Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 13:31

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Corona
[quote="Subdriver"]Nog maar even een knuppeltje in het hoenderhok;

https://www.quotenet.nl/nieuws/a32181707/bevolking-moet-na-28-april-massaal-in-opstand-komen-tegen-beleid/

Voor mij heeft de man helemaal gelijk. Hoe lang gaat het duren voordat men in de gaten heeft dat dit een gebed zonder end is?
De 1,5 meter maatschappij maakt meer kapot dan je lief is! :popcorn:

+1

Die coroni virus maakt veel meer kapot dan die paar % die er aan gaan , wat dit allemaal niet aan stress en andere rottigheid met zich mee brengt is veel erger en groter dan die hele coroni virus.

Zo is er geen zak meer aan , je maakt je alleen maar zorgen over allerlei dingen en hoe on prettig het nog is om ergens te komen, kom bijna nergens meer en kan die overdreven personen niet meer uitstaan word er ook heel onvriendelijk van.
Dit leven is gewoon k.t.

:sick:

19 apr 2020 8:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 993 ex 996
1,5 meter economie komt er niet,meer zeg ik er niet over

19 apr 2020 9:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
Want van deze maatregelen worden mensen ziek !!! heel ziek . (en bedoel geen coroni)

19 apr 2020 9:34
Profiel
w.w.doet. schreef:
Dit leven is gewoon k.t.

Jankerd...

Ik zal je even in contact brengen met iemand die 3 weken op de IC heeft gelegen en nu gelukkig weer thuis is maar nog een lange weg te gaan heeft. Dan weet je pas wat een k*tleven is.

19 apr 2020 10:41
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
w.w.doet. schreef:
Subdriver schreef:
Nog maar even een knuppeltje in het hoenderhok;

https://www.quotenet.nl/nieuws/a32181707/bevolking-moet-na-28-april-massaal-in-opstand-komen-tegen-beleid/

Voor mij heeft de man helemaal gelijk. Hoe lang gaat het duren voordat men in de gaten heeft dat dit een gebed zonder end is?
De 1,5 meter maatschappij maakt meer kapot dan je lief is! :popcorn:

nu kom ik van de planeet "social moon and a lot of happiness" dus weet er gelukkig weinig van. maar ik maak op uit het filmpje van de Quote 500 meneer dat wij, door deze pandemie ellende, zijn portemonnee in het geding komt. deze pandemie heeft zeker vele voordelen, hij is goed voor de woningnood vanwege het hoge sterfte cijfer en dus ook goed voor bouwbedrijven en toeleveranciers daar van, ook goed voor het milieu vanwege de klare lucht die wij straks weer lekker mogen vervuilen met onze hobby auto`s :^: . maar nu was ik tijdens het rekenen op school meestal op de gang of elders maar uit mijn blote hoofd gedaan zie ik dat er vele miljarden verloren gaan tijdens deze ellende om maar een paar extra mensen te laten overleven. het aantal miljarden is zeker niet door te berekenen en zal ik voor het gemak maar X noemen. kom ik helaas toch tot het beklemmende gevoel dat een mensen leven hier in Nederland voor de "leeglopende portemonnee heren" maar een paar honderd euries waard is, hij zal maar familie van je zijn. tijdens deze ellendige periode zijn wij wel weer heel erg creatief bezig en vinden we allemaal weer nieuwe en vergeten dingen uit, en wij ontdekken allemaal dat wij best met veel minder kunnen dan dat wij dachten. het sociale contact MIS ik ECHT maar heb dat er voorlopig wel voor over om anderen niet in gevaar te brengen.
OOOOOOHHHH ja, we ontdekken ook weer het woord RESPECT :res: , MEDEDOGEN :salut: en ER VOOR ANDEREN ZIJN :thumleft: , we gaan weer bijna op mensen lijken.

19 apr 2020 11:02
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
giulia schreef:
w.w.doet. schreef:
Dit leven is gewoon k.t.

