Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 15:33

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Corona
Calimero's :roll:

13 apr 2020 12:27
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
Mart WTL schreef:
Maar het begint dus wel degelijk heel erg een Broodje App verhaal te worden (van de overheid)! :popcorn:

Ja ze leggen voor de grap de economie plat om jou te trollen, echt serieus? :thumleft:

14 apr 2020 9:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 4S
En dat wereldwijd. Je moet het maar geloven...

14 apr 2020 9:20
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Zomaar een passage, om te laten zien dat de weerstand een ietwat toeneemt: (wel wat foutjes, maar ja...)

MARK RUTTE – WAAROM ZEGT U NIET GEWOON: “WE HEBBEN ONS LATEN GIJZELEN”?

Beste Mark,

Zo tijdens Pasen blijft die ene vraag maar terugkeren.
Nee, het is niet de vraag: “Wie speelt Petrus in de Passion?”.
Dit jaar is deze vraag voor bijna niemand meer relevant.
Zeker niet voor alle getroffen ondernemers in deze bizarre crisis.

Deze ondernemers hadden wel iets anders aan hun hoofd.
Naast de BTW aangifte van eind april zijn daar ook vragen, vragen en nog eens vragen.

✨ Hoe komt het dat er opeens 3.9 miljard mensen thuis zitten opgesloten?

✨ Waarom is veiligheid opeens zoveel belangrijker geworden dan onze vrijheid?

✨Is het kabinet niet schuldig aan het feit dat er zo weinig IC bedden zijn in Nederland?

✨ Wie heeft er waarom precies de keus gemaakt om mijn bedrijf op slot te gooien? En is dit wel rechtmatig?

Daarnaast stelden natuurlijk vele mensen de eeuwige vraag, die u altijd zal blijven achtervolgen: “Vertelt hij ons dit keer wel de waarheid”?

WIJ HEBBEN EEN GOED GEHEUGEN

Al deze ondernemers kennen namelijk nog je uitspraak: Geen cent meer naar Griekenland https://tinyurl.com/t42lfk3

Of je toezegging om te luisteren naar de uitslag van het Oekraïne referendum https://tinyurl.com/wlvqjvu

Of je spontane geheugenverlies na de 70 doden in Irak en dividendbelasting affaire https://tinyurl.com/w4h6k96

Het zijn deze alerte ondernemers, die natuurlijk ook keer op keer luisteren naar je persconferenties.

En ze horen dan, dat de quarantaine besluiten worden genomen door de Outbreak Management Taskforce.

Een slimme club van betrouwbare mannen en vrouwen, die bekijken wat goed is voor de gezondheid van Nederland.

Maar als ondernemers, aan mij vragen of dit klopt. Dan is mij antwoord, heel simpel:

“Nee, dit is bullshit, de waarheid wordt niet verteld. Het OMT mag een beetje rommelen in de marge, maar de werkelijke gijzeling komt voort uit de World Health Organisation”.

Echter iedereen in Den Haag is blijkbaar te onwetend of te bang om dit te vertellen en elke journalist is te bang om hierover nou eens echt vragen te stellen.

HET PIJNLIJKE VERHAAL ACHTER DE WORLD HEALTH ORGANISATION

Laat ik maar beginnen met drie duidelijke stellingen:

✨ Jullie hebben in Den Haag niets meer te zeggen.

✨ Jullie hebben de macht en het gezag volledig uit handen hebben geven.

✨ Jullie hebben als politici, het lot van al die hardwerkende ondernemers in handen gelegd van een stel boeven.

Nu, denk je misschien: “Nou Frank, dit gaat wel heel ver”.
In tegendeel. Het zijn de keiharde feiten.

Want ondertussen weten we allemaal dat de World Health Organisation wordt geleid door Dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus.

Weten steeds meer Nederlanders, dat hij in eigen land werd aangeklaagd voor systematisch genocidaal geweld en grove schendingen van de mensenrechten https://tinyurl.com/tqsoulx

Weten zelf opvallend veel mensen dat deze Dr, Tedros, Robert Mugabe een rol gaf binnen de W.H.O. https://tinyurl.com/ybj7pqav

Robert Mugabe, oud president van Zimbabwe maar vooral bekend vanwege al zijn oorlogsmisdaden. https://tinyurl.com/vfl6bph

Hij heeft het gepresteerd om twee miljoen mensen op drift te krijgen maar kon wel verbonden zijn aan de W.H.O.

