@Maarten, ik had van de week bij de Hornbach hetzelfde; Met een plantenkar naar binnen om een busje borgmiddel te scoren
Vandaag heb ik niet heel veel gedaan. Mijn hoofddoel was om de auto weer op de grond te krijgen want het stonk heel erg naar bak olie en allerlei viesigheid in mijn garage. Ik kan geen auto polijsten in zo'n varkensstal.
Maar eerst heb ik een poging gewaagd mijn oude stuurhuis te reviseren. Mijn idee was; baat het niet schaadt het niet.
Het ging zo snel dat ik bijna geen foto's heb gemaakt Ik heb ook niet het gehele stuurhuis uit elkaar gehaald, maar vooral alle kappen er af gehaald om zodoende alle oude uitgeharde vet er uit te krijgen. Hier zie je alle onderdelen behalve de tandwiel en stang, die heb ik laten zitten omdat ik geen reserve lagers hebben liggen.
Daarna de boel helemaal volgepropt met vet, alles weer gemonteerd en de weerstand afgesteld. En zo heb ik een gereviseerde stuurhuis liggen voor als de nieuwe niet meer goed is.
Daarna de de motor beschermplaat gemonteerd, alle vier wielen gemonteerd en de auto van de assteunen gehaald. Eenmaal op de grond heb ik de auto naar buiten gereden en was de grote schoonmaak begonnen.
Morgen zal ik de 931 een grondige wasbeurt geven want hij is erg smerig
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
05 apr 2020 22:02
MPH
Ede
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Heerlijk schone mooie werkplek! Maaruh... waar is je brug??
ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration ex 924 T ‘79 ex 911 3.0 Targa '79 Ex 987 S 3.4 '06
06 apr 2020 13:33
205forever
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Snel de foto opgeslagen van de onderdelen van het stuurhuis Hiermee maak je mijn zoektocht in de bakken wat ik aan onderdelenbij de mijne heb heel veel makkelijker, Thanks
06 apr 2020 13:48
Cazzo Super Veloce
993 4S
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Compleet gestoord topic, voer voor psychologen
_________________________________________ GREEN IS GOOD
06 apr 2020 14:05
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Ja, lekker hé!
_________________________________________ Trained byGP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
06 apr 2020 15:38
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Mijn psycholoog vind het juist goed dat ik mijn stress uiting geven door te klussen aan mijn auto's
MPH schreef:
Heerlijk schone mooie werkplek! Maaruh... waar is je brug??
Watch this space...over minder van 4 weken krijgen we de sleutels voor ons nieuwe huis en over net iets meer dan 5 weken word de betonnenblad voor mijn nieuwe werkplaats gestort
Maar voor nu moet ik het nog doen met mijn krappe oprit en garagebox.
Vanmiddag ben ik dan ook begonnen aan de uitgebreide detail beurt die enkele weken in beslag zullen gaan nemen.
Als eerste heb de auto drie keer ingespoten met de snow canon. De derde keer was gewoon omdat ik het zo fijn vind om na de afdruipende schuim te kijken
Hierna heb ik de auto afgespoeld en ingespoten met Iron X. Na 5 minuten heb ik de auto gewassen en weer afgespoeld. Dat ziet er een stuk beter uit
Toen heb ik de auto in de garage gedaan en afgedroogd. Nu kan het kleien, bij tippen en polijsten beginnen
En zo lieve forumleden beginnen we aan een nieuwe avontuur
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
06 apr 2020 20:09
Liam
964C2
010
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Mooie restauratie en super in beeld gebracht!!
_________________________________________ Life's too short to drink bad wine or drive boring cars
06 apr 2020 21:35
André
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Heerlijk die OCD
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
06 apr 2020 22:28
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
En dan het filmpje die jullie wist dat zou komen
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
07 apr 2020 14:43
A-Line
LEEUWARDEN
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Mooi!!!
07 apr 2020 19:55
Octaaf
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Goed bezig! Succes met de 924 en natuurlijk je nieuwe huis. Kan jij je ook uitleven in het maken van een mancave.
07 apr 2020 20:22
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Lekker hoor
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
Geweldig Johann. Ik vind het echt prachtig. Ik wou dat ik het kon, en er de tijd voor kon vinden. Supergaaf.
08 apr 2020 19:52
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Echt leuk om te zien hoe je die kleinere reparaties uitvoert. Niet zo ingewikkeld, maar al met al wordt die 924 wel een hele mooie en goeie auto. Ga vooral door. Niet alleen leerzaam, maar ook erg amusant!
08 apr 2020 21:01
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Dank jullie heren, ik vind het ook enorm fijn aan mijn auto's te werken en het process met jullie te delen
Ik merk dat er een misconceptie bestaan over de hoeveelheid tijd die ik aan't sleutelen ben. Hoewel ik soms (enkele dagen per jaar) een hele dag aan het sleutelen ben, is het meestal in de gestolen uurtjes tussen meetings, na avondeten of vroeg in de ochtend. Gemiddeld ben ik 3 uren per week in de garage te vinden. Ook ik heb een zware baan met veel reizen en een jong gezin met alle logistieke uitdagingen van dien. Maar ik heb lang geleden geleerd dat er geen betere manier is om mijn hoofd leeg te halen dan even aan een auto te knutselen . Of ik nu een onderdeeltje poetsen of een motortje weer gangbaar maken, de genot om iets te verbeteren is ongeëvenaard. Als ik een specialist of dealer moest betalen om mijn auto's te perfectioneren was ik al lang failliet
Ik zie ook dat jullie vaak zeggen dat jullie niet kunnen sleutelen. Er zal wel hier een daar iemand zijn die echt geen mechanische gevoel hebben, maar dat zal de uitzondering zijn. Als je IKEA kunt bouwen kan je aan een Porsche sleutelen. Het grootste probleem is de vrees dat je iets kapot maakt. Dat gebeurt soms, maar 98% van de tijd maak je dingen beter. Dus, ga gewoon sleutelen aan je auto. Het is leuk, ontspannend, je leer je auto beter kennen en de kleine dingen die je irriteren is juist de dingen die een auto leuker maak om ee te rijden als ze gefixed zijn.
