'05 Porsche Boxster S 987 49.300km!
Ik snap dat verkoop na slechts een half jaar bezit tot discussie leidt hier maar ik wil em jullie toch niet onthouden
De Porsche mag plaats maken, ja jullie lezen het goed en ik hoor je denken "hoe kun je dat in godsnaam nu doen". Ben ik flauw van de auto? Nee absoluut niet maar de hobby collectie voertuigen is me gewoon te groot geworden en moet worden uitgedund zodat ik me meer kan focussen op de projecten die ik nog zo graag wil afronden. Het is dus zo'n gevalletje "mag weg" al klinkt dat altijd een beetje ongeloofwaardig.
Goed, de Porsche..... Vorig jaar van een collega overgenomen die de auto 6 jaar en slechts 10000km in bezit heeft gehad. Sinds zijn aanschaf in 2013 heb ik altijd gedacht "die Boxster is van mij wanneer ie te koop komt" en zo geschiedde. Nodig? Nah, verstandig? Mwah, nuttig? Nee....Leuk ja super!
De Boxster was toch eigenlijk wel een jongensdroom die uit kwam, ik was niet op zoek, niet in de markt maar moest deze gewoon kopen.
Waarom deze? De Porsche is origineel Nederlands geleverd, eerste lak, eerste motor en heeft origineel slechts 49000km op de klok. Zonder de gladde verkoper uit te hangen, gewoon uniek. Dat is ook in alle eerlijkheid de reden dat ik deze moest hebben. Anders was er gewoon helemaal (nog) geen Porsche gekomen. Echter met twee sportwagens naast twee daily drivers en zes motorfietsen moet ik er eigenlijk tegen rijden om er wat kilometers mee te maken. Dat betekent in de praktijk eigenlijk voornamelijk woon-werk omdat ik eigenlijk geen tijd heb voor mooie lange toerritten in de Ardennen of Eifel. Dus na een goede 2000km in mijn bezit ben ik tot de conclusie gekomen dat ie misschien beter af is bij een nieuwe liefhebber.
Wat valt er te vertellen....
Het betreft een 2005 Boxster S, dus met de 3.2 280pk motor. Met een nieuwprijs destijds van 96k is de optielijst niet onbescheiden maar de meest opvallende zijn:
PASM
Sportstoelen
Zwart leder
GT-Zilver
Sound Package plus
Xenon
Carrera S velgen (19" Lobster)
De auto is in het eerste deel van z'n/haar? leven onderhouden door de dealer en vanaf 2013 door Rispens in Alteveer. Laatste service was bij 46800km, APK is net nieuw.
Een paar plaatjes maar ik heb op verzoek natuurlijk meer. Prijs: 25.987,- en voor PF members kan er nog een klein beetje vanaf...