OORLOGSMISDADIGERS EN GEZONDHEIDSORGANISATIES

Hoe bizar is dat. Oorlogsmisdadigers verbonden aan gezondheidsorganisaties?

Of is dit niet zo bizar en hebben we dit al eerder gezien?
Oh ja, de Tweede Wereld Oorlog, Fritz ter Meer, IG Farben en Bayer. https://tinyurl.com/y4upo4dl

Precies hetzelfde liedje. Kennen we onze eigen geschiedenis nog vraag ik mij af? Ik schreef je hier al eerder over in mijn brief getiteld: “Hou je wel van onze medische vrijheid?” https://tinyurl.com/t7dlgmz

NU KOMEN WE BIJ DE WARE ZIEKTE UIT

De dieperliggende oorzaak waardoor veel ondernemers nu in de problemen zitten begon met een besluit in april 2009.

Het was ten tijde van de Mexicaanse griep, ook wel de grootste marketingcampagne van de laatste 100 jaar genoemd.

In deze tijd stond de WHO het toe, dat farmaceuten zich opeens gingen bemoeien met het aanpassen van de definitie van pandemie. https://tinyurl.com/se6kr2t

Beste Mark, weet jij nog dat er op dat moment een passage werd verwijderd?

Weet jij nog dat de voorwaarde dat van een pandemie wordt gesproken als er ‘een aanzienlijk aantal sterfgevallen’ is opgetreden werd verwijderd?

Met het schrappen van dit ernstcriterium werd de definitie van pandemie duidelijk verruimd. https://tinyurl.com/um5hjbm

Een aanpassing met zoals jij ook weet verstrekkende gevolgen waardoor nu vele duizenden ondernemers met hun handen in het haar zitten.

Dit omdat twee jaar daarvoor onder leiding van Balkende een onzichtbare machtsverschuiving plaatsvond.

JULLIE HEBBEN ONZE ZIEL VERKOCHT

In juni 2007 hebben jullie in Den Haag daadwerkelijk ons lot in handen gelegd van de W.H.O..

Vanaf dat moment vonden jullie het opeens verstandig, dat de W.H.O. zou gaan bepalen wanneer wij als ondernemers allemaal onze deuren zouden moeten sluiten.

Want toen de Internationale Gezondheids Reglementeringen (IHR) overeenkomstig Artikel 21 van de Constitutie van de WHO van kracht werd, kreeg de directeur-generaal van de WHO het recht om internationaal een noodsituatie voor de gezondheid af te kondigen.

Door deze IHR heeft dus momenteel, de man die wordt aangeklaagd voor systematisch genocidaal geweld en grove schendingen van de mensenrechten, het recht om in 194 landen de noodsituatie af te kondigen.

Hiermee kan hij Nederland dus regels opleggen, zoals sanitaire en quarantaine-maatregelen en andere procedures, gericht op het voorkómen van de internationale verspreiding van ziekte; alsmede reisbeperkingen.

En ja, deze noodsituatie geldt inderdaad voor een pandemie, waarvan de definitie opeens werd aangepast door de W.H.O. onder invloed van de farmaceutische industrie.

De forse kritiek vanuit de Raad voor Europa voor een chronisch gebrek aan transparantie bij de WHO was in 2009 natuurlijk meer dan terecht. https://tinyurl.com/k55n7ce

Echter het leed was al geschiet. Het was wachten op een volgende virusuitbraak tot de W.H.O. opeens 3,9 miljard mensen kon opsluiten in huis.

EN DAAR ZITTEN WE DAN

Dr, Tedros heeft de macht over Nederland over genomen en de consequenties zijn niet te overzien. Emotionele, sociale en economische afbraak is overal voelbaar en zichtbaar.

