|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
Porsche start bouw nieuw museum
Auteur |
Bericht |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
(11/4/2005)
Met het plaatsen van een onconventioneel billboard is Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG in Stuttgart officieel begonnen met de bouw van het nieuwe museum, een spectaculair architectuurproject.
Het billboard, in de vorm van een ronde sculptuur op het midden van de “Porsche Platz”, toont beelden uit de historie van de onderneming en wekt nieuwsgierigheid op naar het nieuwe gebouw. Het 50 miljoen euro kostende museum wordt gebouwd bij de hoofdvestiging van de sportwagenfabrikant in Stuttgart en is een ontwerp van het Weense architectenbureau Delugan Meissl. Vanwege zijn uitzonderlijke design zal het gebouw zeker opvallen: een dynamisch gevormd, monolithisch lichaam lijkt boven de grond te zweven. Dit aanzicht maakt op de toeschouwer eerst een vreemde indruk en is juist daardoor zeer aantrekkelijk.
Op een oppervlakte van 5.000 vierkante meter presenteert het nieuwe museum afwisselend 80 waardevolle historische voertuigen en andere tentoonstellingsstukken uit de geschiedenis van de onderneming. De tentoonstelling concentreert zich hoofdzakelijk op de periode vanaf 1948, toen Porsche de eerste eigen sportwagen bouwde. Een chronologisch overzicht toont de productiegeschiedenis. Speciale themagebieden geven uitvoerige informaties, bijvoorbeeld over autosportactiviteiten van Porsche, bijzondere voertuigen of de werkzaamheden voor talrijke ontwikkelingsopdrachten. Verder interessant zijn een werkplaats voor historische sportwagens en het archief. Bovendien beschikt het museum, dat in 2007 haar deuren zal openen, over een omvangrijk gastronomieaanbod, een museumshop en een ruim opgezette conferentieruimte, die voor manifestaties kan worden gebruikt.
Bron: Autorai nieuwsdienst.
|
04 nov 2005 17:52 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
En dus over een tijdje een nieuw forumuitje?
|
04 nov 2005 18:02 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Lijkt me een goed idee.
|
04 nov 2005 18:03 |
|
|
porsonly
|
extra
het museum krijgt de beschikking over een enorme collectie klassieke Porsches en racers die Porsche classic de afgelopen jaren heeft verzameld.
Dit wordt aangevuld met een enorme collectie literatuur, modellen en andere Porsche rariteiten.
Deze (laat) gestarte activiteit van Porsche heeft de laatste jaren een enorme vlucht genomen.
Het interieur van het museum wordt ook uniek.
Inderdaad, een leuk uitje.
rene
|
04 nov 2005 21:55 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
04 nov 2005 22:25 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
|
05 nov 2005 0:27 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Hier eerder.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 nov 2005 14:09 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Zeg dat ff tegen Wdepundert, en niet tegen mij! Ik was alleen maar behulpzaam. En daarnaast een onnodige quote....
|
05 nov 2005 19:54 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nee hoor, het ging me om die specifieke foto.
Soms ben je erg voorspelbaar .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 nov 2005 21:22 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|