Jankerd...

Ik zal je even in contact brengen met iemand die 3 weken op de IC heeft gelegen en nu gelukkig weer thuis is maar nog een lange weg te gaan heeft. Dan weet je pas wat een k*tleven is.

Subdriver schreef:
Dat is nog netjes gezegd. De reacties van sommige forumleden hier op personen met een andere mening is ronduit schokkend! :pale:

Misschien kun je bij sommige “meningen” je ook afvragen of dat geen (persoonlijke) reactie oproept. Ik vind sommige “meningen” die bepaalde personen hier bij herhaling verkondigen eerlijk gezegd vele malen schokkender en kwetsender dan de reacties die daarop dan komen.

19 apr 2020 11:10
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Schoonvader vannacht overleden aan Corona.

Maar ach, mag niet zeuren van w.w. doet, erwin996 en steef want wat is nou 1 mensenleven? Veel beter om iedereen gelijk weer los te laten. Alles voor een bloeiende economie :scratch:

19 apr 2020 12:06
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Gecondoleerd en sterkte.

19 apr 2020 12:09
Profiel
911 3.2 Carrera
Sterkte ermee,...en dan komt het toch keihard aan bij mensen in de naaste omgeving.

19 apr 2020 12:21
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Gecondoleerd Marco ... heel veel sterkte voor jou en je familie.

19 apr 2020 12:41
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Heel triest, gecondoleerd en sterkte.

19 apr 2020 12:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
Tuurlijk is het erg als er iemand overlijd !

Maar mag je ook andere mening hebben ? Ik ben voorstander om alles op zijn beloop te laten !
Dat is mijn keuze !
Nu heb ik niks te kiezen .....
En word gedwongen , dan ga je je meestal verzetten .
De jongeren zullen de eerste zijn die zich gaan verzetten en kan ze daar geen ongelijk in geven !

De natuur voert een correctie uit je kan niet alles en iedereen in leven houden . Kijk naar de dieren en wij zijn niks beter.

19 apr 2020 12:56
Profiel
Het zou je misschien ook sieren je mening eens voor je te houden.

19 apr 2020 13:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Gecondoleerd Marco, sterkte voor jou en je (schoon)familie.

19 apr 2020 13:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Waar blijft die berekening met ”X” nou, Hans?

19 apr 2020 13:15
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
ben nog aan het rekenen :mrgreen: maar het blijkt maar weer dat er niets boven een goede gezondheid gaat. graaiers en profiteurs zijn er zat op deze planeet, we zullen ermee moeten leven. niet alleen voor Marco maar voor een ieder veel sterkte gewenst die iemand is verloren aan dit virus.

19 apr 2020 13:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Gecondoleerd Marco, sterkte aan jou en je familie.

19 apr 2020 14:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
MarkS schreef:
Het zou je misschien ook sieren je mening eens voor je te houden.

Klopt !

Als je niet mee wilt met de meute ,moet je je mond houden.....

19 apr 2020 15:01
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Het zou prettig zijn als we hier op het forum geen Corona-verwijt-virus laten uitbreken......

Mag het een tandje minder?

Thanks

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

19 apr 2020 15:41
Profiel
M140i
MarcoB schreef:
Schoonvader vannacht overleden aan Corona.

Maar ach, mag niet zeuren van w.w. doet, erwin996 en steef want wat is nou 1 mensenleven? Veel beter om iedereen gelijk weer los te laten. Alles voor een bloeiende economie :scratch:

Je mag alles van me. Je moet me geen woorden in de mond leggen. Je suggereert dat ik niks om 1 mensenleven geef. Dat is een misverstand. Ik denk dat de huidige lockdown veel en veel meer mensenlevens gaat eisen dan corona op zich. Om over psychisch leed nog te zwijgen. Ik heb gewoon een ander gevoel over de consequenties van de huidige maatregelen, die ik als veel ernstiger inschat. Ook qua aantal doden, dat in mijn optiek vele, vele malen hoger zal zijn als consequentie van de huidige maatregelen.