Vele kleine zelfstandige ondernemers zullen financieel omvallen. Echter is er voor jouw goede vriend Bill Gates en tevens ook een goede bekende van Jeffrey Epsein niets aan de hand. https://tinyurl.com/y49ueuex

Hij ziet zijn kans schoon om miljarden te gaan verdienen aan één van de vaccins, die nu ontwikkeld worden. https://tinyurl.com/v5mpphy

DE TEGENMACHT IN NEDERLAND STAAT OP

Echter had hij geen rekening gehouden met de tegenmacht van een land van 17 miljoen wakkere mensen.

Wakkere mensen, die allang doorzien dat er met onze gezondheid al jarenlang een heel vervelend spel wordt gespeeld door zowel de overheid als de farmaceutische industrie.

Een spel dat al jarenlang ten koste gaat van heel veel Nederlanders.

Een spel waar ik met liefde en enthousiasme samen met duizenden ander Nederlanders een eind aan ga maken.

We zijn de corruptie zat. We zijn de leugens zat. We zijn de manipulatie zat.

En nu kan ik me echt wel voorstellen dat jij net zoals Macron blij bent dat er niet meer gedemonstreerd kan worden.

Echter we in Nederland meer dan creatief genoeg om aan deze grootschalige ziekte een eind te maken. We zijn het immers aan onze voorouders verplicht, die op hun manier gevochten hebben voor onze vrijheid.

Ik kijk er naar uit om je binnenkort te spreken.

Dan ga ik je zeker vragen of hoe jij samen met al die Nederlanders, die verlangen naar hun vrijheid, onderdeel gaat worden van de oplossing zodat we los komen van de gijzeling door de W.H.O.

Met grote dank aan Frank R.

14 apr 2020 9:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Schapengehalte neemt toe ... voor knippen en scheren, kun je je aanmelden achter in de wei .... maar wel eerst het bruggetje over ... veel plezier met het blinde vertrouwen!! :salut:

14 apr 2020 10:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Zitten jullie thuis in je ivoren torentje naar de goed nieuws show te kijken ofzo?

De praktijk en de echte feiten zijn erbarmelijk en schokkend momenteel!!!

Sweat Dreams ....

14 apr 2020 10:20
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
Het houdt niet op, niet vanzelf... :popcorn:

14 apr 2020 10:24
Profiel
M140i
Goed verhaal Steef. Waar machthebbers zijn, zijn er altijd bepaalde agenda’s. Bij de WHO, in de farma industrie, bij de VN, in de politiek. Het zou naïef zijn per definitie te veronderstellen dat de WHO en de politiek het allerbeste voor hebben met de bevolking. Voordeel van de twijfel is prima, maar oog hebben voor negatieve consequenties van beslissingen, zeker waar die zijn verbonden met mensenrechten en democratie, is belangrijk. Een verhaal zoals dat van jou is net zo waardevol als elk ander verhaal.

Laatst bijgewerkt door erwin996 op 14 apr 2020 10:45, in totaal 1 keer bewerkt.

14 apr 2020 10:43
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Zo van die briefjes schrijven vanuit een primair onderbuik gevoel is lekker makkelijk. Survival of the fittest!

Dus wat stellen deze mensen dan voor. Alles lekker open. Je ziet dat de mensen zich niet aan de regels zullen houden.

Maak je borst dan maar nat. De landen waar ze het niet kunnen controleren komen nog aan bod en zullen een voorbeeld zijn voor de ravage en chaos. Ze hebben natuurlijk dan wel het voordeel dat ze na een half jaar groepsimmuniteit hebben bereikt en gewoon weer lekker verder kunnen.

Er zal dan van alles tekort zijn. Zuurstof bijvoorbeeld (ja in België hebben ze zich al zorgen gemaakt over de zuurstof bevoorrading) Als je dan als 40 jarige met je complottheorie in het ziekenhuis komt en je bent kortademig en hebt zuurstof nodig samen met die duizenden anderen ... succes!

En als het dan fout gaat zijn deze ook de eerste om van die briefjes te schrijven dat de overheid niets gedaan heeft!

Windhanen!!!

