere motor en arm te kunnen scoren. Ik gaan morgenavond kijken of ik het aluminium van de asje van de motor kunnen pulken, maar ik heb geen hoge verwachtingen van. Ik heb ook de reservewiel en gereedschap weer een keer uitgepakt en ook maar goed dat ik dat heb gedaan want de reserve wiel heeft de lak kaal geschraapt. Inmiddels heb ik het met een koperen borstel opgeschuurd en in de Noverox gezet. Morgen kijk ik even of er ook nog een laagje verf overheen moeten. Morgen weer verder, dan neem ik ook de reservewiel onder handen.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
02 apr 2020 21:18 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 apr 2020 23:22 |
|
|
Ticcie
964 C2
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
T is maar goed dat we wat auto projectjes hebben, anders zouden de aantallen ruzies in huis een stuk hoger liggen. Ik heb net mn pekel autootje (A2) helemaal gepolijst en gepoetst en ziet er weer helemaal als nieuw uit
|
02 apr 2020 23:35 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
@Johann, misschien nu even tijd om het ventieldopjesschroefdraad schoon te maken
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
03 apr 2020 8:10 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Hahaha, zo erg is het niet jongens @Targe Florian...ik bewaar de ventielschroefdraard werkzaamheden voor mijn uitgebreide DIY om vetntieldoepjes te vervangen. Watch this space Gisteravond heb ik op eBay een afgeragde wisser motor en arm voor enkele tientjes op de kop kunnen tikken. Zodra die binnen is gaan ik kijken hoe ik een goeie set kan bouwen door onderdelen uit te wisselen met mijn huidige setje. Maar nu gaan ik eerst weer voor een uur of zes achter de webcam mijn centjes verdienen.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
03 apr 2020 8:37 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
En we gaan doorrrrrrrrr Vanmiddag is mijn onderdelen eindelijk binnen gekomen Maar vanmorgen voor mijn eerste meeting ben ik bezig geweest met de ruimte waar de reservewiel en gereedschap wonen. Ik ben even de garage ingedoken om te kijken of de Noverox zijn werk heb gedaan. Nadat ik het met een natte doek hebben afgenomen Was ik heel blij met het resultaat; glimmende plaatwerk. Daarna heb enkele laagjes Satin Black van Hamerite aangebracht. Het resultaat mag er zijn Daarna ben ik weer naar binnen gegaan om keurig op tijd voor de webcam te zitten. Maar toen mijn laatste sessie voorbij was om 15:00 ben ik gewoon weer door gegaan met het volgende klusje. Dit topic deed me herinneren dat ook mijn wisser een beetje lui is. Daarom heb ik even mij wissermotor gereviseerd. Hij zit aardig verstopt, maar niet zo erg als op de latere 944 en 968. Eerst moet je een kunststof kapje uitbouwen dan zie je dit. Daarna is het 1 moer en drie bouten loshalen, de wisser mechanisme af wippen met een beetje belied en na 15 minuten had ik hem uitgebouwd en op de werkbank. Hij was wel heel erg vies, dus eerst maar de boel grondig schoon gemaakt Toen heb ik motor zelf open gemaakt om de contactpunten na te lopen en eventuele roest weg te halen. Ik heb de rotor licht opgeschuurd met 600 grit schuurpapier en afgespoten met contactspray. Daarna de uitgeharde vet uit de "versnellingsbak" gepeuterd en vervangen voor verse vet. Daarna de boel weer opgebouwd, ingebouwd en gestest en hij deed het Toen was het tijd om de reservewiel aan te pakken. Zoals jullie zien is deze wiel in zijn leven nog nooit gebruikt en ook best smerig. Dus eerst maar kijken of de band nog lucht houd En daarna grondig poetsen Daarna rijkelijk ingesmeerd met Meguairs Endurance Tyre Gel. Morgen zal ik weer alle gereedschap en de reservewiel terugplaatsen waar ze horen. Morgen gaan ik de bak en motor olie aftappen
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
03 apr 2020 20:15 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Ik wilde dat ik een garage had, .... en een bult gereedschap, .... en wat handiger was, .... en een oude 924 Turbo om aan te sleutelen, .... en de puf had om alles wat ik deed op het forum te zetten.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
04 apr 2020 6:26 |
|
|
MPH
Ede
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Helmaal mijn dingen die details! Leuk om te volgen!