Gecondoleerd overigens!

19 apr 2020 17:14
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Gecondoleerd Marco.

Gaan we nu ook alle schoonvaders en schoonmoeders hier melden als ze aan influenza, kanker, hartfalen of een CVA zijn overleden?
Dat is dan wel zo eerlijk, toch?

Onlangs een goede vriend, en tevens forumlid, overleden aan een longontsteking tijdens herstel na een open hartoperatie, toen hoorde je hier ook bijna niemand. En nu is het corona, en roept iedereen het van de daken.....
Ook onze ouders leven alle vier nog, drie daarvan zitten in de risicogroep (2x hartfalen, 1x stevige ex-roker), en ook dat zou niet leuk zijn als ze corona krijgen, maar ook geen influenza, CVA, of wat dan ook.....maar het leven gaat door. Oh nee, toch niet, het is even stil gelegd.
Overigens denk ik dat Rutte er rustig nog 4 weken aan vast plakt, bang om fouten te maken!
Zonder ziektes worden onze (schoon)ouders vast ouder dan 100, maar wel met allemaal toeters en bellen, en dat mag wat gaan kosten, en tegen welk een levensvreugd? De laatste tien jaar als kasplantje, omdat dat zo hoort??? En er zal een beroep worden gedaan op de mantelzorger, dat zijn wij dus, omdat ook thuiszorg is wegbezuinigd. Overigens zijn er op dit moment hulpbehoevende mensen, die gewoon in de kou worden gezet, lees: geen hulp krijgen. Wel eens nagedacht hoe dat verder moet voor die medemens?? Dat is echt gruwelijk voor die mensen!
Overigens snap ik de weerstand hier wel: velen op dit forum vallen onder de risicogroep, of hebben naasten die daar onder vallen. Dan wil je de tegenstanders van de huidige lock-down het liefst monddood maken.

19 apr 2020 18:10
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
+1

Laten we we duidelijk zijn, Corona is een verschrikkelijke ziekte.
Maar als dit nog een paar maand doorgaat is de helft van de wereld failliet.
Om 3% van de bevolking te sparen...

19 apr 2020 20:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
Ik ben het eens met Andre, Steef, Erwin996 en w.w.Doet.
De emotie regeert in plaats van de ratio. Laten wij even wat cijfers op een rij te zetten, afkomstig van CBS en RIVM:
Nederland heeft ruim 14 miljoen inwoners van 0-65 jaar, en ruim 3 miljoen inwoners van 65+. Jaarlijks overlijden ruim 153.000 mensen (cijfers CBS 2018) , waarvan 132.000 boven de 65 en ruim 21.000 van 0-65 jaar.
Dat zijn dus respectievelijk 362 en 56 doden per dag. Tot nu toe zijn er aan Covid -19 in 1,5 maand tijd totaal 3600 mensen overleden, waarvan ongeveer 3400 in de categorie 65+ en ruim 200 in de categorie 0-65. Dat zijn dus respectievelijk 76 en 4 doden per dag. Ik realiseer mij dat er nu jaarcijfers worden vergeleken met cijfers over 1,5 maand, maar zelfs als we dat verdisconteren is de mortaliteit aan Covid-19 beduidend minder dan aan andere aandoeningen.
Waarom dan toch die panische angst bij een groot gedeelte van de bevolking? De kans op overlijden aan Covid-19 is veel kleiner dan om te overlijden aan een andere aandoeningen zoals hart- en vaatziekten en kanker.
Het zou veel logischer zijn om angst te hebben voor de desastreuze gevolgen van het ineenstorten van de wereldeconomie, waardoor de kwaliteit van leven van iedereen in negatieve zin al worden beïnvloed.
Merkwaardig is dat alleen monomane medici en wetenschappers het huidige kabinetsbeleid bepalen, waarbij vooral wordt gedacht om de mortaliteit in een beperkte risicogroep te beperken, en waarvoor het overgrote gedeelte van de bevolking blijkbaar moet bloeden. De kwaliteit van het leven wordt ondergeschikt gemaakt aan de kwantiteit van het leven ofwel mortaliteit. Waarom geen ondernemers in het crisisteam van Rutte?
Ik ben geen vriend van Trump, maar zijn opmerking "dat het middel niet erger moet zijn dan de kwaal" is nog niet zo gek.
NB : ik ben zelf medicus en behoor tevens tot de risicogroep voor Covid-19.