De formulering van die hoofdingen in die oproep alleen al Haha ... really? Sensatie, inspelen op
Emotie en drama. Het Roekoe gehalte is wel erg hoog!

Laatst bijgewerkt door Kheldar op 14 apr 2020 11:22, in totaal 1 keer bewerkt.

14 apr 2020 10:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Mooi verhaal hoor,
Zal grotendeels vast allemaal wel kloppen. (mijn onderbuik gevoel)
Beetje jammer dat er niet in staat wat er dan precies wel moet gebeuren.
Het is altijd zo lekker makkelijk overal tegenaan schoppen zonder een goed alternatief.

Natuurlijk spelen er belangen mee die niet/nauwelijks te rechtvaardigen zijn en zullen er altijd mensen zijn die misbruik maken van deze crisis. Maar mij ontgaat even de reden waarom de WHO slecht moet zijn en niet het beste voor moet hebben met de gezondheid van de wereldbevolking en wat voor baat heeft de WHO dan bij het ruïneren van hele economieën?

Persoonlijk ben ik blij met de regelingen die de overheid heeft getroffen. Ze laten wat mij betreft zien dat ze van goede wil zijn. Helaas kunnen wij hier persoonlijk geen gebruik van maken en zo zullen er nog hele volksstammen zijn. Maar het is ook een paardenmiddel, geen maatwerk. Stel dat je een onderneming had gehad in Wuhan, zou je daar ook worden gecompenseerd?

Lekker in vrijheid met zn allen aan de beademing die er niet is lijkt me toch ook geen (goede) optie.

14 apr 2020 11:04
Profiel
993 4S
+1 echt bizar dit soort complottheorieën. Je blijft je verbazen.

14 apr 2020 12:04
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Is dat zo? Ik ken werkelijk niemand met Corona, en in de ziekenhuizen alhier verveelt het personeel zich te pletter.
Mensen met griepachtige verschijnselen ken ik wel, maar die zijn niet getest, 2 weken opgesloten, en weer beter na 3 dagen :!:
Zweden staat nu op 919 doden, wereldwijd 120.000. Dat is toch te verwaarlozen man!

14 apr 2020 12:27
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
steef schreef:
Is dat zo? Ik ken werkelijk niemand met Corona ..

.. dat kan nog veranderen, net getest door twee verpleegsters in bijna maanpakken.
Ik wist niet dat een wattenstaafje zo ver je neus je kon :shock:

14 apr 2020 12:34
Profiel WWW Facebook 
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Cazzo Super Veloce schreef:
+1 echt bizar dit soort complottheorieën. Je blijft je verbazen.

+1 Kunnen we die onzin niet vooral op andere social media laten staan. Daar kunnen we ook allemaal bij als we daar behoefte aan hebben. Dit zegt mij niet veel meer dan dat jullie goed kunnen copy pasten. We weten nu onderhand ook wel welke Porsche rijders van de complot theorieën zijn. Dat is dan wel weer verhelderend.

14 apr 2020 12:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
Ik wist niet dat een wattenstaafje zo ver je neus je kon

Gelukkig kan het via je neus.. :mrgreen:
Uitslag over 2 weken?

14 apr 2020 12:42
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Olaf schreef:
.. dat kan nog veranderen, net getest door twee verpleegsters in bijna maanpakken:

Ik hoop voor je dat je het niet hebt, Mijn zus is net weer hersteld, heeft drie heel ellendige weken achter de rug.

En over die complottheorieen: het lijkt me moeilijk leven als je maar steeds de gedachte hebt dat iedereen erop uit is om jou zo veel mogelijk te naaien. Ik moet er niet aan denken.

14 apr 2020 12:55
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Idd fingers crossed Olaf.

14 apr 2020 13:14
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Ik ga er van uit dat ik het niet heb ... maar dit was een lokaal vereiste, na 2 weken quarantaine (voor alle buitenlanders) - en nog een (lichte) hoest ...

Pacoloco schreef:
Uitslag over 2 weken?

Gelukkig niet, zit hier door de paasdagen al bijna een week langer - want op het moment dat men besloot dat ik getest moest worden, waren alle praktijken (natuurlijk!) gesloten.