_________________________________________ 944S ‘87 Nijlgroen
ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration ex 924 T ‘79 ex 911 3.0 Targa '79 Ex 987 S 3.4 '06
|
04 apr 2020 9:31 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Erg leuk om alle dingen die je aanpakt te volgen . Ik zou de aanname hebben geplaatst dat de band nog goed is en deze vervolgens netjes opgepoetst. Maar jij controleert ook nog ff of de band niet lek is
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
04 apr 2020 9:45 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Dank heren, ik probeer ook maar gewoon om bezig te blijven. Vandaag heb ik de motor olie en bak olie gewisseld. Voor de rest heb ik ook een paar kleine klusje gedaan. Een beetje van alles dus. Als eerste heb ik de accu uitgebouwd omdat ik even wou controleren of er roest in de accubak is. Gelukkig viel het reuze mee en was alleen de lak een beetje door geschuurd. Dus meteen de boel opgeschoond en enkele lagen met de Hammerite gegeven. Ook de klem van de batterij is in de Hammerite gegaan. Hierna heb ik even een "Special tool" gemaakt om de vuldop van de versnellingsbak los te halen. Je hebt nodig; een M10 bout van 40mm lang en twee bouten. Even de boel aan elkaar schroeven en je hebt een stukje gereedschap om de dop er uit te draaien. De olie in de versnellingsbak heb ik vier jaar gelende en ongeveer 20kkm geleden ververst. Ik was daarom zeer verbaasd over hoe vies de olie was. Zo zie je maar weer dat je niet genoeg je bak olie kunnen verversen. Links is de olie die uit de bak kwam en rechts is de verse olie De drein en vul plugs heb ik even gepoetst . Er zat gelukkig weinig metaal op de magneet, zeker gezien de hoeveelheid keer dat ik aan het begin van mijn eigenaarschap mis heb geschakeld van 1 naar 2 en dan per ongeluk achteruit heb aangeraakt. Daarna kon ik mijn nieuwe olie pomp proberen wat ging dat makkelijk zeg! Vanaf nu gaan ik elke jaar mijn bak olie verversen. Ik heb ook mijn boord gereedschap schoon gemaakt en ingevet waar nodig en de etuitje ook een grondige schoonmaakbeurt gegeven. En ook de bandenpomp heeft een opfris beurt gekregen Daarna heb ik de spaar wiel weer op zijn plek gedaan, de pomp in een handdoek gedraaid. De gevaren driehoek weer op zijn plek gedaan en de boord gereedschap ook weer een plekje gegeven . Nu heb ik bijna alle mechanische werk achter de rug. Volgende week kan ik beginnen aan de cosmetische werk i.e. interieur aanpakken en de lak corrigeren.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
04 apr 2020 22:31 |
|
|
Peter S
Porsche Spyder 718Vinkeveen
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
wat een geweldig topic om te lezen Johann. Ben benieuwd waar de andere afleveringen over gaan. Dank je wel!
|
05 apr 2020 8:27 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Lekker bezig weer Johan! Mooie oplossing voor die vuldop, dit zijn echt van die dingen waar je zelf echt blij van kan worden ofnie? Het verbaast me altijd hoe smering bepaalde dingen kunnen worden ondanks dat ze ze weggestopt zijn.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
05 apr 2020 9:50 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 apr 2020 14:05 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Ok, misschien was ik ietsje pietsje door geslagen met de boord gereedschap...maar het is allemaal uit te leggen hoor. Uh, nee, laat maar...mijn uitleg maakt het erger Jazeker! Dit stukje gereedschap heb ik nu bij mijn andere speciaal gereedschap opgeborgen
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
05 apr 2020 14:14 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Blijft een mooie draadje Johann!! Bij de Praxis hadden ze hem ook. Zag ik vanmiddag toen ik een 2 mm inbussleutel kocht omdat ik de mijne kwijt was (en verplicht rond liep met een platenkar want elke klant moest een kar mee )
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
05 apr 2020 20:01 |
|
|
MPH
Ede
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Briljant! Die bout-oplossing voor de pluggen in je versnelllingsbakhuis. Ik heb hier ontzettend mee lopen kl****. Je hebt te weinig ruimte om er een gewone dop op te zetten. Uiteindelijk is het niet tijdig gelukt en is de turbo vertrokken zonder frisse bakolie.
_________________________________________ 944S ‘87 Nijlgroen
ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration ex 924 T ‘79 ex 911 3.0 Targa '79 Ex 987 S 3.4 '06
|
05 apr 2020 20:55 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Vanmorgen in het eggi kunnen bewonderen, is straks beter dan nieuw Bedankt voor de sleepoog
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
05 apr 2020 21:05 |
|
|