19 apr 2020 21:02
Profiel
M140i
André schreef:
+1

Laten we we duidelijk zijn, Corona is een verschrikkelijke ziekte.
Maar als dit nog een paar maand doorgaat is de helft van de wereld failliet.
Om 3% van de bevolking te sparen...

Nu kunnen er mensen zijn die zeggen, 3% is wel heel veel. Maar zóveel mensen gaan er volgens vele onderzoeken niet dood aan corona. Een Duitse studie (https://www.t-online.de/gesundheit/kran ... fnung.html) zegt het volgende:

"Die Wahrscheinlichkeit, an der Krankheit zu sterben liege dort, bezogen auf die Gesamtzahl der Infizierten, bei 0,37 Prozent. Bezogen auf die Gesamtbevölkerung würden 0,06 Prozent der Menschen an Covid-19 sterben."

In Duitsland sterft dus, volgens dit onderzoek, 0,06% van de bevolking aan corona. Er zijn andere onderzoeken die weer andere cijfers laten zien. In IJsland is bijvoorbeeld 0,003% van de bevolking inmiddels gestorven aan Corona, in Denemarken overlijdt 0,16% van de bevestigde Corona gevallen, dus ongeveer de helft van het percentage in Duitsland (wat al laag is). (https://www.dr.dk/nyheder/indland/doede ... er-nyt-lys)

A new serological study by Stanford University found antibodies in 50 to 85 times more people than previously thought in Santa Clara County, California, resulting in a Covid-19 lethality of 0.12% to 0.2% or even lower (i.e. in the range of severe influenza). Professor John Ioannidis explains the study in a new video.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.14.20062463v1?__cf_chl_jschl_tk__=a036a33ae2592e325bdf88ecde9446b83141aed4-1587323827-0-AZLqraiXgsHYPrV_ULbKhnroriz6XMc0M8VhPVXW9XguzUAkEueRcFHQ6KidzZR_wiF7jZ-hC4Op43-ltgXB3SV2rSLCC20L_sZx8KD8HaWswIMzGMOP6GmgNXu7nk8SgActStt7c-haTwGAVF_u3IDcObixTwHlrl3aU0rMDX2_waQaR_PccSGv1wHA_HIeH3zaCoUcOJ9nF0DvbZm8DZne9aQkML_xxMTWcrS4xLL_wA7k1G3ECwyjEeQ-riZMGS4rjycikxqi2Nat0QPqh93RSp6ewLls7Xfky0QTxxG12P1iWL7zzKU__9XguRlX-WjO55sC1pxVV3VShrn0ngA

https://www.youtube.com/watch?v=jGUgrEfSgaU

Het lijkt er op dat de WHO schromelijk overdreef met haar paniek.

19 apr 2020 21:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik ben blij dat Mark Rutte (de regering) de keuzes moet maken, met hulp van mensen die er echt (lees: wel) verstand van hebben. :wink:

Als je ziet wat er nu in sommige verzorgingshuizen gebeurt, wat er in Italie/Spanje/Iran/China (is) gebeurt(d).
Moet er niet aan denken dat dit in een nog heftigere vorm de rest van de wereld bereikt. Ik denk dan aan vluchtelingen kampen, hele arme landen, gevangenissen etc. waar alle medische hulpmiddelen nu al niet toereikend zijn.

20 apr 2020 7:43
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 81  Volgende