Als het goed is heb ik de uitslag morgen middag en kan ik dan eindelijk overmorgen vliegen :drive:

14 apr 2020 13:15
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Carrera
Ondanks Corona virus en doemscenario’s: ik heb mijn vluchten/verblijven voor de as vakanties kunnen omboeken...nu wachten op betere tijden.

Dan maar in NL mijn geld besteden.....

14 apr 2020 13:37
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
steef schreef:
Is dat zo? Ik ken werkelijk niemand met Corona, en in de ziekenhuizen alhier verveelt het personeel zich te pletter.
Mensen met griepachtige verschijnselen ken ik wel, maar die zijn niet getest, 2 weken opgesloten, en weer beter na 3 dagen :!:
Zweden staat nu op 919 doden, wereldwijd 120.000. Dat is toch te verwaarlozen man!

Steef, jij zit toch ook in de zorg?

Ik weet inmiddels van meerdere zorgmedewerkers uit de omgeving dat ze het hebben. Helaas ook (niet van de medewerkers) de eerste sterfgevallen. Tot nu toe familie van bekenden en (nog?) niet in mijn eigen kennissen/familiekring, ik hoop dat dat zo blijft.

Ik zie ook de economische keerzijde van het beleid maar vind dat onze regering het tot op heden niet verkeerd doet in hun aanpak.
Over een paar jaar kunnen we waarschijnlijk concluderen wat het beste beleid was geweest, maar dat is achteraf een stuk eenvoudiger dan het juiste beleid maken midden in een crisis, waar we vanuit het verleden nog geen ervaring mee hebben.

14 apr 2020 13:44
Profiel
993 4S
steef schreef:
Is dat zo? Ik ken werkelijk niemand met Corona

Ik wel, een docent van mijn oudste zoon die afgelopen week-end overleden is, nog geen 50 jaar oud.
Ken de man overigens niet persoonlijk.

14 apr 2020 14:32
Profiel
Moderator
PF #57
Ewout schreef:
Over een paar jaar kunnen we waarschijnlijk concluderen wat het beste beleid was geweest, maar dat is achteraf een stuk eenvoudiger dan het juiste beleid maken midden in een crisis, waar we vanuit het verleden nog geen ervaring mee hebben.

Wijze woorden.

“Ik ken niemand met corona.” Goede reden om alle maatregelen als onnodig af te doen :roll:

“Ik ken niemand met honger.” Begrijp niet dat er mensen zijn die daar zo moeilijk over doen. 'Smeer een bammetje, bak een eitje en doorrrrrr.' :|

14 apr 2020 15:42
Profiel
M140i
horn schreef:
“Ik ken niemand met corona.” Goede reden om alle maatregelen als onnodig af te doen :roll:

“Ik ken niemand met honger.” Begrijp niet dat er mensen zijn die daar zo moeilijk over doen. 'Smeer een bammetje, bak een eitje en doorrrrrr.' :|

Mijn interpretatie is dat steef hier bedoelde te zeggen dat het met het aantal besmettingen wel meevalt, en een illustratie daarvan is dat hij niemand kent met Corona. Als je teruggaat naar de essentie van wat steef bedoelt - het valt wel mee met het aantal besmettingen - dan is dat lijkt mij een prima maatstaf om alle maatregelen te beoordelen. Hoe meer het allemaal wel meevalt, hoe minder maatregelen nodig zijn. De eigenlijke vraag is dus "valt het wel of niet mee". Daarover moet je een discussie hebben, en dan kun je bekijken of alle maatregelen de moeite waard zijn c.q. proportioneel.

14 apr 2020 16:12
Profiel
Zullen we dan eerst maar even iedereen hier vragen of die iemand kennen ...

Voordat we alleen Steef z’n uitspraken en ervaringen op dat gebied als waarheid overnemen en op basis daarvan gaan generaliseren.

14 apr 2020 16:20
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Je we kennen er zo weinig of geen en toch al zoveel ziekenhuisopnames. Stel je voor hoeveel dat er dan zouden zijn als we er allemaal wel eentje of meer kennen.

14 apr 2020 19:09
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 81  Volgende