Terug naar het project
Sinds ik de 931 heb is er iets waar ik me mateloos aan irriteren. De Radio blijf niet op zijn plaats Dat komt door een of andere 80's boombox die ze ooit hebben ingbouwd en daarvoor moest ze kennelijk de sleuf voor de radio vergroten Het gevolg is dat geen enkele radio goed past.
Na twee jaar is een van mijn geautomatiseerde zoekfuncties teruggekomen met een resultaat; Een NOS middenconsole in het zwart voor een '83 924. Ik heb het meteen gekocht en het lag de afgelopen anderhalf jaar rustig in de stelling te wachten voor mij om het in te bouwen. Alleen al om naar het doos te kijken gaf me al enorm plezier. Hoe vaak kom je dit nog tegen?
[
Het uitbouwen van de oude middenconsole is best eenvoudig. Als eerst moet je de klimaatregelingsplaatje uitbouwen. Je doen dat door de hefboompjes er af te trekken en de ventilatorknop er ook uit te trekken. Daarna kan de afdekplaatje losgehaald worden
Nu is de schroeven voor de behuizing van instrumenten toegangbaar. Die zit met vier plaatschroeven bevestigd. De radio zat al los, dus die heb ik ook meteen losgekoppeld.
Nu is het een kwestie van stekkers loshalen achter de middenconsole, de asbakje uitbouwen en zes schroeven loshalen.
En na een beetje voorzichtig trekken en duwen heb je de oude middenconsole er uit.
Ja, ik weet het, het is smerig onder de middenconsole. Dat ga ik uiteraard op poetsen
En nu komt het spannende deel, de tapijt loshalen van de middenconsole en weer monteren op het nieuwe middenconsole zonder allebei middenconsole's te verpesten Het verwijderen van de tapijt is inmiddels gelukt, maar nu moet ik eerst goed nadenken over een methode om de tapijt weer te bevestigen aan de nieuwe middenconsole op een manier die lijk of het af fabriek is.
Ik heb wel een elektrische nietmachine in de kast, dus wellicht dat ik eerst het nieten gaan proberen op het oude middenconsole. Een tweede uitdaging is dat de sponsachtige spul aan de binnenkant van de middenconsoles helemaal us vergaan, dus hier moet ik een oplossing voor vinden.
To be continued
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
09 apr 2020 14:01
Neppert
Neppert
Neppert
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Mooi weer, ik denk dat de 924 specialisten niet blij zullen zijn met dit topic. Straks gaat iedereen het zelf doen aan de hand van deze "handleiding".
Johann schreef:
meestal in de gestolen uurtjes tussen meetings, na avondeten of vroeg in de ochtend.
Dit vind ik nou knap, ik heb genoeg uurtjes tussen de bedrijven door maar op één of andere manier lukt het me dan niet om iets te doen. En dat terwijl ik ook genoeg spul heb liggen dan schoongemaakt oid kan worden. Voor mijn gevoel moet ik niks anders te doen hebben en een hele dag tot mijn beschikking hebben....dan pas kan ik echt ongestoord mijn gang gaan.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
09 apr 2020 14:35
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Ik heb hetzelfde hoor...Dat is waarom de midden console anderhalf jaar lang op de rak hebben gelegen Maar dan ga je ermee aan de slag en heb je hem uitgebouwd in 45 minuten. Dus ik had helemaal geen hele dag voor nodig, en werken in etappes is ook prima te doen, daarom maak ik zoveel foto's want dan weet ik een week later hoe het ook al weer zat.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
10 apr 2020 8:19
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Johann schreef:
I daarom maak ik zoveel foto's want dan weet ik een week later hoe het ook al weer zat.
Ik begrijp hem, helemaal met deze insteek
Johann schreef:
Als je IKEA kunt bouwen kan je aan een Porsche sleutelen.
Bij een IKEA bouwpakket hou je ook altijd van alles aan over - of je komt nét 1 onderdeeltje te kort
Maar verder: Goed Bezig, Johann .. en leuk dat je het met ons blijft delen
Ja mijn Ikea bouwsels storten meestal na een jaar in. Of ik merk als het klaar is, ik dat ik onderdelen achterstevoren heb gemonteerd. En het gekke is, dat ik altijd een boor, een pneumatische hamer en een kettingzaag nodig heb voor de eerste beste Billykast, terwijl dat dus niet in de montageaanleiding staat. Prutsers, daar bij Ikea
10 apr 2020 12:30
Neppert
Neppert
Neppert
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Enguess schreef:
En het gekke is, dat ik altijd een boor, een pneumatische hamer en een kettingzaag nodig heb
Dit zijn gewoon essentiële benodigdheden hoor. Je bouwsels storten ineen omdat je het lasapparaat en de cementmolen vergeet!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
10 apr 2020 12:42
horn
PF #57
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
En een sleutel 32. Altijd handig bij het monteren van een Billy
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
10 apr 2020 13:19
Maarten
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Bij gebrek aan een hamer
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum